خبرگزاری کار ایران

تهامی: بعد از کریمی و مجیدی بازیکنی ندیدم که بتواند به تماشاگران هیجان دهد

زیدان نه اما اگر پول بدهند مورینیو با سر می‌آید

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۸۸۴

ضعیف ترین نقل و انتقالات نیم‌فصل را نفت آبادان داشته که چندین بازیکن اصلی‌اش را از دست داده ولی بازیکن خاصی جذب نکرده است.

به گزارش ایلنا،ضعیف ترین نقل و انتقالات نیم‌فصل را نفت آبادان داشته که چندین بازیکن اصلی‌اش را از دست داده ولی بازیکن خاصی جذب نکرده است. درخصوص نقل و انتقالات این تیم و حذف تیم ملی گفتگویی با ابراهیم تهامی پیشکسوت فوتبال انجام دادیم که او اعتقاد دارد کی‌روش مقابل ژاپن با ترس بازی کرد تا ببازد.

جام ملت‌ها را پیگیری کردید؟

بله من تا جایی که می‌توانستم مسابقات را پیگیری کردم ولی ناراحت هستم که تیم ملی خودمان نتوانست به فینال برسد و حذف شد.

چرا مقابل ژاپن بازی خودمان را انجام ندادیم؟

بازی با ژاپن را به خاطر اشتباه تاکتیکی کی‌روش واگذار کردیم. من داشتم از شبکه ورزش بازی را پیگیری می‌کردم که وقتی ترکیب را دیدم، زدم به پیشانی‌ام و همان قبل از مسابقه گفتم ای داد بازی را باختیم!

چرا؟

هیچ موقع آدم عاقل مقابل ژاپن 1-4-1-4 بازی نمی‌کند و نباید کی‌روش 1-3-2-4 را تغییر می‌داد. شما اگر بازی را کامل نگاه کرده باشید متوجه می‌شوید که از اول بازی از توپ‌های بلند استفاده می‌کردیم که اکثر آنها را بازیکنان ژاپن برگشت می‌دادند. وقتی تیمی از توپ‌های بلند به نتیجه نمی‌رسد، باید تغییر تاکتیک دهد. من نمی‌دانم دستیاران کی‌روش چه کار می‌کردند و کجا بودند؟!

مگر کی‌روش از دستیارانش حرف شنوی داشت که از آنها کمک می‌گرفت؟

به هرحال دستیار را برای چنین روزهایی می‌گیرند و باید از آنها کمک می‌خواست. مربی که خودش به بن‌بست تاکتیکی می‌خورد باید از کمک‌هایش کمک بگیرد.

شاید چون مقابل چین با توپ‌های بلند نتیجه گرفته بودند، به همین خاطر مقابل ژاپن هم از این تاکتیک بهره گرفتند؟

چین با ژاپن قابل مقایسه نبود و نباید فریب بازی قبلی را می‌خوردیم. البته یک چیزی را هم باید در مورد فوتبال ایران بگویم که مدت‌هاست که بازیکن هیجا‌ن‌آور نداریم و بعد از امثال علی کریمی و فرهاد مجیدی، کسی را ندیدم که بخواهد هواداران را به وجد بیاورد و هیجان دهد. در گذشته قبل‌تر نفراتی مثل خداداد عزیزی و خود من با یک حرکت یک استادیوم را به وجد می‌آوردیم و هیجان می‌‌دادیم که بعدها کریمی‌ها و مجیدی‌ها ظهور کردند اما بعد از این نسل دیگر بازیکنی نیامد که فوتبال را جذاب کند. وقتی فوتبال از این دست بازیکن نداشته باشد، موقعی که تاکتیک یک مربی به بن‌بست می‌خورد دیگر کار سخت‌تر می‌شود و...

قطر را چطور دیدید؟

قطر از جمله تیم‌هایی بود که من از همان اول پیش‌بینی می‌کردم تا فینال برسد. من یک پای دیگر فینال را ایران پیش‌بینی کرده بودم که متاسفانه ژاپن جای ما به فینال آمد.

کی‌روش از ایران رفت و باید فکری به آینده کرد. شما فکر می‌کنید باید کدام مربی را جانشین‌اش کرد؟ الان حرف از آمدن مورینیو و زیدان می‌زنند!

به نظر من زیدان برای تیم ملی خوب نیست و اگر مورینیو را بیاورند بهتر است.

فکر می‌کنید مورینیو به ایران بیاید؟

اگر پول بدهند با سر می‌آید!

ولی او مربی ملی نیست و باشگاهی است؟

اگر او را بیاورند قطعا در تیم ملی هم جواب می‌دهد. او خوب می‌داند راه کی‌روش را کمی بهتر ادامه دهد.

مربی داخلی به درد تیم ملی نمی‌خورد؟

چرا نمی‌خورد؟ امثال قلعه‌نویی و دایی می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

در مورد نفت آبادان صحبت می‌کنید

من چند مدتی است که با نفت همکاری نمی‌کنم و بعد از اینکه به تیم امید کمک نکردند، جدا شدم.

جدایی کرار، ایمانی و برزای به ضرر نفت نمی‌شود؟

قطعا به ضرر نفت خواهد شد. من دلیل جدایی کرار را نمی‌دانم و اگر به خاطر پول باشد که باید فاتحه جدایی کرار را خواند. چرا باید وزارت نفت به باشگاه نفت کمک نکند تا بازیکنانش جدا شوند. شما شک نکنید کار نفت برای بقا سخت‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز