خبرگزاری کار ایران

اگر در صحبت‌ها بی‌تدبیری کنیم، به دشمن کمک کرده‌ایم

داورزنی: استعفای دست جمعی در فوتبال را تکذیب می‌کنم/ تصمیم‌گیری در مورد سرمربی تیم ملی بر عهده فدراسیون فوتبال است

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۲۰۴

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در خصوص مسائل مختلف ورزش ایران به اظهار نظر پرداخته است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: ورزش کارگری با توجه به خاطر قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها با سرپرست اداره می‌شد که امروز مجمع انتخاباتی با حضور اعضا برگزار شد. رئیس فدراسیون کارگری هم انتخاب شد و رمضی توانست برای 4 سال رای اعتماد بگیرد. با توجه به 14-15 میلیون مخاطبی که این فدراسیون دارد، ضرورت دارد در حوزه ورزش همگانی برای مجموعه کارگری و همین طور حوزه قهرمانی برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

داورزنی درباره وضعیت سرمربی تیم ملی فوتبال و اینکه شنیده شده باید سرمربی با تایید وزارت ورزش انتخاب شود، اظهار داشت: نه این طور نیست. تصمیم‌گیری درباره سرمربی تیم ملی و برنامه‌ریزی در این خصوص با فدراسیون فوتبال است. وزارت ورزش هم نظارت کلی و اجمالی روی فدراسیون فوتبال و همه فدراسیون‌ها دارد و در حوزه تصمیم‌گیری دخالت نمی‌کند. در فدراسیون‌ها مجمع و هیات رئیسه تصمیم‌گیرنده هستند و این مسائل هم در درون خانواده است که باید از دوستان در فدراسیون فوتبال سوال کنید.

وی درباره اختلافاتی که بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال وجود دارد، تصریح کرد: چه اختلافی؟ اگر می‌خواهید اختلاف ایجاد کنید بگویید! ما با تاج هیچ اختلافی نداریم و او از مدیران خوب ماست. هیچ اختلافی هم بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال نیست.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره شایعاتی که در خصوص استعفای دسته‌جمعی در فوتبال شنیده شده، عنوان کرد: خودتان می‌گویید شایعه. این بحث‌ها نیست و من این شایعات را از شما می‌شنوم. خیلی جدی نگیرید.

داورزنی در ادامه صحبت‌هایش درباره حرف‌هایی که ورزشکاران مختلف در فضای مجازی زده و از شرایط اقتصادی صحبت‌ کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ورزشکاران تحمل کنند. اصل موضوع این است که در یک جنگ اقتصادی با دشمن به سر می‌بریم و این فشار اقتصادی به همه مردم فشار می‌آورد. دشمن هم اثرات تحریم را دنبال می‌کند. آنها تلاش کردند مردم فجر چهلم را نبینند و همه نوع ابزاری هم استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: حتی انتقال پول نفتی که می‌فروشیم با مشکل مواجه شده و دشمن در تلاش است فشارها را تنگ‌تر کند. راه عبور از این شرایط سخت همدلی و همکاری است. زمان جنگ موشک می‌زدند و به مردم حمله می‌کردند. همه خود را ملزم به دفاع می‌دانستند و هر کس در هرجایی بود، دفاع می‌کرد. در وضعیت فعلی کشور نیاز به همدلی بیشتر داریم و همه باید این فشارها را تحمل کنیم. همه کسانی که در کشور هستیم باید این شرایط را درک کنیم تا از این شرایط بگذریم. در این 40 سال مردم آزمایشات را خوب پس داده‌اند الان هم نیاز به همدلی داریم. اگر در صحبت‌ها بی‌تدبیری کنیم، به دشمن کمک کرده‌ایم.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس، عنوان کرد: آنچه وظیفه وزارت ورزش بوده انجام داده. الان مسئولیت با سازمان خصوصی‌سازی است و آنها این موضوع را دنبال می‌کنند. دولت این اجازه را به وزارت ورزش داد و دوستان هم در 2 باشگاه مستندات خود را به خصوصی‌سازی می‌دهند.

وی در خصوص آخرین شرایط والیبال خاطرنشان کرد: نگران والیبال نباشید، چون شرایط خوبی دارد. بعد از فصل بهار تکلیف این فدراسیون هم مشخص خواهد شد. چند فدراسیون هم ثبت‌نام‌هایشان را انجام خواهند داد و تلاش می‌کنیم تا پایان فصل بهار دیگر شاهد حضور سرپرست در چند فدراسیون نباشیم.

وی ادامه داد: برخلاف صحبت‌هایی که مطرح می‌شود باید بگویم که لیگ امسال والیبال افت نکرده است. به هر حال من چند سال در این رشته بوده‌ام و شرایطش را به خوبی می‌دانم. با توجه به اینکه امسال تعداد زیادی از بازیکنان به لیگ‌های خارجی رفته‌اند، تیم‌های داخلی هم سطح شده‌اند و دیگر نمی‌بینیم که یک تیم چندین ستاره را در اختیار بگیرد و چند هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی‌اش قطعی شود. امسال شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان تیم‌های صعود کننده به نیمه‌نهایی را هم پیش‌بینی کرد. 

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: باید شرایط مالی باشگاه‌ها را هم درنظر گرفت. به هر حال تحریم‌ها و مدل پرداخت پول به بازیکنان قطعاً روی روند کاری آنها تاثیرگذار است. ضمن اینکه شنیده‌ام ایگور کولاکوویچ هم به ایران آمده تا مسابقات پلی‌آف را از نزدیک تماشا کند و بعد از اتمام لیگ هم اردوهای تیم ملی آغاز خواهد شد.

داورزنی افزود: والیبال سال آینده مسابقات زیادی در پیش دارد؛ نوجوانان و جوانان ایران باید خود را برای حضور در مسابقات جهانی آماده کنند. بانوان باید برای مسابقات پیش‌رو تدارک ببینند. ضمن اینکه ما میزبان جام ملت‌های آسیا و دو هفته از لیگ ملت‌های والیبال هم هستیم. لیگ ملت‌ها را باید در اردبیل و ارومیه میزبانی کنیم که خوشبختانه اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است.کسب سهمیه المپیک و حضور در لیگ ملت‌ها از دیگر برنامه‌های تیم ملی برای سال آینده است. فدراسیون برنامه‌های خود را به خوبی دنبال می‌کند و ما تلاش می‌کنیم که بعد از تعطیلات نوروز سروسامانی به این فدراسیون بدهیم.

وی درخصوص برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان، گفت: وزارت ورزش در تلاش است تا این مسئله را انجام دهد. با صحبت‌هایی که انجام شده در تلاش هستیم تا شرایط مالی را فراهم کنیم و امیدوارم ورزشکاران هم کمک کنند تا بتوانیم این موضوع را مدیریت کرده و به تعهدات خود عمل کنیم. پیش‌نویس آیین نامه تجلیل از قهرمانان هم آماده است تا اصلاحات روی آن صورت بگیرد.

داورزنی درخصوص شرایط فرجی برای حضور در انتخابات فدراسیون کاراته، تصریح کرد: انتخابات فدراسیون کاراته قرار است 22 یا 23 اسفند ماه برگزار شود و تا آن زمان اگر نامه بازگشت به کار وی بیاید، فرجی می‌تواند در انتخابات شرکت کند وگرنه او در انتخابات نخواهد بود.

وی درمورد برگزاری مجمع قایقرانی و اینکه نام کاندید‌ها دیر اعلام شد و شائبه‌های مهندسی انتخابات مطرح شده است، عنوان کرد: بازهم انتخابات شروع شد و شما دنبال مهندس می‌گردید؟! تاییدیه افرادی که آمده بود همان زمان به آنها اعلام شد. چون تایید صلاحیت‌ها کم کم آمد، ما هم به همان شکل به افراد اعلام کردیم تا دیشب از فدراسیون قایقرانی درخواست کردیم تا اسامی افرادی که تایید شده‌اند را روی سایت قرار دهند. برای حفظ حرمت دوستان این اتفاق رخ داد؛ ضمن اینکه برای تایید صلاحیت‌ها نهادهای دیگر باید پاسخگو باشند. در مجموع تلاش می‌کنیم تا برای همه فدراسیون‌ها زمان 15 روزه قانونی پیش از انتخابات را درنظر داشته باشیم و در آن زمان اسامی را اعلام کنیم.

داورزنی درخصوص اینکه گفته می‌شود گل‌محمدی دو سال دیگر بازنشسته خواهد شد، اظهار داشت: چه کسی این صحبت را مطرح کرده است؟ گل‌محمدی تا 65 سالگی می‌تواند کار کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان درمورد انتخابات فدراسیون تنیس، خاطرنشان کرد: انتخابات این فدراسیون هم انجام خواهد شد. بعد از بررسی مجدد مدارکی که زده شده بود، سوابق مدیریتی یکی از نامزدها مورد بررسی قرار گرفت و تعداد نفرات به 2 رسید. در حال حاضر سرپرست این فدراسیون در حال انجام کارها است تا زمان قانونی فرابرسد.

وی درخصوص انتخابات فدراسیون‌های رزمی و کشتی هم گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان هفته یا هفته آینده زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون‌ها را هم اعلام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز