خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در گفتگو با ایلنا

بازیهای چهارجانبه هند برای آمادگی تیم ملی مثل معجزه است/ صعود از مرحله اول انتخابی المپیک نگاه ها به فوتبال بانوان در ایران را تغییر داد

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۲۴۸

تیم ملی فوتبال بانوان ایران برای شرکت در مسابقات چهارجانبه هیرو گلد کاپ هند راهی این کشور شد تا خود را برای حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک 2020 آماده کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در گفتگو با ایلنا، با تاکید بر تاثیر این مسابقات در آمادگی ملی‌پوشان اظهار داشت: از زمانی که در مرحله اول انتخایی المپیک 2020 از گروه خود صعود کردیم نگاه‌ها به فوتبال ایران تغییر کرد و کشورهای دیگر علاقه دارند که با ما مسابقه دهند زیرا می‌دانند قرار است تیم ما در مرحله بعد حریفشان باشد و ما هم می‌توانیم از این فرصت برای آمادگی بیشتر تیم ملی استفاده کنیم. 

مریم آزمون افزود: بازیهای هند برای آمادگی تیم ما مثل معجزه است، این مسابقات در واقع با توجه به تیمهای خوبی که در آن حضور پیدا کرده‌اند به نوعی شبیه‌سازی از دور مقدماتی المپیک برای ماست. 

وی افزود: در این بازی‌ها عیار بازیکنان ما مشخص می‌شود و ارزیابی که ما مربیان چه از لحاظ انتخاب بازیکنان در پستهای مختلف و جایگذاری آنها نیاز داریم را در اختیار ما قرار داده و به ما اجازه می‌دهد با خیال راحت و بدون دغدغه بتوانیم تمام برنامه‌های تیمی که داریم در این تورنمنت پیاده کنیم تا در تورنمنت اصلی که بعد از عید است با آمادگی بیشتری چه از لحاظ بدنی و چه از نظر فنی و روحی حضور پیدا کنیم.

آزمون تاکید کرد: این مسابقات سطح کار ما را در درجه اول به خودمان نشان می‌دهد و نقاط ضعف و قدرتمان را نمایان می‌کند، بعد از این مسابقات و با توجه به آنها می‌توانیم بازیهای بسیار بهتری در دور بعدی انتخابی المپیک به نمایش بگذاریم با اینکه بازی‌های بسیار سخت‌تری را هم پیش رو داریم.

بازیهای چهارجانبه هند برای آمادگی تیم ملی مثل معجزه است/ صعود از مرحله اول  انتخابی المپیک نگاه ها به فوتبال بانوان در ایران را تغییر داد

وی اظهار داشت: پیش از آغاز بازیهای مقدماتی المپیک به بازیکنانم گفتم ما باید خودمان حرکت کنیم تا دنیا ما را ببیند ما تا وقتی خودمان قوی نشویم و حرکت نویی انجام ندهیم دیده نمی‌شویم و با صعودمان از دور اول این رقابت‌ها موقعیت بهتری برای فوتبال ما پدید آمد. حضور در این تورنمت و بازیهای دوستانه با تیمهایی مانند بلاروس نتیجه موفقیت تیم ما در این مسابقات است که به پیشرفت فوتبال ما بسیار کمک می‌کند.

آزمون با اشاره به بازیهای لیگ برتر فوتبال بانوان هم گفت: هر چقدر سطح لیگ ما بالاتر رود سطح کار ملی ما هم بالاتر می‌رود و این دو رابطه مستقیم با هم دارند. ما بازیکنان را فقط چند روز در اردوها در اختیار داریم بنابراین هر چقدر باشگاه‌ها قوی‌تر شوند بازیکنان ما روز به روز قوی‌تر شده و بهتر می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. همچنین بازیکنان هم وقتی به تیم ملی می آیند به دلیل حضور در میادین بین المللی از لحاظ فنی تجربه های بهتری کسب کرده و با انگیزه بیشتری هم به باشگاه ها برمیگردند.

بازیهای چهارجانبه هند برای آمادگی تیم ملی مثل معجزه است/ صعود از مرحله اول  انتخابی المپیک نگاه ها به فوتبال بانوان در ایران را تغییر داد

وی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر انگیزه بازیکنان ما برای اینکه بتوانند جایگاهی در تیم ملی پیدا کنند بسیار بالاست و هیچ کسی هم جایگاه ثابتی در تیم ندارد، یعنی عملا رقابتی ایجاد شده که فقط بهترینها و کسانی که از همه نظر آماده و خوب هستند می‌توانند در تیم ملی باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز