خبرگزاری کار ایران

اپیزودهای سرد خبرنگار ایلنا از روزهای پرچالش علی کریمی

ولنتاین تلخ قرمزها؛ آغاز شکاف جادوگر و سکوهای ملتهب

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۳۷۹

سپیدرود روز گذشته یکی دیگر از اپیزودهای تلخ را در ورزشگاه سردار جنگل گذراند؛ بعد از شعارهای تند عله خداداد عزیزی این بار طرفدارانی که زیر باران خود را به ورزشگاه رسانده بودند برخورد عجیبی با بازیکنان این تیم داشتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بازی هفته هجدهم لیگ برتر بین سپیدرود رشت و ماشین سازی تبریز در ورزشگاه سردار جنگل با تساوی یک بر یک و گلزنی احسان تاییدی و میثم تهیدست به پایان رسید تا سرخپوشان گیلانی در خانه شکست را نپذیرفته و در برهه حساس مسابقات نیم فصل دوم یک امتیاز به اندوخته‌های خود اضافه کنند. البته این بخش نوشتاری ماجراست که اگر حداقل به نتیجه بازی اکتفا کرده باشید لازم بود گلزنان این بازی را هم بدانید. بازی سپیدرود و ماشین سازی ابعاد متفاوتی داشت که هر کدام از آنها توضیح مشخصی دارد:

تعداد تماشاگران

ولنتاین تلخ قرمزها؛ آغاز شکاف جادوگر و سکوهای ملتهب

شهروندان رشتی که برای حمایت از تیم ریشه دار و مردمی تا به روز گذشته از هیچ حمایتی دریغ نکرده بودند استقبال سردی از بازی حساس به لحاظ جایگاه جدولی ماشین سازی و سپیدرود داشتند. در حالیکه ورزشگاه سردار جنگل ظرفیت پذیرش 12 هزار تماشاگر را دارد تماشاگران حاضر روی سکوهای ورزشگاه در روزی بارانی رشت حتی به شش هزار نفر هم نرسید. نکته جالب بازی حتی درباره حضور اعضای کادر مسابقه بود که به صورت کامل در ورزشگاه حضور نداشتند.

 

عزیز معبودی؛ منفور رشتی‌ها

ولنتاین تلخ قرمزها؛ آغاز شکاف جادوگر و سکوهای ملتهب

بازیکنی که به مدت 7 سال در ملوان حضور داشته طبیعی است نزد طرفداران سپیدرود بدون هیچ دلیلی با شعارهای شدید مواجه شود. معبودی 34 ساله که دومین فصل حضور در تبریز را با پایان همکاری با صنعت نفت آبادان سپری می‌کند دی ماه سال گذشته هم در ورزشگاه سردار جنگل با پیراهن گسترش فولاد مقابل سرخپوشان قرار گرفته بود که در برتری دو بر یک همبازیانش دومین گل را به ثمر رسانده بود؛ پس عضویت در ملوان و گلزنی به سپیدرود فرصت مناسبی برای طرفدارانی تلقی می‌شد که از معبودی دل خوشی نداشتند. او در ابتدای بازی در یک صحنه که قصد داشت بازیکن سپیدرود را دریبل بزند با توپ به اوت رفت و همین مایه هو کردن و خنده سکوهای ورزشگاه شد. معبودی در واکنش به طرفداران سپیدرود برای دومین بار با دستش حرکتی توهین آمیزی انجام داد و همانطور که رفتار طرفداران سپیدرود غیرقابل انکار بود اگر از چشم ناظر مسابقه دور نمانده باشد می‌تواند برای او دردسر ساز شود.

 

اعتراض مکرر به داوری

ولنتاین تلخ قرمزها؛ آغاز شکاف جادوگر و سکوهای ملتهب

از زمانی که دو تیم برای رسیدن به محوطه جریمه یکدیگر دست بکار شدند و حملات جدی‌تر شد رفته رفته اعتراض به نحوه عملکرد وحید کاظمی شدیدتر می‌شد. صدای فریاد بازیکنان در زمین به قدری بود که در لحظات حساس بازی به راحتی بر شعارهای هواداران غلبه می‌کرد. کاظمی که در هفته‌های گذشته هم تیم‌های لیگ برتری به عملکردش انتقاد داشتند در این بازی تحت تاثیر جو قرار گرفته بود و پس از گلزنی هر دو تیم در تصمیم گیری با تردید عمل می‌کرد.

 

طغیان طرفداران و آن روی سکه برای بازیکنان

ولنتاین تلخ قرمزها؛ آغاز شکاف جادوگر و سکوهای ملتهب

ظاهرا حضور اندک تماشاگران تنها وابسته به نتایجی است که در هفته‌های اخیر توسط سپیدرود کسب شده است. آنها با اینکه نیم فصل دوم را با تساوی مقابل سایپا آغاز کردند اما برابر سپاهانی که در بازی دور رفت شکست سنگینی را مقابلش متحمل شده بودند، در نقش جهان با سه گل شکست خوردند. ماجرای طغیان طرفداران از زمانی آغاز می‌شود که برخلاف حملات متعدد سپیدرود و موقعیت‌های مناسب برای گلزنی ورق برگشت و روی یک ارسال از کناره‌ها احسان تاییدی موفق شد با ضربه سر در دقیقه 75 ماشین سازی را جلو بیندازند. این گل به قدری برای تماشاگران ناراحت کننده بود که مشخص نیست چنین رفتاری از پیش تعیین شده بوده یا خیر ولی بدون درنگ ابتدا بازیکنان را بی غیرت خطاب کردند و سپس به انتقاد تند و صریح از مسئولان استانی پرداختند!

 

کامبک شیرین بود اما ولنتاین تلخ

ولنتاین تلخ قرمزها؛ آغاز شکاف جادوگر و سکوهای ملتهب

هواداران که تا آخرین لحظات بازی در بارش شدید باران که در نیمه دوم شدت آن مثال زدنی شده بود ایستاده بودند همچنان به شعار علیه بازیکنان ادامه می‌دادند و منتظر سوت پایان بازی بودند که دفع ناقص مدافعان ماشین سازی فرصتی را ایجاد کرد تا میثم تهیدست بازی را به تساوی بکشد. این گل برای بازیکنان نیمکت نشین و کادرفنی آنقدر شیرین بود که برای جشن گرفتن آن به زمین رفتند و لحظات فراموش نشدنی در شب سخت داشتند؛ در میان این نتیجه گیری، هدیه تهیدست برای طرفداران بدون اینکه مورد توجه قرار بگیرد پس فرستاده شد؛ مدافع جوان که به سمت تماشاگران زانو زد و گل را به آنها تقدیم کرد با صخره سخت سکوت و خشم حاضران روی سکو مواجه شد تا بهترین لحظه‌ای که از نظر نتیجه گیری برای تیم نزدیک به قعر جدول به دست آمده بود در میان فریادهای کر کننده سردار جنگل نابود شود.

آغاز شکاف کریمی و سکوها

ولنتاین تلخ قرمزها؛ آغاز شکاف جادوگر و سکوهای ملتهب

سرمربی سپیدرود که به روزهای خوب همراه با سپیدرود امیدوار بود اما امروز تنهاتر از همیشه است. او در بدو ورود به باشگاه و زمانی که بازیکنان سپیدرود حتی پول سفر برای بازی خارج از خانه را نداشتند از لباس تمرین و تجهیزات تا عقد قرارداد با بازیکنان خارجی برای تیمش کوتاهی نکرده و به عنوان مالک تیم ضمانتی که از سوی اداره ورزش استان تعیین شده بود را پرداخت کرد.

باشگاه‌داری در عرصه خصوصی سازی پروسه عظیم و البته پرهزینه‌ای است که کریمی اگرچه توانسته تا حدودی آن را برطرف کند اما به طور کامل به انجام نرسیده است. اینکه میزان پرداختی بازیکنان سپیدرود به اندازه کافی رسیده و یا به دلیل محبوبیت بالای یکی از چهره‌های فراموش نشدنی فوتبال ایران برخی بازیکنان در همین زمستان حاضر شده‌اند با قرارداد سفید امضا پیراهن سپیدرود را برتن کنند نوید روزهای خوشی را برای سپیدرود می‌داد اما همانطور که علی کریمی در رختکن بعد از بازی با ماشین سازی به شاگردان گفت آنها تنها فقط خودشان را دارند و باید به روزهایی بیاندیشند که سهمیه لیگ برتری گیلان حفظ شده است.

نکته قابل تامل درباره طرفدارانی که طی هفته‌های اخیر هرطوری که بوده از این تیم حمایت کردند و حتی در زمان سرمربیگری نادردست نشان و خداداد عزیزی خواستار بازگشت مرد گیلانی به نیمکت سپیدرود بودند، سکوت آنها در پایان بازی شب گذشته بود. کریمی که از عملکرد شاگردانش رضایت چندانی نداشت به آنها اعلام کرد قرار نیست سمت سکوها بروند و بلافاصله با به صدا در آمدن سوت داور تمامی بازیکنان و کادرفنی راهی رختکن شدند.

حمایت مسئولان

تنها مرور صحبت‌های بازیکنان سپیدرود از ابتدای فصل تا به امروز نشان می‌دهد که آنها مدت‌هاست تنها با قول مسئولان شهری برای بهبود وضعیت این تیم در جدول رده بندی تلاش کرده‌اند اما تا به امروز هیچ کدام از وعده وعیدها محقق نشده است. اینکه هیچکدام از آنها نمی‌گوید که وعده چه بود یا اینکه از سوی کدام مسئول نشان می‌دهد کریمی سعی بر آن داشته تمام تمرکز و حواس شاگردانش روی مسائل فنی باشد تا وضعیت تیم پایدار بماند اما در حال حاضر همه چیز واضح و مبرهن است که وضعیت به هیچ وجه مساعد نیست.

کریمی و چالش‌های پیش رو

زمزمه‌های فراوانی شنیده می‌شود که شاید کریمی تصمیم به انصراف از باشگاه‌داری و ادامه فعالیت در سپیدرود داشته باشد اما همانطور که او در زمان بازگشت به تیم اعلام کرده بود قصد دارد سپیدرود را در لیگ برتر حفظ کند. سرخپوشان اکنون 12 امتیاز دارند تا رده نهم جدول رده بندی که در اختیار نساجی است تنها 6 امتیاز فاصله دارند. استقلال خوزستان که نصف سپیدرود امتیاز جمع کرده در قعر جدول ایستاده و سپیدرود چالش‌های زیادی برای لیگ برتری ماندن دارد که دستیابی به این مهم قطع بر یقین به حمایت همه جانبه مسئولان، هواداران، بازیکنان و علی کریمی و کادرش نیاز دارد. تنها یک جمله برای نشان دادن وضعیت بحرانی این روزهای سپیدرود کافی است:"اگر سپیدرود بخشکد ماهی‌ها می‌میرند."

عکس‌ها: امیرصالح غنجی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز