خبرگزاری کار ایران

نگاهی ویژه به حضور جنجالی گادوین منشا در استقلال

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۳۰۴

گادوین منشا بعد از کش و قوس های فراوان با استقلالی ها قرارداد امضا کرد.

به گزارش ایلنا، گادوین منشا بعد از کش و قوس‌های فراوان سرانجام در باشگاه استقلال حاضر شد و قراردادش را با آبی‌ها منعقد کرد. اینکه منشا برای استقلال خرید خوبی باشد یا خیر، به زودی مشخص خواهد شد به این دلیل که معمولا بازیکنانی که از دو تیم استقلال یا پرسپولیس به تیم رقیب نقل مکان می‌کنند بعد از مدتی تحت تاثیر حواشی قرار می‌گیرند و کارایی خود را از دست می‌دهند. منشا از این پس می‌تواند لقب یاغی جدید فوتبال ایران را به خود بگیرد چراکه معمولا چنین انتقال‌هایی با واکنش‌های تندی از سوی هواداران مواجه می‌شود. گرچه حضور منشا در استقلال در شرایطی انجام شده که باشگاه پرسپولیس این بازیکن را آزاد اعلام کرده است اما نگاه هواداری این دلایل را نمی‌پذیرد و احتمال اینکه بازیکن جدید استقلال از این پس با واکنش‌هایی از سوی هواداران پرسپولیس مواجه شود بسیار است.

با جذب منشا باشگاه استقلال در واقع چهارمین خرید خود در نیم فصل لیگ هجدهم را انجام داد. پیش از منشا بازیکنانی همچون پاتوسی، گونسالوس و نورافکن با استقلال قرارداد منعقد کرده بودند که با حضور مهاجم سابق سرخ‌ها در ترکیب استقلال تعداد خرید‌های نیم‌فصل آبی‌ها به عدد چهار خواهد رسید.

 معادلات پیچیده در خط حمله استقلال

دیروز در مطلبی نوشتیم که استقلال تیم بسیار متنوعی در خط حمله است. این گزارش در شرایطی منتشر شد که استقلال اقدامی در راستای جذب منشا انجام نداده بود که حالا با حضور این مهاجم نیجریه‌ای در ترکیب استقلال، این تنوع بازیکن بیشتر هم خواهد شد و دست وینفرد شفر باز خواهد بود تا از گزینه‌های متفاوتی در خط حمله استقلال سود ببرد.

استقلال میانگین گل زده چندان مطلوبی در نیم فصل از خود برجا نگذاشته بود و حالا امیدوار است با حضور منشا و دیگر بازیکنانی که به خدمت گرفته، بتواند میانگین گل زده را ارتقا دهد. البته منشا بازیکن چندان چالاکی نیست و بیشتر ایستا فوتبال بازی می‌کند. منشا در نیم فصل اول لیگ هجدهم تنها یک گل برای پرسپولیس به ثمر رساند و هیچ پاس گلی هم نداد. آمار ضعیف منشا اما دلیل نمی‌شود که توانایی‌هایش را زیر سوال ببریم. دو فصل پیش که منشا در ترکیب تیم پیکان بازی می‌کرد عملکرد بسیار درخشانی داشت و در فصل اول حضور خود نیز برای پرسپولیس بازیکن موثرتری هم بود اما در نیم فصل اخیر، از این بازیکن چیزی ندیدیم که شاید یکی از عمده دلایل کنار گذاشتن او از ترکیب پرسپولیس نیز همین بود.

برانکو در واقع علاقه‌ای به داشتن بازیکن نه چندان قبراقی همچون منشا نداشت. شاید اگر این بازیکن قدری از کندی خود در حرکت می‌کاست می‌توانست همچنان در ترکیب پرسپولیس بازی کند اما سرانجام او اینطور رقم خورد که در انتقالی شگفت انگیز به استقلال ملحق شود.

 تابو شکست

بعد از سال‌ها که سرخابی‌ها از هم بازیکن نمی‌گرفتند، سرانجام با حضور مستقیم منشا از پرسپولیس در استقلال این تابو شکست. این سنت‌شکنی می‌تواند مقدمات نقل و انتقالات دیگری را هم در فوتبال ایران فراهم کند. سال‌ها بود که مدیران دو باشگاه در اقدامی کاملا محتاطانه اجازه حضور بازیکنان تیم خود را در تیم رقیب نمی‌دادند و بسیاری از بازیکنان بعد از حضور در تیم‌های دیگر راهی پرسپولیس می‌شدند که نمونه‌های بسیاری را در سال‌های اخیر به یاد داریم اما اینکه بازیکنی بخواهد مستقیم از پرسپولیس یا استقلال به تیم رقیب نقل مکان کند، به سال‌های دور بازمی‌گردد که حالا بعد از مدت‌ها دوباره دو باشگاه با ثبت این انتقال خبرساز شده‌اند.

 خط حمله استقلال جان می‌گیرد؟

درباره اینکه آیا منشا همان بازیکنی است که استقلالی‌ها منتظرش بودند، هیچ اظهارنظر قطعی نمی‌توان داشت. اگر نیم ‌فصل اخیر را فاکتور بگیریم منشا احتمالا منشأ خدماتی در خط آتش آبی‌ها خواهد بود اما اگر منشا همین باشد که در نیم فصل اول لیگ هجدهم بود نباید انتظار تغییرات آنچنانی را در خط حمله استقلال بکشیم. منشا در حالی پا به استقلال گذاشته که یقینا انتظارات زیادی را ایجاد می‌کند. او در عین حال که باید به این انتظارات پاسخ دهد، باید بار سنگین حواشی این انتقال را هم پشت سر بگذارد. آیا منشا توانایی‌اش را دارد؟

 بعد از هوار، بعد از الونگ

گرچه نه هوار ملامحمد و نه الونگ الونگ به شکل مستقیم از پرسپولیس به استقلال نیامدند اما منشا را باید سومین خارجی تاریخ باشگاه استقلال دانست که سابقه بازی در پرسپولیس را در کارنامه دارد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز