خبرگزاری کار ایران

مقایسه ۵ مدعی قهرمانی لیگ برتر

صدرنشین هفته بیستم، قهرمان می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۶۸۳

رقابت‌های لیگ برتر به یک سوم پایانی خود رسیده و 5 تیم برای رسیدن به عنوان قهرمانی رقابتی جدی دارند.

به گزارش ایلنا، رقابت‌های لیگ برتر به یک سوم پایانی خود رسیده و 5 تیم برای رسیدن به عنوان قهرمانی رقابتی جدی دارند. پرسپولیس، پدیده، سپاهان، تراکتورسازی و استقلال رقابتی سخت و نفس‌گیر را برای رسیدن به جام قهرمانی لیگ هجدهم شروع کرده‌اند. شرایط امتیازی 5 مدعی قهرمانی این فصل به گونه‌ای است که هرکدام از آن‌ها شانس تصاحب مقام اول این دوره از رقابت‌ها را دارد.

پرسپولیس؛ هت‌تریک

پرسپولیس در سه دوره اخیر لیگ برتر در پایان هفته بیستم در صدر جدول حضور داشته است و در این عنوان هت‌تریک کرده است. این تیم در دو فصل گذشته به مقام قهرمانی فصل هم دست یافت اما امسال کار سخت‌تری دارد چرا که 4 تیم مدعی با تمام قدرت می‌خواهند تاج و تخت لیگ برتر را از این تیم بگیرند. اما تفاوت دیگری که صدرنشینی این فصل پرسپولیس در پایان هفته بیستم دارد این است که در این دوره این تیم با اختلاف دو امتیاز نسبت به پدیده در صدر جدول قرار گرفته است اما در لیگ هفدهم این تیم با 12 امتیاز و در لیگ شانزدهم با 9 امتیاز اختلاف با تیم دوم صدرنشین بود.

مثل لیگ‌های پانزدهم و چهاردهم

لیگ هجدهم در پایان هفته بیستم از نظر رقابت نزدیک تیم ها در صدر جدول شباهت زیادی به دو لیگ چهاردهم و پانزدهم در چنین زمانی دارد. در لیگ چهاردهم 5 تیم نفت (38)، استقلال (37)،  سپاهان (37)، فولاد (37) و تراکتور( 35) در پایان هفته بیستم برای قهرمانی رقابت می‌کردند. نکته جالب این است که اختلاف امتیاز تیم اول با تیم پنجم جدول در پایان هفته بیستم تنها سه امتیاز است. نکته جالب‌تر اینکه در پایان فصل سپاهان که در هفته بیستم با یک اختلاف نسبت به نفت و به خاطر تفاضل گل کمتر از استقلال در رده سوم قرار داشت به مقام قهرمانی رسیده، تراکتور و نفت با 58 امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته و ذوب‌آهن بالاتر از فولاد در رده چهارم قرار گرفت.

در لیگ پانزدهم و در پایان هفته بیستم، استقلال خوزستان (37)، استقلال تهران (36)،  پرسپولیس (34)، ذوب (33) و سایپا (33) در رده‌های اول تا پنجم قرار داشتند. اختلاف امتیاز تیم پنجم و اول در این زمان در  لیگ پانزدهم 4 امتیاز بود. در پایان فصل استقلال خوزستان با 57 امتیاز قهرمان شد در حالی که پرسپولیس با همین امتیاز و تفاضل گل کمتر در رتبه دوم قرار گرفت. استقلال با 52 امتیاز سوم شد.

قهرمان هفته بیستم

نکته جالب درباره صدرنشینان لیگ برتر در پایان هفته بیستم اینکه در چهار دوره اخیر هر تیمی که در هفته بیستم صدرنشین بوده در نهایت هم به مقام قهرمانی رسیده است. با این وصف شاید بتوان گفت که پرسپولیس بر این اساس می‌تواند کماکان شانس اول قهرمانی باشد.

در ادوار سیزدهم و چهاردهم اما تیم‌هایی که در پایان هفته بیستم صدرنشین بودند به قهرمانی نرسیدند. در لیگ سیزدهم پرسپولیس در هفته بیستم صدرنشین بود اما در پایان فصل این فولاد بود که قهرمان شد. فولاد در هفته بیستم در رده چهارم قرار داشت. نفت تهران نیز بعد از پرسپولیس در رده سوم قرار گرفت.

برانکو  در رده سوم بهترین پروفسور

برانکو ایوانکوویچ از زمانی که هدایت پرسپولیس را به عهده گرفته همواره تیمش را در میان مدعیان قهرمانی نگه داشته است. او در دو فصل گذشته همراه پرسپولیس در پایان هفته بیستم صدرنشین بود اما از نظر امتیازی شرایط بهتری را از این فصل داشت. برانکو در لیگ شانزدهم با پرسپولیس 47، لیگ هفدهم 45 و در لیگ هجدهم 41 امتیاز در پایان هفته بیستم کسب کرده است.

قهرمانی تیم‌هایی که صدرنشین نیستند

در 2 دوره از 5 دوره اخیر تیم‌هایی قهرمان شدند که در آغاز یک سوم پایانی لیگ برتر صدرنشین نبودند. در لیگ سیزدهم فولاد در هفته بیستم چهارم بود و در نهایت قهرمان شد. در این دوره پرسپولیس دوم شد و نفت که در هفته بیستم سوم بود فصل را با همین رتبه به پایان برد. سپاهان از رتبه ششم به چهارم رسید و استقلال که در نیم فصل دوم بود در مکان پنجم قرار گرفت.

در لیگ چهاردهم نیز نفت صدرنشین در هفته بیستم در پایان فصل این عنوان را به سپاهان داد و خودش بعد از تراکتورسازی سوم شد. ذوب‌آهن و فولاد خوزستان نیز در رتبه‌های چهارم و پنجم جای استقلال را گرفته و این تیم را به رتبه ششم فرستادند.

بالاترین میانگین در ادوار اخیر

میانگین امتیازی 5 تیم بالای جدول در پایان هفته بیستم لیگ برتر نسبت به 5 بازی اخیری که برگزار شده بالاترین میانگین است. در لیگ هجدهم مجموع امتیازهای 5 تیم بالای جدول 192 و میانگین هر تیم 38.4 امتیاز است. در لیگ هفدهم این عدد 174 و میانگین 34.8، لیگ شانزدهم 181 امتیاز و میانگین 36.2، در لیگ پانزدهم 173 امتیاز و میانگین 34.6، لیگ چهاردهم و سیزدهم 184 امتیاز و میانگین هر تیم 36.5 امتیاز بوده است. با این وصف می‌توان گفت از نظر رقابت بالای جدول لیگ برتر هجدهم باکیفیت‌ترین لیگ دوره‌های اخیر و رقابت تیم ها برای کسب قهرمانی در این دوره جدی‌تر و جذاب‌تر از 5 دوره گذشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز