خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبار از حضور احتمالی زلاتکو دالیچ روی نیمکت تیم ملی ایران

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۹۵۸

در شرایطی که این روزها بحث حضور سرمربی نائب قهرمان جام جهانی روی نیمکت ایران داغ شده، بعید است او تصمیم به بازگشت به فوتبال آسیا را داشته باشد.

به گزارش ایلنا، زلاتکو دالیچ را بارها روی نیمکت العین در لیگ امارات و لیگ قهرمانان آسیا دیده‌ بودیم. شاید به همین دلیل هم بود که وقتی استقلال دنبال جذب سرمربی جدید- پس از جدایی منصوریان- بود، نام دالیچ هم به میان آمد. در آن مقطع حتی عکسی در اینستاگرام دالیچ منتشر شد که برج آزادی را نشان می‌داد. اتفاقی که می‌شد آن را به مذاکره با استقلال و حضور احتمالی این مربی در تهران ارتباط داد. هر چند بعدها گفتند این عکس در صفحه شخصی دالیچ منتشر نشده و او هرگز چنین واکنشی را نسبت به حضور در استقلال نشان نداده است.

 در آن مقطع حتی عده‌ای بر این باور بودند که حضور زلاتکو دالیچ را چند ایجنت خاص هدایت می‌کنند تا او روی نیمکت استقلال بنشیند و مربیگری این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را بر عهده بگیرد. حتی وقتی او گزینه مربیگری در استقلال شده بود، به این جرم که ایجنت‌ها می‌خواهند او را به فوتبال ایران بیاورند، پیشنهاد مربیگری در ایران را رد کرد.

مسوولان فدراسیون فوتبال کرواسی- حدود یک سال قبل- پیشنهاد مربیگری در تیم ملی را به برانکو ایوانکوویچ دادند اما این مربی به دلیل ادامه حضور در پرسپولیس، به پیشنهاد داوور شوکر پاسخ منفی داد. همین پاسخ منفی باعث شد تا فدراسیون فوتبال کرواسی سراغ زلاتکو دالیچ برود و از او روی نیمکت تیم ملی استفاده کند. تیمی که در مقدماتی جام جهانی حضور داشت و باید در پلی‌آف مقابل اوکراین بازی می‌کرد. دالیچ به‌عنوان مربی موقت معجزه کرد و نتایج درخشانی به‌دست آورد. او ابتدا کرواسی را به جام جهانی برد و سپس با نسل طلایی و جسورش در جام جهانی 2018 شگفتی ساخت و به فینال این تورنمنت مهم رسید. هر چند کرواسی مقابل فرانسه شکست خورد و در کسب عنوان قهرمانی ناکام ماند اما این نتیجه، بهترین نتیجه تاریخ فوتبال کرواسی بود. حتی بهتر از عنوان سومی در جام جهانی 1998.

برانکو چندین بار نام زلاتکو دالیچ را به‌عنوان بهترین گزینه برای هدایت ایران مطرح کرده اما هیچ مذاکره‌ای با او برای حضور در تیم ملی انجام نشده. دالیچ که پیشنهادهایی از الهلال عربستان و العین امارات دریافت کرده بود، با مبلغی ناچیز روی نیمکت کرواسی ماند تا همچنان هدایت این تیم را بر عهده داشته باشد. او که همزمان پیشنهاد جذاب ۵ میلیون یورویی در سال برای هدایت تیمی در لیگ چین را در جیب دارد، به دوستان سرشناس کرواتش در ایران گفته تا پایان جام ملت‌های اروپا در تیم ملی کشورش می‌ماند چون باور دارد با این نسل جادویی می‌تواند مهمترین اتفاق فوتبالی کشورش را در جام ملت‌های اروپا رقم بزند و به‌عنوان قهرمانی برسد.

به همین دلیل حضور زلاتکو دالیچ روی نیمکت تیم ملی ایران منتفی است. مگر اینکه اتفاق خاصی رخ بدهد و این مربی جوان تصمیم جدیدی بگیرد. تصمیمی چون حضور در تیم ملی و مربیگری در کشوری که برانکو ایوانکوویچ و زلاتکو کرانچار نیز آنجا حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز