خبرگزاری کار ایران

چند سوال از دبیرکل بازنشسته و مستعفی فدراسیون فوتبال؛

آقای ساکت منتظر پاسخ تان هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۹۱۹

دبیرکل سابق فدراسیون به عنوان مدیر تیم‌های ملی همچنان مشغول فعالیت است.

به گزارش ایلنا، به عنوان قسمتی کوچک از جامعه بزرگ فوتبال کشور نسبت به مدیریت جنابعالی، به عنوان رییس سازمان تیم‌های ملی که کماکان پست یاد شده را در اختیار دارید سوالاتی را مطرح می‌نماییم. شاید بهتر و بیشتر از خیلی از اهالی فوتبال شما را می‌شناسیم و می‌دانیم که در زمان پیروزی‌ها بیشتر دیده می‌شوید و در زمان شکست‌ها کمتر در صحنه می‌آیید، اما بر خود واجب می‌دانیم در این سکوت محض، برای ثبت در تاریخ فوتبال کشور سوالاتی را مطرح نماییم.

در حال حاضر به بررسی تشکیل سازمان تیم‌های ملی و همچنین قانونی یا غیر قانونی بودن آنها نمی‌پردازیم چرا که در سلسله سوالات آینده به آنها به صورت مفصل خواهیم پرداخت. ممکن است عنوان کنید در زمان شما فدراسیون با تیتر مرکز اطلاع رسانی فیفا ۵ ستاره شده و این بزرگترین دستاورد می‌باشد، اما بهتر است مروری داشته باشیم بر آنچه گذشت تا تصمیم گیری درست را مخاطبین انجام دهند:

هجدهم اردیبهشت ۹۵ مهدی تاج با رای مجمع به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب شد. در مهر و آبان ۹۵ تیم‌های ملی نوجوانان در هند و جوانان در بحرین توانستند به جام جهانی راه یابند. آن دو تیم به ویژه تیم ملی نوجوانان در جام‌های جهانی نیز نمایش قابل قبولی ارایه دادند.

حتی کمترین افرادی که آشنا به فوتبال و یا علم مدیریت باشند می‌دانند با ۵ ماه کار نمی‌شود که ۲ تیم را آماده و راهی مسابقات کرد، در نتیجه تمام این موفقیت را باید مربوط به دوره ۸ساله ریاست علی کفاشیان بر فوتبال کشور دانست. فوتسال و فوتبال ساحلی نیز همواره جز بهترین‌های آسیا و جهان بوده‌اند.

عنوان ۵ ستاره هم یک عنوان یا یک جایزه رسمی نبود، بلکه تشبیه نویسنده مرکز اطلاع رسانی فیفا بود که برای شیک شدن مطلب، از یک تیتر بسیار رسانه پسند استفاده کرد و عنوان کرد فوتبال ایران ۵ ستاره شد. این تیتر ژورنالیستی پاس گل به مدیرانی بود که به جای برنامه‌ریزی صحیح و اصولی به دنبال تابلو ساختن، بیلبورد زدن و نمایش بودند و مستمسکی شد برای به سکوت وا داشتن منتقدین دلسوز فوتبال، اما از آنجایی که هیچ بیلبورد و تابلو‌یی جای برنامه راهبردی و هدفمند را نمی‌گیرد خیلی زود مشخص شد که هنوز هم خیره به دستاوردهای گذشته‌ایم، البته گواه این جمله نتایج حاصل پیش رو می‌باشد. ستاره‌ها یکی پس از دیگری از بین رفتند که چرایی آن را شما به عنوان دبیرکل سابق و رییس سازمان تیم‌های ملی باید پاسخگو باشید زیرا آمار دقیقا خروجی فعالیت را نشان می‌دهد.

زمانی که قرعه‌کشی مسابقات نوجوانان به پایان رسید، ایران با تیم‌های هند، ویتنام و اندونزی هم‌گروه شد. یقینا اگر خودمان قرار بود قرعه‌ها را انتخاب کنیم به ذهنمان هم خطور نمی‌کرد که می‌توانیم چنین تیم‌هایی را به عنوان هم‌گروهی به مبارزه بطلبیم. اما در نهایت با یک پیروزی، یک تساوی و یک باخت در گروه خود سوم شدیم و تیم‌های اندونزی و هند با ۵ امتیاز راهی مرحله بعد شدند. حذف در چنین گروهی باید تا مدت‌ها مدیران ما را دچار افسردگی و تشنج می‌کرد اما همگان دیدیم که هیچ اتفاقی نیفتاد.

آقای ساکت

شاهکار حذف تیم‌ جوانان که دردآورتر از حذف نوجوانان بود. زیرا تیمی که در دور قبل با اقتدار راهی نیمه نهایی شده بود در این دوره حتی از مرحله اول مقدماتی به مرحله نهایی نرسید، یعنی حتی به جمع ۱۶ تیم آسیا هم صعود نکرد، زیرا ایران با اعلام آمادگی به کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان میزبان ۴ تیم مرحله اول مقدماتی انتخاب شد اما عدم توجه به اخطارهای مکرر دلسوزان باعث شد میزبانی از ایران گرفته و به اردن سپرده شود، زیرا ایران ابتدا مشهد را به عنوان شهر میزبان معرفی کرده بود ولی تقارن روز آخر مسابقات با اربعین حسینی باعث شد تا مشهد از قبول میزبانی منصرف شود. جزیره کیش به عنوان میزبان معرفی شد ولی اصرار کنفدراسیون بر برگزاری بازی در تهران و یا مشهد و در نظر نگرفتن زمان  باعث شد تا میزبانی از ایران گرفته شده و به اردن سپرده شود، انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان در زمان باقی مانده تا مسابقات نیز که در خاطر همگان مانده است، خروجی این عملکرد فوق العاده، حذف تیم ملی جوانان در دور اول مسابقات مقدماتی بود که در تاریخ فوتبال ما کم سابقه است.

ماجرای حذف تیم ملی زیر ۲۲ سال در بیشکک قرقیزستان و عدم حمایت از کادر فنی وقت آن تیم برخلاف وعده‌های داده شده، حذف تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی و دست آخر عدم راهیابی تیم ملی به فینال در جام ملت‌های آسیا و شکست سنگین این تیم در اولین تقابلش با تیمی درجه یک در این مسابقات همگی نشان‌دهنده این است که بجای برنامه ریزی و ساختارسازی به دنبال نصب تابلو و بیلبورد ۵ ستاره بوده‌ایم.

آقای ساکت به عنوان رییس سازمان تیم‌های ملی بهتر است پاسخی مناسب برای موارد فوق بیابید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز