خبرگزاری کار ایران

رایزنی چراغ خاموش برای دریافت تایید صلاحیت؛

عبور سرپرست فدراسیون چوگان از خط قرمز وزیر ورزش!

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۹۶۶

سرپرست فدراسیون چوگان در اقدامی بی سابقه و بر خلاف قانون برای تصدی صندلی ریاست فدراسیون متبوعش اقدام به ثبت نام کرده که مجددا گوی چوگان را وارد حواشی جدید خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، با تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سوی مجلس شورای اسلامی، مسعود سلطانی فر به عنوان سکاندار ورزش کشور مامور به برکناری روسای بازنشسته فدراسیون ها شد.

مسئولان ورزشی کشور تلاش کردند مطابق قانون تکالیف ابلاغی را اجرایی کنند که بر این اساس فدراسیون های والیبال، کشتی، هندبال، کاراته، جودو، قایقرانی، هاکی، چوگان، ورزش های سه گانه و ناشنوایان با روسای خود خداحافظی کردند و سرپرستانی که از سوی وزارت ورزش و جوانان منصوب شدند عنان کار را بدست گرفتند.

سلطانی فر در احکام سرپرستان جدید تاکید کرد که این افراد باید در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی اقدام کنند که نشان دهنده عزم جدی برای بازگرداندن ثبات به فدراسیون ها محسوب می شود.

سرپرستان برخی از فدراسیون های ورزشی نمی‌توانند کاندیدای انتخابات شوند

در این بین شبهه‌ای بوجود آمد مبنی بر اینکه سرپرستان جدید نیز می توانند مطابق آیین نامه انتخاب رئیس فدراسیون - مصوب ۹۶/۶/۱۴ کاندیدای تصدی صندلی ریاست فدراسیون خود شوند یا خیر که امری مهم محسوب می شود.

در این بین مهدی مستجاب الدعوه، مسئول امور مجامع وزارت ورزش و مشاور امور مشترک فدراسیون های ورزشی آب پاکی را روی دست این افراد ریخت و در گفتگویی اعلام کرد فدراسیون هایی که به دلیل اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته ها توسط سرپرست اداره می شوند، با لحاظ کردن یک سری موارد و جلوگیری از عدم ایجاد هرگونه شبهه، اینگونه تصمیم گرفته شد که سرپرستان آنها اجازه ای برای ورود به انتخابات نداشته باشند و تنها موظف به مهیا کردن شرایط قانونی برای برگزاری مجمع و تسهیل فرآیند انتخابات شدند. بر این اساس بی‌غم که سرپرست فدراسیون چوگان است نمی‌تواند کاندیدای ریاست فدراسیون متبوعش شود.

البته باید یادآور شد که محمد رضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان نیز در زمان اعلام خبر انتصاب سرپرستان فدراسیونهای ورزشی مانند چوگان در گفتگویی، تصریح کرد سرپرستان فدراسیون ها فقط فرایند برگزاری مجامع انتخاباتی را انجام می دهند و آنها مجوز کاندید شدن برای ریاست فدراسیون را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه سرپرستان انتخاب شده، حق شرکت در انتخابات به عنوان کاندید را ندارند، تاکید کرد افراد علاقمند به احراز پست ریاست این فدراسیون ها، با هماهنگی با معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در یک مدت زمان دو الی سه ماه فرصت دارند برای ثبت نام در مجمع آماده شوند.

سرپرست فدراسیون چوگان از خط قرمز وزارت ورزش عبور کرد

اکنون می توان به وضوح گفت که با بررسی اخبار ثبت نام انتخابات فدراسیون ها، سرپرست فدراسیون چوگان که منع قانونی برای رسیدن به ریاست دارد به عنوان کاندیدا اقدام به نام نویسی کرده که نشان دهنده عبور از خط قرمز وزارت ورزش و جوانان است.

البته اخباری نیز به گوش می رسد مبنی بر اینکه رایزنی های جدی و مستمری در راهروهای وزارتخانه برای دریافت نامه مجوز از سلطانی فر صورت گرفته که قابل تامل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز