خبرگزاری کار ایران

یادداشت

جدایی کی‌روش و تنبلی ذهن مدیران فدراسیون فوتبال

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۲۱۳

جدایی کارلوس کی‌روش باعث این شده است تا مدیران فدراسیون فوتبال موظف باشند کاری که هشت سال انجامش نداده‌اند را انجام دهند.

به گزارش ایلنا، هشت سال حضور کی روش در فوتبال ایران و شکل خاص مدیریت او ممکن است باعث تنبلی ذهنی مدیران فوتبال ما نیز شده باشد. در این 8 سال برنامهریزیها با او بوده و دیگران نهایتا تدارکاتچیاش بوده اند. حالا و در وضعیت جدید ناتوانی در برنامه ریزی و نبود شجاعت در اعلام آن به چشم می آید.

فیفادی پیش روی ما در اواخر اسفند و اوایل فروردین سال بعد می توانست با حضور ایران در تورنمنت چین پر شود اما فدراسیون صلاح دیده دراین تورنمنت نباشد. پس فعلا قرار نیست تیم ملی تشکیل شود.درحالیکه میشد بامسابقاتی که سابقه انجام آنها را بارها داشته ایم حداقل تیم را به شهرستان ها برد.

چالش اصلی فدراسیون فوتبال بحث مالی است.پاداش فیفا مصرف شده و دست وزارت ورزش هم خالی است. دولت هم آنقدر صنم دارد که به یاسمن نرسد. ظاهرا ایده اولیه دست نگه داشتن تا شهریورماه است (مطمئن نیستم-شنیده ام) که به قیمت از دست رفتن 4 فیفادی تمام خواهد شد.

هواداران تیم ملی انتظار استخدام یک سرمربی در کلاس جهانی دارند.کسی که در دوران بعد از کی روش بازهم باخود امید بیاورد. اما فدراسیون فوتبال که البته فعلا درگیر مجمع و مشکلات داخلی است هنوز درحال سبک و سنگین کردن شرایط است درحالیکه مربی های در دسترس هم زیاد نیستند.

بحث انحرافی، استفاده از نام هایی است که توانایی پرداخت دستمزدشان را نداریم.سئوال مهمتر،اگر خزانه ما پر بود مورینیو و زیدان و ... به ایران می آمدند؟ خودمان را زیادی بهشت برین تصورنکنیم آن هم برای مربیانی که بازار کارشان در تیمهای بزرگ اروپایی هنوز سکه است.

پیدا کردن روشی برای تامین هزینه های استخدام سرمربی تیم ملی کارعجیب وغریبی نیست حتی اگر کیسه ها خالی باشند. پس انتظار از مهدی تاج ودیگران نگاه کیفی به این موضوع و البته اعلام برنامه و چشم انداز فوتبال ملی در سال آینده است.(مردم را به کمک بطلبید).

شاید بد نبود دو بازی فیفا دی با حضور یک مربی موقت از دست نمی رفت.اما هر انتخابی مخالفانی دارد و فدراسیون فوتبال ایران هم محافظه کارتر از این که با فریادها بجنگد و از تصمیم خود دفاع کند.پس دگمه فریز زده شده تا ببینیم در آینده چه خواهد شد.

نکته آخر. کارلوس کی روش در کلمبیاست اما اینجا گماشته های بی جیره ومواجبی هستند که مشغول شایعه پراکنی و ادامه دشمنی وتیراندازی اند.اجازه بدهید با کمال احترام به دستاوردهای ملی ما با کی روش سرمربی بعدی انتخاب کیفی تر و بهتری باشد از آنچه که آقای مک درموت در آخرین مصاحبه به من گفت.

یادداشت: پژمان راهبر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز