خبرگزاری کار ایران

چراغ سبز برانکو به فدراسیون برای جانشینی کی‌روش

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۶۹۰

سرمربی پرسپولیس در حاشیه تمرین امروز این تیم در مورد احتمال نشستن روی نیمکت تیم ملی واکنشی متفاوت از همیشه داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی فوتبال ایران بحث بر سر انتخاب جانشین برای او آغاز شده و در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های مختلفی در این باره مطرح شده است. از نزدیک هروه رنارد به فدراسیون فوتبال و حضورش در جایگاه ایرانی‌ها در بازی ایران - ژاپن تا ادعای عجیب مدیر روابط عمومی وزارت ورزش مبنی بر حضور نام‌های بزرگ مربیگری جهان در صف مذاکره با فدراسیون فوتبال همه از حساسیت این موضوع خبر می‌دهد که ایران بعد از 8 سال نیاز به حضور یک چهره جدید روی نیمکت خود دارد و انتخاب اشتباه در این زمینه می‌تواند دستاوردهای سال‌های اخیر فوتبال ما را از بین ببرد.

علاوه بر نفراتی که در روزهای اخیر از آنها به عنوان گزینه مربیگری تیم ملی نام برده شده، گزینه‌هایی هم هستند که از مدت‌ها قبل گمانه‌زنی برای جانشینی کی‌روش در موردشان مطرح شده بود که برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس یکی از این نفرات است.

برانکو که سابقه حضور 3 ساله به عنوان مربی و 5 ساله به عنوان سرمربی را روی نیمکت ایران دارد در سال‌های اخیر هم روی نیمکت پرسپولیس عملکرد فوق‌العاده‌‌ای داشته و این تیم را به قدرت اول فوتبال ایران و یکی از قطب‌های فوتبال آسیا تبدیل کرده و در شرایطی که کمتر کسی فکرش را می‌کرد، نخستین فینال آسیایی را برای این تیم رقم زد تا با کارنامه قابل قبولش به یک آلترناتیو جدی برای کی‌روش تبدیل شود و سرمربی پرتغالی در لا به لای جنگ و جدل‌هایش را سرمربی پرسپولیس بارها به این نکته که برانکو به جایگاه او چشم دوخته اشاره کرده است که البته برانکو هر بار این موضوع را قویاً تکذیب کرده و بارها اعلام داشته قصد بازگشت به نیمکت تیم ملی را ندارد.

چندی پیش و در آستانه دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل ژاپن، محمدجواد ششگلانی، عضو مجمع فدراسیون فوتبال با اشاره به ناتوانی این فدراسیون در پرداخت دستمزد کی‌روش، از برانکو به عنوان گزینه‌ای معقول برای جانشینی وی یاد کرد و این صحبت‌ها بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت.

حال با جدایی کی‌روش بار دیگر بحث بازگشت برانکو به تیم ملی مطرح شده است و سرمربی سرخپوشان در تمرین امروز تیمش پس از برد سپیدرود در واکنش به این موضوع صحبتی جدید و متفاوت از همیشه مطرح کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با جدایی کارلوس کی‌روش او با توجه به نتایجی که کسب کرده یکی‌ از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی خواهد بود، گفت:  من نمی‌دانم فدراسیون دنبال سرمربی است  یا نه؟

به برانکو اعلام شد جدایی کی‌روش قطعی است که او در پاسخ اعلام کرد: این مسئله  به فدراسیون مربوط است. مهدی تاج و همکارانش شرایط را آنالیز می‌کنند و بهترین تصمیم را می‌گیرند. من مربی پرسپولیس هستم و 6 ماه قبل قراردادم را تمدید کردم و یک سال و نیم دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که برانکو پیش از این در واکنش به جانشینی کی‌روش با جدیت خاصی موضوع را تکذیب می‌کرد ولی مصاحبه امروز او به نوعی از تمایلش برای نشستن روی نیمکت تیم ملی پرده برداشته و به مسئولان فدراسیون فوتبال بابت این موضوع چراغ سبز نشان داده است.

برانکو به این نکته اشاره کرده که با پرسپولیس قرارداد دارد و تلویحاً به مسئولان فدراسیون این نکته را گوشزد کرده که برای توافق نیاز به جلب رضایت مسئولان پرسپولیس دارند.

باید دید فدراسیون برنامه‌ای برای مذاکره با برانکو برای هدایت تیم ملی دارد یا نه و اینکه در صورت تمایل فدراسیون‌نشین‌ها، پرسپولیس حاضر می‌شود در این مقطع سرمربی موفق خودش را از دست بدهد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز