خبرگزاری کار ایران

نگاهی به آبی‌پوشان برای نیم‌فصل دوم

تدبیر شفر برای استقلال؛ خط دفاع داخلی، حمله‌وران خارجی

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۰۷۱

وینفرد شفر در ۴، ۵ هفته پایانی نیم‌فصل با چند برد پیاپی استقلال را در رده پنجمی لیگ و با شش امتیاز اختلاف نسبت به صدر، شرایطی بهتری نسبت به آغاز فصل پیدا کرد.

به گزارش ایلنا،خروج همزمان پنج بازیکن از دفاع، خط میانی و خط حمله استقلال باعث نگرانی هواداران این تیم شده بود که دوباره استقلال به اوایل لیگ هجدهم که نمایش خوبی نداشت بازگردد. وینفرد شفر در ۴، ۵ هفته پایانی نیم‌فصل با چند برد پیاپی استقلال را در رده پنجمی لیگ و با شش امتیاز اختلاف نسبت به صدر، شرایطی بهتری نسبت به آغاز فصل پیدا کرد. روح‌ا... باقری، الحاجی گرو، مرتضی تبریزی و مارکوس نیومایر در گلزنی ناموفق بودند چون بیش از سه چهارم گل‌های این تیم در نیم فصل اول را مدافعان یا هافبک‌های استقلال به ثمر رساندند و یکی از گل‌ها مقابل تراکتور هم گل به خودی مدافع این تیم بود.

حفظ استحکام دفاعی، ترمیم خط حمله

با نگاهی به بازیکنان تازه وارد استقلال به نظر می‌رسد این تیم مشکلی در فاز تدافعی نداشته باشد و می‌تواند امیدوار به ترمیم خط حمله خود باشد. جذب مهاجمان تیم امید استقلال که عنوان قهرمانی این فصل لیگ امیدهای پایتخت را از آن خود کردند از جمله ورودی‌های تهاجمی آبی‌پوشان است. زکریا مرادی و معراج پورتقی هر یک با ۲۱ و ۱۹ گل زده تقریبا در همه مسابقات برای تیم امید استقلال گلزنی کردند.

خارجی‌های خوب در خط حمله

اسماعیل گونکالوس مهاجم گینه‌ای پرتغالی فصل قبل در پاختاکور با ۱۶ گل زده در ۳۱ بازی یکی دیگر از خریدهای استقلال در فاز تهاجمی بود. ایسما (لقب گونکالوس) فصل قبل پس از هم‌تیمی برزیلی‌اش با ۱۷ گل زده دومین گلزن برتر لیگ ازبکستان شد. البته او ۹ گل از ۱۶ گل را از روی نقطه پنالتی برای پاختاکور به ثمر رسانده ولی به هر حال گلزن‌تر از الحاجی گرو با آمار تنها ۹ گل زده در ۳ سال گذشته است.

هافبک با کیفیت

به نظر می‌رسد آیاندا پاتوسی هافبکی گل‌ساز که البته خوب هم گل می‌زند. می‌تواند جانشین خوبی برای سرور جباروف باشد. بازگشت محسن کریمی و داریوش شجاعیان دو عنصر تهاجمی دیگر هستند که قبل از آسیب‌دیدگی در ترکیب اصلی قرار داشتند. امید نورافکن بازیکن قرضی استقلال پس از یک نیم‌فصل سکونشینی در شارلوای بلژیک به استقلال بازگشته و در خط هافبک توپ می‌زند.

حفظ استحکام دفاعی

شفر در فاز تدافعی، پژمان منتظری، روزبه چشمی، وریا غفوری و آرمین سهرابیان را در اختیار دارد و مهدی رحمتی هم در نیم‌فصل با ثبت کلین‌شیت‌های متوالی آمار خوبی از خود به جا گذاشت که در نیم‌فصل دوم هم می‌تواند نقطه قوت آبی‌پوشان در درون دروازه باشد.

صید جنجالی

گادوین منشا بعد از درخشش در ترکیب پیکان در لیگ شانزدهم برای لیگ هفدهم به عنوان یک ستاره به پرسپولیس ملحق شد تا بتواند به قهرمانی این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا کمک کند. منشا در طول یک فصل و نیم حضور در پرسپولیس نمایش خوبی داشت و  یکی از بهترین بازیکنان این تیم در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بود اما او در نیم‌فصل اول لیگ برتر آمار خوبی در گلزنی از خود به جای نگذاشت و همین مساله باعث شد برانکو او را در لیست مازاد قرار بدهد تا ماریو بودیمیر را از باشگاه دینامو زاگرب جذب کند. حالا او که مهره تاثیرگذاری در ترکیب پرسپولیس بود با عقد قراردادی رسمی به استقلال پیوست تا به مهم‌ترین و البته جنجالی‌ترین خرید این تیم در نقل و انتقالات زمستانی تبدیل شود. منشا با حضور در استقلال در کنار فرشید اسماعیلی، اسماعیل گونکالوس، داریوش شجاعیان، مهدی قائدی، اللهیار صیادمنش، پاتوسی، روح‌ا... باقری، رضا آذری محسن کریمی و مرتضی تبریزی عناصر تهاجمی این تیم را تشکیل خواهد داد و بی‌تردید رقابت برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی این تیم بسیار بالا خواهد رفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز