خبرگزاری کار ایران

دنیس سوارس – آرسنال؛ این انتقال سودمند است؟ (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۲۲۸

آرسنال سرانجام در روز پایانی نقل و انتقالات تیمش را تقویت کرد. آنها دنیس سوارس، هافبک تهاجمی 25ساله بارسلونا را قرض گرفتند و گزینه خرید دائم او در تابستان را هم دارند.

به گزارش ایلنا، اونای امری، مربی آرسنال گفت: «ما خوشحالیم  دنیس سوارس به ما ملحق می‌شود. او بازیکنی است که خوب می‌شناسم و با او در سویا کار کرده‌ام. او کیفیت را به تیم ما می‌آورد و می‌تواند در بسیاری از پست‌های تهاجمی بازی کند. او می‌تواند به تیم کمک کند.»

اما سوارس دقیقا با خود چه چیزهایی به آرسنال خواهد برد؟

مهم‌تر از همه این است که او به‌ صورت قرضی و با گزینه خرید به آرسنال پیوسته است. امری گفته بود باشگاه به دلیل شرایط مالی نمی‌تواند بازیکنی را در ژانویه به ‌صورت دائم بخرد.

البته در پایان فصل، اگر آرسنال به لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا برود اوضاع مالی این تیم متفاوت خواهد شد. به همین دلیل، طرفداران انتظار کمی از پنجره ژانویه داشتند.

اما گزینه خرید او در تابستان، این مشکل را حل می‌کند. اگر سوارس نتواند بدرخشد یا تیمش به لیگ قهرمانان نرسد، می‌تواند به بارسا برگردد و به دنبال حضور در تیم جدیدی باشد اما اگر او بدرخشد و آرسنال هم به لیگ قهرمانان برسد، این باشگاه هافبکی را خریداری می‌کند که دارد وارد دوران اوجش می‌شود.

سوارس با حضور در آرسنال، خلاقیت و درخشش در کناره‌های میدان را به همراه می‌آورد. امری در نشست خبری خود گفته بود که او را به‌عنوان بال جذب کرده است. سوارس در دوران بازی‌اش بیشتر در سمت چپ بازی کرده است، هر چند که می‌تواند در سمت راست هم بازی کند. به این ترتیب او می‌تواند جای هنریخ مخیتاریان در سمت راست را بگیرد یا با الکس ایووبی در سمت چپ بازی کند.

حضور سئاد کولاسیناچ هم به او اجازه می‌دهد به قلب خط دفاعی حریفان بزند و خلاقیت خود را نشان دهد. تعجبی نخواهد داشت اگر خط حمله آرسنال از سه نفر تشکیل شود: سوارس در سمت چپ، الکساندر لاکازت در وسط و پیر امریک اوبامیانگ در سمت راست.

بازی سوارس محدود به کناره‌های میدان نیست. او می‌تواند در پست هافبک تهاجمی وسط هم بازی کند و اغلب به دلیل توانایی بازیسازی از مرکز و کناره‌ها، او را با آندرس اینیستا مقایسه می‌کنند. او در آرسنال می‌تواند در نهایت جایگزین مسعود اوزیل به‌عنوان بازیساز اصلی تیم شود. او مانند اوزیل در کار با توپ و در پاس دادن ماهر نیست اما دویدن‌های او موثرتر از اوزیل است.

برای سوارس زیاد طول نمی‌کشد که به سبک امری عادت کند، چرا که این دو در یک فصل در سویا با هم کار کرده‌اند. سوارس با سویا در فصل 15-2014 فاتح لیگ اروپا شد. او در آن فصل 47 بازی انجام داد و شش گل هم زد.

اما نقش سوارس در دفاع چندان پررنگ نیست. این در حالی است که آرسنال در حال حاضر، بیش از هر چیز نیاز به تقویت خط دفاعی دارد.

توپچی‌ها قصد داشتند ایوان پریشیچ از اینتر یا یانیک کاراسکو از دالیان ییفانگ را به خدمت بگیرند. این دو بازیکن در دفاع حضور موثرتری نسبت به سوارس دارند اما هر دو انتقال ناکام ماند. سوارس بی‌تردید تیم را تقویت خواهد کرد اما او نمی‌تواند ریشه مشکل اصلی آرسنال در این فصل را حل کند. تنها زمان نشان خواهد داد که آیا افزودن او به تیم باعث می‌شود آرسنال به جمع چهار تیم برتر جدول برسد یا فاتح لیگ اروپا شود یا نه.

سوارس می‌گوید: «آمده‌ام تا جایی که می‌توانم بازی کنم و به تیم کمک کنم به لیگ قهرمانان برسد. می‌خواهم با آرسنال فاتح لیگ اروپا هم بشوم. چرا که نه؟ این جامی است که با اونای امری در سویا فتح کردیم و دوست دارم اینجا هم همین کار را انجام دهیم.»

منبع فوربس / سای براون
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز