خبرگزاری کار ایران

حسین کلانی در گفتگو با ایلنا

پرسپولیس مظلوم‌ترین تیم دنیاست / استقلال و پرسپولیس به بیت المال کمک می‌کنند / عاشق مردم اهواز هستم / ما پیشکسوتان در حق پرسپولیس کوتاهی کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۳۵۳

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد اتفاقات روز فوتبال و همچنین ورزش ایران به اظهارنظر پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، این روزها مسائل مختلفی حول محور باشگاه پرسپولیس وجود دارد و هجمه‌ها علیه این تیم فزونی یافته است. همچنین ورزشکاران رشته‌های دیگر معتقدند بین آن‌ها و فوتبالیست‌ها تبعیض قائل می‌شوند و آن طور که باید و شاید به آن‌ها رسیدگی نمی‌کنند. همین موضوعات باعث شد به سراغ یکی از پیشکسوتان تحصیلکرده فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس برویم و با او به گفتگو بنشینیم.

گفتگوی تفصیلی خبرنگار ورزشی ایلنا با حسین کلانی را در ادامه می‌خوانید:

* کسانی هستند که پرسپولیس را دوست ندارند

عوامل و کسانی هستند که پرسپولیس را دوست ندارند و این مورد طبیعی است چرا که همه که نمی‌توانند به یک تیم علاقه داشته باشند اما متاسفانه در مقاطع مختلف شاهد این بودیم که مشکلاتی برای پرسپولیس از جانب افراد به وجود آمده که برای این تیم دردسر درست کرده است. از چندین ماه قبل و در زمانی که پرسپولیس درگیر لیگ قهرمانان آسیا بود این مسائل و هجمه‌ها به وجود آمد و پرسپولیس را تحت فشار قرار داد. اینکه پرسپولیس زیاد پول می‌گیرد، پرسپولیس توجه بیشتری به آن می‌شود، وزیر پرسپولیسی است و از این دست حرف‌ها. من می‌گویم که این طور نیست چه باشگاه پرسپولیس و چه باشگاه استقلال‌ هزینه‌های خود را درمی‌آورند. این طور نیست که می‌گوییم که از بیت المال برای تیم‌ها استفاده می‌شود. من به شما می‌گویم که این دو تیم نه تنها از بیت المال استفاده نمی‌کنند بلکه به آن کمک هم می‌کنند چرا که مردم به این دو تیم علاقه دارند و آن را دوست دارند. این دو تیم اسپانسر دارند و اسپانسر هزینه‌های آنها را تامین می‌کند البته هزینه‌ای که اسپانسر متقبل می‌شود بسیار کمتر از منفعتی است که از کنار این دو تیم می‌برند.

* پرسپولیس سوگلی وزیر نیست

پرسپولیس تبلیغات دور زمینی را انجام نمی‌دهد و سودی از این ماجرا ندارد. بلیت‌فروشی را در اختیار ندارد و نمی‌تواند به طور تمام و کمال بلیت‌فروشی را انجام دهد و هزینه‌های آن را دریافت کند. پرسولیس حق پخش تلویزیونی را نمی‌گیرد که این یک مشکل بزرگ در کل فوتبال ما است. فقط این را می‌گویند که پرسپولیس از اینجا و آنجا پول می‌گیرد، خرج می‌کند، سوگلی وزیر است و وزارت به آن کمک می‌کند در صورتی که اصلا به این شکل نیست شما اگر منطقی به مسائل نگاه کنید باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال برای وزارت ورزش است و وزارت ورزش مسئولیت این دو تیم را بر عهده دارد و هیچ گاه نمی‌تواند بین دو تیم تفاوت قائل شود مانند این است که بگوییم که یک پدر بین دو فرزند خود قائل می‌شود و این یکی را بیشتر از آن یکی دوست دارد.

* من هم در اهواز سنگ خوردم

ما در گذشته هم در اهواز شاهد این اتفاقات بودیم خود من زمانی که بازی می‌کردم در اهواز با این اتفاقات روبرو بودم و یادم می‌آید که حتی یک سنگ هم به سر من برخورد کرد برخی مسائل طبیعی است مانند اینکه عده‌ای طرفدار یک تیم‌اند و به همین خاطر از تیم دیگر خوششان نمی‌آید. پرسپولیس مظلوم‌ترین تیم دنیاست و در میان این هجمه‌ها و این حرف‌های نادرست تنها ماندیم و تنها هواداران خود را کنار تیم می‌بینیم.  باید یک کمیته انضباطی محکم و قوی به وجود بیاید که مسائل کلان را بررسی کند نه کمیته‌ای که فقط به دنبال محروم کردن بازیکنان و محروم کردن تماشاگران باشد.

* ما پیشکسوتان در حق پرسپولیس کوتاهی کرده‌ایم

ما پیشکسوتان هم کوتاهی کردیم و تیم را تنها گذاشتیم. ما پیشکسوتان باید بیش از دیگران حواسمان به تیم باشد و از آن حمایت کنیم. ما باید از این جوان‌ها پشتیبانی کنیم چرا که میراثی که ما در گذاشته برای آنها به جای گذاشتیم در دست دارند و برای موفقیت پرسپولیس تلاش می‌کنند اما متاسفانه یا امکانش را نداریم که حمایت کنیم یا نمی‌خواهیم که کمک کنیم. باید آستین‌ها را بالا بزنیم و به مدیریت پرسپولیس در اداره باشگاه کمک کنیم چرا که این تیم غیر از هواداران و پیشکسوتان خود کسی را ندارد.

* حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باعث فرهنگ‌سازی می‌شود

باید برای تمام مسائل اتاق فکر داشته باشیم باید نخبه‌ها را دور یک میز جمع کنیم و نظرات آنها را بررسی کنیم و از آنها بپرسیم که چه باید بکنیم تا پیشرفت انجام بگیرد و دیگر از این قبیل مسائل شاهد نباشیم. بارها گفته‌ام که باید اتحادیه‌ای به وجود بیاید تا مسائل فرهنگی مجامع ورزشی را رتق و فتق کنند. بارها گفته‌ام که حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باعث فرهنگ‌سازی می‌شود اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد و مشخص نیست که چه زمان به این اهداف متعالی می‌رسیم.

* شمشیر همه برای پرسپولیس از رو بسته شده است 

شمشیر همه برای پرسپولیس از رو بسته شده است و می‌بینیم که همه علیه پرسپولیس شده‌اند این هشدار را می‌دهم که چند وقت دیگر این هجمه‌ها به سمت استقلال هم روانه خواهد شد چرا که این دو تیم تیم‌هایی هستند که تیغه‌های شمشیر به سمت‌شان می‌رود و تا به مقداری ثبات برسند برایشان مشکل به وجود می‌آید. این دو تیم برای مردم هستند و مردم آ‌نها را دوست دارد و هیچ کس نمی‌تواند این دوست داشتن را از مردم دریغ کند.

* ورزش‌های دیگر می‌توانند مانند فوتبال درآمدزایی کنند؟

از قدیم این مسائل وجود داشته است چرا که فوتبال یک ورزشی است که هوادار را به داخل ورزشگاه‌ها می‌کشاند در سرتاسر دنیا هم به همین شکل است. شما می‌دانید که برای بازی‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، سپاهان و تیم‌های دیگر تماشاگر بالای 50 هزار نفر به ورزشگاه می‌روند و این موضوع تبدیل به یک درآمدزایی برای دست‌اندرکاران می‌شود. ورزش‌های دیگر همه محترم و عزیز هستند اما محبوبیت فوتبال و درآمدزایی فوتبال را ندارند. شما در سرتاسر دنیا مکی‌بینیند که از جنبه تبلیغات چه سودهای مالی نصیب افراد فوتبالی می‌شود. آیا ورزش‌های دیگر هم می‌توانند به این درآمدزایی برسند؟ اگر می‌توانند باید از تبعیض صحبت کنند. نمی‌توانیم بگوییم فوتبال حق دیگر ورزش‌های را خورده است چرا که فوتبال جایگاه دیگری در زندگی مردم دارد. کشتی ورزش ملی ما است و در گوشت و پوست و خون مردم ایران وجود دارد و مردم آن را دوست دارند. والیبال و وزنه‌برداری هم به همین شکل اما مسئله فوتبال یک موضوع خاص است.

* پاسخ به یک اتهام: من عاشق مردم اهواز هستم

من مردم اهواز را دوست دارم و به آن‌ها عشق دارم. یک مصاحبه‌ای در مورد اعراب انجام دادم اما متاسفانه فضا را به گونه‌ای پیش بردند که انگار من منظورم به هموطنان عرب زبان خوزستانی ما بوده است. خوزستانی‌های عزیز ایران را نجات داده‌اند و کشور را از دست منافقان رها کردند و من احترام و ارزش زیادی برای آن‌ها قائل هستیم. خوزستان نبض تپنده‌ی ایران است. فوتبال ایران هم از جنوب ایران آغاز شده و پدیده آمده است و خطه جنوب، مخصوصا خوزستان همیشه نیز مورد احترام من بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز