خبرگزاری کار ایران

تیم ملی که نشد؛ امیدها را دریابیم!

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۹۰۹

با اتمام کار ملی‌پوشان در جام ملت‌ها حالا باید توجه‌ها به سمت تیم امید و بازی‌های المپیک باشد.

به گزارش ایلنا، هشت سال همکاری کارلوس کیروش با فوتبال ایران سرانجام بدفرجامی داشت . این سرمربی بزرگ و کارنامه دار همانگونه که در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از بازی با ژاپن گفت هشت سال جنگید و جنگید اما نهایتا با دست خالی ایران را ترک کرد. جالب اینکه در پایان مسابقات همان قطری به مقام اول دست یافت که سه هفته پیش مغلوب شاگردان کیروش شده بود اما بلافاصله بعد از قهرمانی عنابی پوشان تبلیغات وسیع بر سر برنامه هشت ساله این شیخ نشین و کمپ اسپایر و نگاه دور اندیش و آینده نگر آنها براه افتاد.

البته در ستایش آمیز بودن اقدام قطری ها حرفی نیست . آنهابا استخدام سانچز اسپانیایی که یک استعدادیاب مطرح و کار کشته است برنامه بلندمدت و شایسته ای را تدارک دیده و با فتح معتبر ترین جام قاره کهن اولین پاداش حرفه ای نگری خود را گرفتند پیش از آن هم با استخدام برخی از بهترین های پا به سن گذاشته فوتبال دنیا یکی از جذاب ترین لیگهای آسیا را تحت عنوان بیگ ستارگان تدارک دیده اند.

اما مقایسه ای بین استعدادهای فوتبال ما با آنها تفاوتهای بسیاری را نشان میدهد اگر آنها یک معز علی سودانی و بسام راوی عراقی دارند ما صدها بلکه هزاران جوان و‌نوجوان  اصالتا ایرانی مستعد داریم که فرصت دیده شدن پیدا نکرده اند! به همین امیدهایمان اگر میدان عمل و امکانات داده و حمایتشان کنیم صدها تیم بهتر از قطر را خواهیم ساخت.

متاسفانه همچون همیشه و همه بخش های جامعه خویشتن آزار بوده و نگاهمان به‌موفقیت دیگران بزرگ نمایانه بوده است.

دوستان منتقد و کارشناسان عزیزی که برای زیر سوال بردن تیم ملی به تعریف و تمجید از قطری ها پرداخته و در وصف حماسه شان متحیر مانده اید ؛ اگر عرق ملی دارید کمی وقت صرف حمایت از تیمهای پایه کنید. کافیست یک صدم امکانات رقبای آسیایی در اختیار امیدهای ما قرار گیرد تا هر حریفی را زمین گیر کنند.

از امروز همه نگاهها را به سوی تیم امید معطوف کرده و هرکس به قدر وسعش از این سرمایه فوتبال و ورزش ایران پشتیبانی کند. من و ما با قلم مسوولین باقدم از این تیم پرامید حمایت کرده تا طلسم نیم قرنی عدم صعود به المپیک شکسته شود.

 

سید مهدی فاطمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز