خبرگزاری کار ایران

داوران پشت دروازه به فوتبال کمک خواهند کرد

کرمانشاهی: ایرماتوف هم 3 بازی داور پشت دروازه بود

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۸۶۲

در بازی حذفی سپیدرود و پرسپولیس برای اولین بار از داور پشت دروازه به جای VAR استفاده شد که آزمایشی بود، ولی گفته می‌شود در لیگ برتر هم از این داوران کمک خواهند گرفت.

به گزارش ایلنا، در بازی جام حذفی سپیدرود و پرسپولیس برای اولین بار از داور پشت دروازه به جای VAR استفاده شد که آزمایشی بود، ولی گفته می‌شود در لیگ برتر هم از این داوران کمک خواهند گرفت. حال اینکه آیا استفاده از این داوران به فوتبال ایران کمک می‌کند یانه، صحبت‌های رضا کرمانشاهی یکی از داوران پشت دروازه بازی پرسپولیس و سپیدرود را بخوانید.

داور پشت دروازه سخت است یا راحت؟

در هر کجا که داور قرار بگیرد و تاثیری در بازی داشته باشد، سختی خودش را دارد و نمی‌شود گفت داوری درپشت دروازه راحت است.

به جز گل شدن یا گل نشدن توپ، کار خاص دیگری هم انجام می‌دهد؟

قطعا داوری که پشت دروازه قرار می‌گیرد هر صحنه‌ای که درون محوطه جریمه رخ دهد، تصمیم‌گیرنده و تاثیرگذار است و می‌تواند نظر دهد.

شما و آقای اکبریان که داوران پشت دروازه بودید، آیا تاثیر خاصی در روند بازی داشتید؟

به هرحال هر اتفاقی که در زمین رخ داد و به ما مربوط می‌شد، ما کار خودمان را نجام دادیم. شاید در طول یک بازی هیچ اتفاق خاصی نزدیک داور پشت دروازه رخ ندهد و کار خاصی نیز داور پشت دروازه انجام ندهد، این بدین معنا نیست که داور پشت دروازه کارایی ندارد بستگی به شرایط مسابقه و اتفاقات داخلی زمین دارد که آیا داور بیرون می‌تواند تصمیم بگیرد تا ربطی به او پیدا نمی‌کند.

این درست است که داور درجه یک ایران یا آسیا، داور پشت دروازه باشد؟

چه اشکالی دارد؟ داور، داور است و هرچه رییس کمیته  داور تصمیم بگیرد اجرا می‌شود و نمی‌شود ایراد گرفت.

آیا بهتر نیست که از داوران درجه دو و سطح پایین پشت دروازه استفاده ‌کنند؟

قطعا در آینده این اتفاق رخ می‌دهد و از داوران جوان و لیگ‌های پایین‌تر پشت دروازه استفاده می‌کنند. هفته آینده من خودم لیگ برتر داوری دارم که از داوران جوان و درجه پایین‌تر به عنوان داور پشت دروازه استفاده خواهد شد.

شما فکر می‌کنید مثلا علیرضا فغانی را به عنوان داور پشت دروازه استفاده کنند کار درستی است؟

قطعا این اتفاق رخ نمی‌دهد و از داوران جوان استفاده می‌کنند ولی هیچ اشکالی هم ندارد که داوران باتجربه هم داور پشت دروازه شوند چون همین جام ملت‌های آسیا خود روشن ایرماتوف هم سه بازی داور پشت دروازه بود. داوری که فینال آسیا را سوت زد.

مگر قرار نبود از VAR استفاده کنند؟

فعلا که همه ورزشگاه‌ها شرایط استفاده از VARرا ندارند. البته اگر هم داشته باشند هزینه آن خیلی بالاست که فعلا از داوران پشت دروازه استفاده می‌کنند تا همه امکانات فراهم شود و از VAR کمک بگیرند.

خود شما از این سبک داوری استقبال کردید؟

به نظر من خوب بود و مشکل خاصی پیش نیامد. قطعا این داوران به شرایط مسابقات کمک می‌کنند تا صحنه‌های مشکوک نزدیک دروازه از چشم داور وسط دور نماند. ما باید تلاش کنیم که مشکلات فوتبال را کمتر کنیم. حال چه با داوران پشت دروازه باشد چه VAR.

داوری بازی با سپیدرود چطور بود؟

من خودم داور بودم و نمی‌توانم در مورد داوری بازی نظر بدهم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز