خبرگزاری کار ایران

منشا می‌‌تواند بیشتر بازی کند

بختیاری‌زاده: استقلال باید شجاع‌تر و جسورتر بازی کند

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۶۲۸

سهراب بختیاری‌زاده مدافع سابق استقلال معتقد است که شفر بازیکنان خوبی دراختیار دارد اما هنوز به ترکیب ثابت و ایده‌آل خودش نرسیده است و در هر بازی شاهد تغییراتی در تیم هستند که این مساله برای تیم بزرگی مثل استقلال یک ایراد است.

به گزارش ایلنا، سهراب بختیاری‌زاده مدافع سابق استقلال معتقد است که شفر بازیکنان خوبی دراختیار دارد اما هنوز به ترکیب ثابت و ایده‌آل خودش نرسیده است و در هر بازی شاهد تغییراتی در تیم هستند که این مساله برای تیم بزرگی مثل استقلال یک ایراد است، ضمن اینکه استقلال اگر می‌خواهد در جمع مدعیان قهرمانی حاضر شود باید شجاع‌تر و جسورتر بازی کند و حریفانش را تحت فشار بگذارد.

استقلال در تبریز مقابل تراکتورسازی شکست خورد. در مورد این بازی صحبت می‌کنید؟

بازی خوب و نزدیکی بود. تراکتورسازی با جسارت بیشتری بازی کرد و شجاع‌تر بود و حقش برد بود. استقلال تا قبل از اینکه گل بخورد خیلی ترسو بود و دنبال اشتباه فاحش حریف بود تا از آن استفاده کند اما بعد از اینکه گل خورد، فشار آورد تا بازی را مساوی کند و ای کاش از اول اینگونه بازی می‌کرد. تراکتورسازی مزد با شهامت بازی کردنش را گرفت و بازی را برد. استقلال از نظر بازیکن شرایط خوبی دارد و اگر می‌خواهد در کورس قهرمانی باشد باید تیم‌های بالای جدول را ببرد یا اگر هم نمی‌تواند آنها را ببرد اجازه ندهد آنها ببرند چون این بازی‌ها 6 امتیازی است و نباید در این بازی‌ها امتیاز از دست بدهد چون در بازی با مدعیان، مساوی بهتر از باخت است. استقلال اگر تیم‌های بالای جدول را نمی‌برد نباید به آنها ببازد و تیم‌های دیگر را هم حتما باید ببرد تا در کورس قرار بگیرد. استقلال باید شجاع‌تر و باجسارت بیشتری بازی کند چون ابزارش را هم دارد یعنی هم بازیکن جوان و هم تکنیکی و باتجربه دارد.

از ترکیب استقلال مقابل تراکتورسازی راضی بودید؟

یکی از بحث‌ها همین ترکیب است. پژمان منتظری در دفاع راست انتخاب خوبی نبود چون پژمان دفاع مرکزی است و می‌تواند به ساختار دفاعی کمک کند و به تیم آرامش بدهد. البته اگر دفاع راست مصدوم یا محروم باشد یک بازی اشکالی ندارد پژمان را در آن پست بگذاریم اما وقتی منتظری را همیشه در ترکیب ثابت در دفاع راست می‌گذارد دچار اشکال می‌شود چون استقلال در دفاع راست بازیکنان خوبی دارد. داریوش شجاعیان بازیکن باتکنیکی است و باید به دروازه حریف نزدیک باشد تا بازیسازی‌اش به چشم بیاید اما در این بازی خیلی از دروازه حریف دور بود و بازیسازی او فایده‌ای برای تیم نداشت. حرفم با خود داریوش شجاعیان هم این است که مقابل تراکتورسازی خیلی عصبی بازی کرد و مدام با داور و بازیکنان حریف بحث می‌کرد و درگیر بود. استقلال در هافبک وسط خیلی تغییر دارد که از نکات منفی تیم است در حالی که استقلال بازیکنان خوبی در این پست دارد و اینها ایراد است. تیم‌هایی موفق هستند که ترکیب ثابت داشته باشند و بازیکنان با همدیگر هماهنگ باشند.

به نظر شما شفر بعد از این همه مدت به ترکیب اصلی تیمش نرسیده است؟

این سوال برای ما هم هست که استقلال چرا این همه تغییر دارد. استقلال نباید یک مدافع میانی را در دفاع راست استفاده کند و هنوز خط هافبک ثابتی را در تیم نمی‌بینیم که ایراد است. استقلال در لحظاتی از بازی خوب کار می‌کند اما نباید چند لحظه و به صورت جرقه باشد و باید ادامه‌دار باشد یعنی استقلال باید کوبنده بازی کند و حریفش را تحت فشار بگذارد نه اینکه اول گل بخورد و بعد تعویض کند و بازیکنان تهاجمی بیاورد. مرتضی تبریزی در خط حمله خیلی تنها بود و مقابل تراکتورسازی دیدیم که وینگرهای استقلال با تبریزی خیلی فاصله داشتند. مطمئنا شفر هم با تجربه‌تر از ماست و هم درک خوبی از فوتبال دارد ولی سوال این است که وقتی بازیکنان خوبی دارد چرا این بازی 6 امتیازی را در تبریز از دست داده است. اینها برای تیمی مثل استقلال اتفاقات خوبی نیست و ایراد است.

می‌توان به این تیم امیدوار بود که جزو مدعیان قهرمانی قرار بگیرد؟

بله می‌توان امیدوار بود البته به شرطی که استقلال خیلی زود ثبات لازم را داشته باشد و این‌قدر ترکیب تیم دچار تغییر نشود چون بعد از رسیدن به ثبات نتیجه هم می‌گیرد. هنوز تا پایان لیگ فرصت هست و اتفاق‌های زیادی می‌افتد و این فاصله را می‌توان جبران کرد پس باید امیدوار بود.

فرهاد مجیدی که به کادر فنی استقلال اضافه شده تاثیری در تیم داشته؟

فرهاد حتما تاثیر دارد چون بازیکن محبوب و باتجربه‌ای در استقلال بود و می‌تواند تجربیاتش را به تیم انتقال بدهد و به پیشرفت استقلال کمک کند. حرفم با طرفداران استقلال این است که فرهاد مجیدی قابل احترام است اما نگاه هواداران باید به کل کادر فنی باشد و فرهاد هم در کادر فنی می‌تواند به تیم کمک کند. فرهاد مجیدی هم حرفه‌ای است و به کار تیمی اعتقاد دارد و در قالب کار گروهی در کادر فنی استقلال کار خواهد کرد.

چه تصوری از بازی استقلال و پارس جم جنوبی دارید؟

بازی سختی است و هیچ بازی ساده‌ای نداریم. استقلال در تبریز مقابل تراکتورسازی شکست خورده و شک ندارم که بازیکنان این بازی را فرصت مناسبی می‌دانند که آن باخت را جبران کنند و دل هواداران را به دست بیاورند چون استقلال در هر شرایط جدولی که بوده هواداران کنار تیم بوده و حمایت کرده‌اند و این بازی هم مطمئنا می‌آیند و کنار تیم هستند و حمایت می‌کنند. تیم تارتار خیلی خوب است اما شانس استقلال در این بازی بیشتر است تا با امیدواری بالایی به لیگ ادامه بدهد. بازیکنان استقلال هم باید بدانند که حق از دست دادن امتیاز را ندارند. خواهش من از بازیکنان استقلال این است که حرفه‌ای‌تر زندگی کنند چون این روزها، روزهای بسیار مهمی برای استقلال است و جواب محبت و عشق هواداران را با زندگی حرفه‌ای و تمرکز بالا بدهند. خودم به بازیکنان استقلال اعتماد و اعتقاد دارم اما گاهی اوقات رفتار بچگانه‌ای دارند مثل اواخر بازی با تراکتورسازی که زود عصبی شدند و لحظات طلایی پایان بازی را به راحتی از دست دادند یعنی دقیقا بازیکنان استقلال همان کاری را کردند که تراکتوری‌ها می‌خواستند و این رفتار واقعا بچگانه بود و از آنها می‌خواهم کمی حرفه‌ای‌تر رفتار کنند.

به نظر شما گادوین منشا خرید خوبی برای استقلال بود؟

منشا حتما بازیکن باکیفیتی است و در این دو بازی هم خوب بود و می‌تواند بیشتر هم بازی کند اما در این رابطه کادر فنی تصمیم می‌گیرد. شک ندارم که بودن منشا تمرکز هر خط دفاعی را به هم می‌ریزد و می‌تواند برای تیم موثر باشد.

اسماعیل گونکالوس مهاجم جدید استقلال را چطور دیدید؟

خوب بود و در بازی با پیکان هم گل زد و سرحال و شاداب کار کرد و مهاجم فرصت‌طلبی بود اما در کنار آنها جوان‌هایی مثل صیادمنش و قائدی هم باید دیده بشوند و به گونه‌ای پیش بروند که از این جوان‌های بااستعداد و آینده‌دار هم استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز