خبرگزاری کار ایران

داورزنی: مسئولیت واگذاری سرخابی‌ها با سازمان خصوصی‌سازی است/ استقلال و پرسپولیس نمی‌تواند بی صاحب باشند

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۹۵۱

معاون وزیر ورزش از روند واگذاری دو باشگاه بزرگ پایتخت خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا داورزنی درباره آخرین وضعیت خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس و اقدامات وزارت ورزش گفت: مسئولیت این کار با سازمان خصوصی‌سازی است. وزارت ورزش مصوبه دولت را گرفته است. سازمان خصوصی‌سازی هم دنبال این است فرایند و نحوه واگذاری را بررسی کند تا زودتر این دو باشگاه خصوصی شود. بدون شک ما در وزارت ورزش بیش از خیلی از دوستان علاقه داریم هرچه زودتر این دو باشگاه به مردم واگذار شوند.

معاون وزیر ورزش درباره انتخاب مدیرعامل استقلال و پرسپولیس از سوی وزارتخانه در این شرایط، گفت: طبیعی است که این دو باشگاه نمی‌توانند بی صاحب باشند. تا زمانی که متولی دولت است، وزارت ورزش درباره مجمع دو باشگاه تصمیم‌گیر است. این دو باشگاه در دو سال اخیر فوق العاده کار کردند و نباید به برنامه‌های آنها آسیب برسد. باید همواره حال این دو باشگاه خوب باشد تا زمانی که واگذار شد. بعد از واگذاری همه چیز در هیأت مدیره خودشان معرفی می‌شود.

داورزنی همچنین در خصوص میزان پرداختی وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در ۹ ماه گذشته نزدیک به ۲۶ یا ۲۷ میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال پرداختی داشتیم که ۱۱ میلیارد تومانش فقط برای آماده سازی تیم و پاداش‌ها بوده است. البته دوستان در فدراسیون فوتبال هم منابع زیادی تأمین کردند مانند درآمد حاصل از صعود به جام ملت‌ها یا درآمد صعود به جام جهانی. باید گفت عملکرد فوتبال ما در ۵ سال گذشته طوری بوده که تیم اول آسیا بوده است.

وی ادامه داد: جا دارد از تمام بازیکنان عزیز تشکر کنم. ما در جام جهانی فوق العاده کار کردیم. در جام ملت‌ها پنج بازی خوب انجام دادیم و فقط در یک مسابقه به خاطر یک اشتباه چنین نتیجه‌ای رقم خورد. به خاطر یک بازی نمی‌شود زحمات فدراسیون و بازیکنان را زیر سوال برد.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود کارلوس کی‌روش مدیریت می‌شد تا نفع زیادی از حضورش ببریم؟ گفت: نه تنها در فوتبال بلکه باید در تمام رشته‌ها نوع حرکتمان بر اساس برنامه مشخص باشد که افراد در خدمت برنامه باشند. بازیکنان، مدیریت و کادر فنی باید در خدمت برنامه باشند.

داورزنی درباره گلایه بعضی از ورزشکاران به خاطر توجه بیش از حد به فوتبال و ماجرای پاداش خبرساز ملی‌پوشان هم تصریح کرد: به صلاح ورزش و ورزشکاران نمی‌دانم این موضوعات را در فضای مجازی مطرح کنند و خودشان را با سایر رشته‌ها مقایسه کنند. البته وزارت ورزش و کمیته المپیک باید فکری به حال این موضوع کند. هر رشته شرایط، جایگاه و مارکتینگ خاص خودش را دارد. قهرمان‌ها سرمایه ما هستند و باید دغدغه آنها را جای دیگری بررسی کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز