خبرگزاری کار ایران

بیست و سومین دوئل سرخ‌های تبریز و آبی‌های تهران

تراکتورسازی و استقلال؛ انتقام شش امتیازی

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۳۱۲

حساس‌ترین بازی هفته هجدهم روز جمعه و با بازی دو تیم استقلال و تراکتورسازی در یادگار امام تبریز برگزار خواهد شد

به گزارش ایلنا، حساس‌ترین بازی هفته هجدهم روز جمعه و با بازی دو تیم استقلال و تراکتورسازی در یادگار امام تبریز برگزار خواهد شد. دو تیم از مدعیان قهرمانی این فصل از رقابت‌های لیگ هستند و این بازی علاوه بر تمام حساسیت‌های خاص‌اش یک مسابقه شش امتیازی نیز به حساب می‌آید و برنده می‌تواند گام بلندی به سوی مدعی درجه یک شدن بردارد.

بازی شش امتیازی

استقلال از 16 بازی 28 امتیاز در رده پنجم و تراکتورسازی از 17 بازی 30 امتیاز در رده چهارم قرار دارند. این بازی نه فقط برای دو تیم که برای تیم‌های بالای جدولی مثل سپاهان، پرسپولیس و پدیده حائز اهمیت است و این سه تیم احتمالا آرزو دارند تا این مسابقه مساوی شود. با این وجود اگر استقلال برنده بازی روزجمعه برابر تراکتورسازی باشد این تیم با رسیدن به امتیاز 31 علاوه بر رسیدن به جایگاه تراکتورسازی در رتبه چهارم خودش را به فاصله سه امتیازی پرسپولیس و 4 امتیاز سپاهان صدرنشین می‌رساند. تراکتورسازی نیز با این برد 34 امتیازی می‌شود و در صورتی که پدیده و پرسپولیس در هفته هجدهم شکست بخورند آن وقت تراکتورسازی می‌تواند به رتبه سوم یا حتی دوم جدول برسد.

 22دوئل 

استقلال و تراکتورسازی تا قبل از بازی جمعه دو تیم، 22  بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند و بازی روزجمعه بیستمین دیدار مستقیم دو تیم در تاریخ لیگ برتر است.

استقلال؛ 5

تیم استقلال در 19 بازی برگزار شده دو تیم 6 بار به پیروزی رسیده که 5 برد در لیگ برتر و یک برد نیز در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی سال 96 کسب کرده است.

تراکتورسازی؛ 8

تراکتورسازی اما در برابر استقلال بهتر نتیجه گرفته است. این تیم در 19 بازی قبلی 8 بار موفق به شکست استقلال شده و از این نظر شرایط بهتری از حریف دارد.

مساوی؛ 8

8  جدال رودرروی استقلال و تراکتورسازی تا این زمان و در 22 بازی قبلی هشت بار با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

گل‌های زده؛ استقلال 28– تراکتور 27

با وجود بردهای بیشتر تراکتورسازی اما آمار گلزنی استقلال در جدال‌های رودررو بهتر بوده است. استقلال در 22 بازی 28 گل زده و تراکتورسازی در همین بازی‌ها 27 بار دروازه استقلال را باز کرده است.

اولین برد

اولین برد تیم استقلال در همان اولین جدال دو تیم در اولین دوره لیگ  برتر رقم خورد که استقلال توانست تراکتورسازی را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد.

اولین برد تراکتورسازی هم در بازی دور برگشت لیگ برتر دهم رقم خورد که این تیم با نتیجه دو بر یک حریفش را شکست داد.

آخرین باخت

آخرین شکست استقلال برابر تراکتورسازی در بازی برگشت لیگ برتر شانزدهم رقم خورد که این تیم با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. آخرین باخت تراکتورسازی برابر استقلال نیز در بازی برگشت فصل قبل رقم خورد که این تیم با نتیجه سه بر صفر مغلوب آبی‌ها شد.

بهترین پیروزی

بهترین پیروزی تیم استقلال در دیدار برابر تراکتورسازی برد 4 بر صفر در اولین دوره لیگ برتر به دست آمد. بهترین برد تراکتور برابر استقلال نیز در بازی برگشت لیگ چهاردهم رقم خورد که تراکتور با نتیجه 4 بر یک به برتری رسید.

دیدار در تهران و تبریز

از 22 دیدار برگزار شده دو تیم 11 مسابقه در تبریز و به میزبانی تراکتورسازی و 11 بازی در تهران و به میزبانی استقلال برگزار شده است. در بازی‌هایی که در تهران برگزار شده است استقلال در کمال تعجب 6 بازی را باخته و 3 برد و 2 تساوی هم به دست آورده است. اما در بازی‌هایی که در تبریز برگزار شده دو تیم 6 مساوی برابر هم کسب کرده‌اند، استقلال سه بار برنده شده و 2 بارهم تراکتورسازی به پیروزی رسیده است.

بهترین گلزنان در لیگ برتر

بهترین گلزن بازی‌های رودرروی دو تیم در رقابت‌های لیگ برتر برای استقلال مجتبی جباری است که سه بار دروازه تراکتور را باز کرده است. سجاد شهباززاده مهاجم سابق استقلال نیز همین تعداد گل را مقابل تراکتور زده است. در تراکتورسازی نیز سامان نریمان‌جهان بهترین گلزن است که سه بار دروازه استقلال را بازکرده است.

آمار شفر و لیکنز

جرج لیکنز مربی تازه وارد بلژیکی تراکتورسازی  برای اولین بار بازی برابر استقلال را تجربه می‌کند اما وینفرد شفر دوبار برابر تراکتورسازی بازی کرده که یک برد و یک مساوی کسب کرده است.

بازیکنان مشترک

دو تیم استقلال و تراکتورسازی در سال‌های حضورشان در لیگ برتر بارها بازیکنانی را از یکدیگر گرفته‌اند. در این سال‌ها 16 بازیکن مختلف از استقلال به تراکتور و بالعکس منتقل شده‌اند. مهرداد پولادی، فردین عابدینی، فرزاد آشوبی، امیرحسین صادقی، مثیم بائو، آندرانیک تیموریان و علیرضا رمضانی بازیکنانی بوده‌اند که از استقلال به تراکتورسازی پیوسته‌اند.

جاسم کرار، آندرانیک تیموریان، رودریگو توزی، سیاوش اکبرپور، امیرحسین صادقی، فرزاد حاتمی، میلاد فخرالدینی، مهدی کریمیان و بختیار رحمانی بازیکنانی هستند که در طول ادوار لیگ برتر از تراکتورسازی به استقلال آمده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز