خبرگزاری کار ایران

حشمت‌خان می‌داند که قطری‌ها از چند سال پیش استارت زدند

استیلی: قطر برای المپیک 2020 هم مدعی است

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۷۵۴

حمید استیلی از حذف تیم ملی کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا همچنان ناراحت است.

به گزارش ایلنا، حمید استیلی از حذف تیم ملی کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا همچنان ناراحت است. مدیر تیم ملی امید کشورمان که به خاطر شرایط تیم ملی ترجیح می‌داد صحبتی در مورد بعضی از مسایل انجام ندهد، گفت وگوی استیلی را ادامه می‌خوانید:

می‌خواستیم با شما در مورد قهرمانی تیم قطر صحبت کنیم.

از سال‌ها پیش می‌دانستم که کشور قطر برنامه‌ریزی خوبی برای حضور در جام ملت‌های آسیا، جام جهانی و المپیک 2020 دارد. خود شما شاهد هستید که حشمت‌خان مهاجرانی از سال‌ها پیش در مورد این موضوع صحبت می‌کرد. قطری‌ها که از سال‌ها پیش قصد برگزاری جام جهانی را داشتند، برنامه‌ریزی بسیار خوبی را در این مورد انجام دادند و حتی از منابع و آدم‌های باتجربه فوتبالی در این خصوص مشورت گرفتند. اتفاقا به همین دلیل بود که حشمت‌خان مهاجرانی هم در جریان این موضوع قرار گرفته بود و می‌دانست که قطری‌ها با توجه به امکاناتی که دارند، چه برنامه‌ریزی بلندمدتی را برای حضور در جام جهانی و المپیک انجام داده‌اند.

پس شما در جریان این موضوع بودید؟

بله... قطر یک برنامه‌ریزی بلند و کاملا حساب‌شده را انجام داد. آنها امکانات بسیار خوبی داشتند و مربیانی مثل زیدان، اسکولاری و... را وارد فوتبال‌شان کردند. حتی به تربیت بازیکنان بسیار جوان پرداختند. نکته جالب اینکه قطری‌ها در مورد مربی هم رفتار جالبی داشتند و به یک مربی جوان اعتماد کردند.

حالا که قطر قهرمان آسیا شده، دوست ندارم که این حرف را بزنم چون ممکن است بعضی‌ها تصور کنند من بعد از پایان مسابقات در این خصوص صحبت کردم. اما خودتان شاهد هستید که من روی قطر حساب خاصی می‌کردم و معتقد بودم که آنها از تیم‌های قوی و پرقدرت جام هستند.

در مورد حذف ایران چه صحبتی دارید؟

حذف ایران و نرسیدن تیم ما به فینال یک اتفاق بزرگ و تلخ برای فوتبال کشورمان بود. همه ما امیدوار بودیم تا تیم ملی قهرمان شود چون این تیم یکی از بهترین تیم‌های ملی ما بود. اینکه حالا و بعد از حذف تیم ملی بخواهیم از کار آکادمیک و رسیدگی به جوان‌ها صحبت کنیم، یک سوژه تکراری است اما کشوری مثل قطر از سال‌ها پیش این کار را شروع کرد و حالا جزو مدعیان اصلی المپیک 2020 است. آنها نگاه ویژه‌ای به این بازی‌ها دارند و امیدوارند بتوانند در این پیکارها نیز موفق باشند.

بعد از حذف تیم ملی از جام ملت‌های آسیا، حالا مهم‌ترین تورنمنت پیش‌روی فوتبال برای ما المپیک 2020 توکیو است.

تمام هدف ما این است که بتوانیم در این مسابقات موفق و سربلند حاضر شویم. همان‌طور که به شما گفتم همه اینها احتیاج به برنامه‌ریزی و داشتن یک برنامه مدون دارد. من خیلی دوست داشتم تیم ملی در جام ملت‌های آسیا از وجود چند بازیکن تیم ملی امید استفاده کند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. همان‌طور که دیدید اکثر تیم‌هایی که در این پیکارها حضور داشتند به نوعی جوانگرایی کردند و از وجود چند بازیکن تیم امیدشان استفاده کردند اما این اتفاق نیفتاد و تیم ملی ما به امیدهایش میدان نداد.

با تمام این حرف‌ها، ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم باعث سربلندی تیم ملی امید شویم. حدود یک سال است که ما کارمان را در تیم ملی امید شروع کرده‌ایم و همگی امیدواریم بتوانیم خیلی چیزها را جبران کنیم.

آیا به تیم ملی امید رسیدگی می‌شود؟ مثلا پاداشی گرفته‌اید؟

ما چند اردوی خوب داشتیم و خدا را شکر بازیکنان هم در شرایط نسبتا خوبی هستند. در مورد پاداش هم باید به شما بگویم که هنوز چیزی به عنوان پاداش به بازیکنان پرداخت نشده اما آنها با دل و جان کار خودشان را انجام می‌دهند.

هدف بزرگ ما این است که تدارک خوبی ببینیم و به رغم شرایط اقتصادی حاکم بر کشور بتوانیم با رعایت هزینه‌ها، کارمان را انجام دهیم.

در مورد بازی پرسپولیس مقابل سپیدرود چه صحبتی دارید؟

پرسپولیس توانست به دور بعد صعود کند و این برای این تیم اتفاق خوبی بود. از طرف دیگر این را نباید فراموش کرد که سپیدرود با پشت‌سر گذاشتن مشکلات بسیار زیادی خودش را تا اینجای کار رسانده است. به هر حال به هر دو تیم خسته‌نباشید می‌گویم و برای‌شان آرزوی موفقیت می‌کنم.

اما این اتفاق باعث می‌شود تا برنامه پرسپولیس همچنان فشرده باقی بماند!

بله... پرسپولیس جدا از جام حذفی می‌بایستی در بازی‌های لیگ و رقابت‌های آسیایی حضور داشته باشد و بدون شک این کار سرخ‌ها را خیلی سخت می‌کند اما با توجه به پایان دوران محرومیت پرسپولیس، من امیدوارم با آمدن بازیکنان جدید، پرسپولیس با شرایط بهتری در این پیکارها شرکت کند و بتواند عنوان خوبی را کسب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز