خبرگزاری کار ایران

بعد از طارق پاتوسی هم در استقلال؛ عاشقانه‌های شفر با وینگرها

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۲۴۰

پاتوسی نیز دقیقا در همان پست‌هایی بازی می‌کند که وینفرد شفر گزینه‌های بسیاری دارد. او باید لب خط باشد. حال لب خط سمت راست و یا لب خط سمت چپ که دومی در واقع پست تخصصی و آرمانی‌اش به حساب می‌آید. احتمالا پاتوسی در ادامه فصل رقابت شانه به شانه‌ای با طارق همام خواهد داشت. هر چند که داریوش شجاعیان و محسن کریمی هم با این بازیکن هم پست هستند و قائدی و تبریزی هم گاها در پست گوش چپ به کار گرفته شده‌اند.

به گزارش ایلنا، پیش از آنکه نقل و انتقالات به طور جدی شروع شود به تعدد بازیکنانی که در پست وینگر بازی می‌کنند، اشاره کردیم. مطلبی که به نیت مدیریت جذب بازیکن در نقل و انتقالات از سوی تصمیم‌گیران باشگاه استقلال نوشته شده بود اما ظاهرا عطش وینفرد شفر برای جذب وینگر در استقلال فروکش نکرده است و پیرمرد می‌خواهد یکی از پروینگرترین استقلال‌های تاریخ را در زمان حضور خود شکل دهد! به این اسامی بنگرید: محسن کریمی، مهدی قائدی، وریا غفوری، خسرو حیدری، روح‌ا... باقری، مرتضی تبریزی، داریوش شجاعیان، طارق همام. در رزومه کاری پاتوسی آمده که غالبا در پست گوش چپ بازی می‌کند. پاتوسی به دلیل مهارت استفاده از هر دوپا قابلیت بازی در پست گوش راست را هم دارد اما مساله این است که استقلال در هر دو پست بازیکنان بسیاری دارد که در نیم‌فصل اول بارها مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اگر پاتوسی بخواهد در پست اصلی‌اش که گوش چپ است بازی کند، بازیکنانی همچون طارق همام عراقی و داریوش شجاعیان را مقابل خود خواهد دید. چنانچه شفر قصد استفاده از پاتوسی را در پست گوش راست داشته باشد باز هم در آن پست نگاه‌ها به وریا غفوری است.

 البته سرمربی استقلال بارها بازیکنانی که در گوش چپ و راست بازی می‌کنند را تغییر داده و حتی از روح‌ا... باقری و اللهیارصیادمنش در پست گوش چپ و راست استفاده کرده است.  تبریزی نیز بارها در این موقعیت برای استقلال به میدان رفته و با توجه به اینکه مهدی قائدی، محسن کریمی و حتی خسرو حیدری هم می‌توانند در این پست برای استقلال ایفای نقش کنند، سوال این است که چرا وینفرد شفر دوباره اقدام به جذب چنین بازیکنی کرده است؟ علاقه بی‌حد و حصر شفر به جذب بازیکنانی با این پوزیشن، احتمالا نشان دهنده تمایل سرمربی استقلال به بازی از کناره‌ها است اما تعدد بازیکنان نیز مشکلاتی را برای سرمربی استقلال ایجاد خواهد کرد و او را برای انتخاب نفرات اصلی به چالش خواهد انداخت. با توجه به اینکه گونسالوس نیز قطعا به‌عنوان مهاجم راس در پیشانی خط حمله استقلال قرار می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود که در هفته‌های ابتدایی نیم فصل دوم حتی به تبریزی هم در پست‌های دیگر بازی برسد، در نتیجه کار برای انتخاب  11نفر اصلی دشوار می‌شود.

گرچه تعدد بازیکن می‌تواند برای یک مجموعه حسن بزرگی تلقی شود اما به شرط آنکه استقلال در پست‌های دیگر نیز بازیکن به اندازه کافی داشته باشد. در حال حاضر استقلال در پست دفاع وسط با کمبود بازیکن مواجه است و تعداد نفراتش برای این پست استاندارد نیست.

سوابق پاتوسی

آیاندا پاتوسی بازیکن اهل کیپ تاون آفریقای جنوبی و متولد سال 1992 و 26 ساله است. از خصوصیات بارز او می‌توان به قدرت دریبل زنی بالا و همچنین سرعت بالایش اشاره کرد.  گفته می‌شود این هافبک 26 ساله مهارت خوبی در زدن ضربات ایستگاهی دارد. همچنین او از آمار خوب گلزنی در تیم‌های سابق خود برخوردار است.

پاتوسی فوتبالش را در سال 2011 و از باشگاه لوکرن آغاز کرده و شش فصل در این تیم، به میدان رفته است. وی در طی 145 بازی در لوکرن موفق به ثمر رساندن 21 گل شده و سپس در سال 2017 به باشگاه کیپ تاون‌سیتی پیوسته است.

 او با پیراهن کیپ تاون در 22 بازی به میدان رفته و توانسته در این تیم 9 گل بزند. پاتوسی در عین حال سابقه عضویت در تیم ملی آفریقای جنوبی را از سال 2013 نیز در کارنامه خود دارد و در طی 12باری که پیراهن تیم ملی کشورش را پوشیده، سه گل را هم به نام خودش به ثبت رساند. آخرین بار او در سال 2016 به تیم ملی کشورش دعوت شده است.

سوابق پاتوسی نشان می‌دهد که بازیکن با سابقه‌ای است. پاتوسی در تیم ملی آفریقای جنوبی بازی کرده که حضور او در تیم ملی آفریقا خود بیانگر میزان توانایی‌هایش هست.  به نظر می‌رسد که جذب چنین بازیکنی از سوی باشگاه استقلال به زودی معماهای شیرینی را در انتخاب ترکیب اصلی به وجود آورد. پاتوسی دقیقا باید در پستی به میدان برود که مدعی در آن پست‌ها بسیار است و باید دید که این رقابت آیا به سود استقلال خواهد شد و یا اینکه حاشیه‌هایی را ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز