خبرگزاری کار ایران

بررسی آماری پرسپولیس در سه فصل اخیر تا هفته هجدهم؛

هتریک در قهرمانی یا تعارف جام به رقبا؟

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۹۴۷

برانکو ایوانکوویچ می‌اندیشد تا با پرسپولیس سومین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر را جشن بگیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال پرسپولیس پس از شکست مقابل فولاد خوزستان در هفته هفدهم لیگ برتر مقابل همشهری فولاد یعنی استقلال خوزستان قرار گرفت که این مسابقه سخت‌تر از آن چیزی که تصور می‌شد برای پرسپولیس پیش رفت. شاگردان برانکو موفق شدند این مسابقه را به لطف درخشش کاپیتان خود  با برد پشت سر بگذارند تا از کورس قهرمانی جا نمانند.

در گزارش زیر به عملکرد پرسپولیس در لیگ شانزدهم و هفدهم، تا پایان هفته 18 می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که پرسپولیس در سه فصل اخیر تا این هفته چه عملکردی را از خود به جای گذاشته است.

لیگ شانزدهم: در پی جبران قهرمانی از دست رفته

پرسپولیس لیگ شانزدهم را با حسرت از دست دادن قهرمانی لیگ پانزدهم آغاز کرد جایی که این تیم تنها به دلیل تفاضل گل فتح جام را از دست داد و آن را تقدیم شاگردان عبداله ویسی کرد. موردی که باعث شد برانکو ایوانکویچ دست به تغییرات اساسی در کادر بازیکنان این تیم بزند و ستارگان سرشناسی را برای پرسپولیس به خدمت بگیرد. سیدجلال حسینی، وحید امیری، علیرضا بیرانوند و در میانه راه سروش رفیعی ستارگانی بودند که پرسپولیس را در فصل شانزدهم همراهی کردند.

پرسپولیس در لیگ شانزدهم تا پایان هفته هجدهم مسابقات در رتبه اول قرار داشت. این تیم با یک نمایش قدرتمندانه و تنها با یک باخت مقابل ذوب‌آهن این رتبه را تصاحب کرده بود و بیشتر از هر تیمی شایسته کسب عنوان قهرمانی را داشت. پرسپولیس با 12 برد، 5 تساوی و یک باخت بالاتر از تیم‌هایی مثل تراکتورسازی، استقلال و پارس جنوبی به صدر جدول تکیه زده بود و قصد داشت کار قهرمانی را هر چه زودتر تمام کند. اتفاقی که رخ داد و پرسپولیس با قدرت و سه هفته مانده به پایان مسابقات قهرمانی خود را مسجل کرد.

هتریک در قهرمانی یا تعارف جام به رقبا؟

لیگ هفدهم: دفاع از عنوان قهرمانی

شاگردان برانکو ایوانکوویچ با کسب دهمین قهرمانی پرسپولیس در ادوار مختلف برگزاری لیگ فوتبال پا به لیگ هفدهم گذاشتند تا نشان دهند قهرمانی فصل گذشته آنها بی‌دلیل نبوده و قصد دارند آن قهرمانی را دوباره تکرار کنند.

پرسپولیس در فصل هفدهم نیز به مانند فصل شانزدهم در نتیجه گیری و بازی باکیفیت عملکرد در خور تحسینی از خود نشان داده بود و دقیقا مانند فصل گذشته عمل کرده بود یعنی پنج بازی را با تساوی پشت سر گذاشته بود، 12 پیروزی کسب کرده بود و تنها یک شکست در هفته ششم مقابل پیکان متحمل شده بود و در رتبه اول جدول رده‌بندی قرار داشت و بدون توقف به سمت قهرمانی حرکت می‌کرد.

در پایان فصل نیز دقیقا مانند فصل قبل پرسپولیس توانست فاصله امتیازی فراوانی با رقبا در راه کسب عنوان قهرمانی ایجاد کند و در نهایت نیز بتواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

هتریک در قهرمانی یا تعارف جام به رقبا؟

فصل هجدهم: هت‌تریک در کسب جام یا تعارف آن به رقبا؟

تیم پرسپولیس فصل هجدهم را در شرایطی آغاز کرد که سایه محرومیت از جذب بازیکن روی سر این تیم سنگینی می‌کرد و دیگر خبری از آن تیم پرستاره دو فصل گذشته نبود.پرسپولیس تنها از وجود 13 بازیکن بزرگسال سود می‌برد که دو نفر از آنها دروازه‌بان بودند. همین عوامل باعث شده بود تا این تیم به فکر بردهای اقتصادی و جمع‌آوری امتیاز باشد تا بازی زیبا و تماشاگرپسند.

عملکرد پرسپولیس در فصل هجدهم با وجود محدودیت‌ها و مشکلات فوق‌العاده بود آنها توانستهاند یک نیم فصل را بدون شکست پشت سر بگذارند، اتفاقی که در دو فصل گذشته رخ نداده بود و این تیم در فصول شانزدهم و هفدهم دست کم یک شکست را در نیم فصل متحمل شده بود.

شاگردان برانکو سرانجام در هفته هفدهم لیگ برتر در فصل جاری مقابل تیم افشین قطبی متحمل شکست شدند تا اولین باخت آنها در اهواز رقم بخورد. پرسپولیس تا هفته هجدهم فصل جاری لیگ برتر 10 برد کسب کرده، هفت بار با حریفان خود به تساوی رضایت داده و تنها یک باخت متحمل شده است و با 37 امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفته است. آماری که نمی‌تواند برای تیمی که حدود یک سال از جذب بازیکن محروم بوده آمار ضعیفی باشد.

هتریک در قهرمانی یا تعارف جام به رقبا؟

هر آ‌نچه که هست باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقاتی در ادامه لیگ برتر خواهد افتاد. سپاهان با امیر قلعه‌نویی تنها به دنبال کسب جام است و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کند. تراکتورسازی با جذب بازیکنان بزرگ ایران و بعضا اروپا سعی در رقابت با تیم‌های بالای جدول دارد و به دنبال این است تا اختلاف امتیاز خود با صدر جدول را کاهش داده و در نهایت عنوان قهرمانی مسابقات را برای اولین بار کسب کند. استقلال نیز با شفر مثل همیشه یک رقیب سنتی برای پرسپولیس است و آنها هم تنها به دنبال قهرمانی است و این مورد دیگر هیچ شکی را باقی نمی‌گذارد که پرسپولیس نمی‌تواند مانند فصول گذشته کار آسانی برای قهرمانی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز