خبرگزاری کار ایران

با رفتن کارلوس کی‌روش

فدراسیون برای رفتن مهدی تاج آب و جارو می‌‎شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۹۵۶

با پایان کار ایران در جام ملت‌ها بحث جابجایی در رأس فدراسیون فوتبال بازهم مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران پس از شکست سنگین 3 بر صفر مقابل ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به کار خود در این دوره از رقابت‌ها پایان داد و کاروان تیم عصر روز گذشته به ایران بازگشت تا پرونده این بازی‌ها هم برای ما بسته شود.

پس از رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه بود که بحث قانون منع بکارگیری بازنشستگان که چند وقتی از مطرح شدنش گذشته بود و در حال اجرایی شدن بود سر و صدای زیادی در دستگاه‌های دولتی ایجاد کرد و یکی از نهادهایی که در مورد آن زیاد صحبت شد، فدراسیون‌های مختلف ورزشی بود.

مشکل بزرگی که در این زمینه وجود داشت، قوانین فدراسیون‌های جهانی هر رشته ورزشی بود که بعضاً با دخالت دولت‌ها در این رشته‌ها در تضاد بوده و نگرانی بابت احتمال بروز مشکلاتی برای ورزش ما را ایجاد کرد. فدراسیون جهانی فوتبال یکی از این نهادها است که در سال‌های اخیر با دخالت دولت در ورزش به شدت مخالف بوده و فوتبال چند کشور را به این دلیل به حالت تعلیق در آورده است. این موضوع محل اختلاف میان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و در رأس آن مهدی تاج بوده است.

مهدی تاج که از بازنشستگان کشور محسوب می‌شود طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی باید از سمت خود در فدراسیون فوتبال کنار برود ولی او هر بار با استناد به مخالفت فیفا از استعفا و کناره‌گیری از سمت خود امتناع کرده و اعلام کرده قصد ندارد سمتش را ترک کند.

این موضوع با وجود اینکه در مقطعی خیلی سرو صدا کرد ولی به دلیل نزدیک بودن رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و بر هم نخوردن تمرکز تیم ملی مسکوت ماند و ادامه پیگیری آن به بعد از جام ملت‌ها موکول شد و حالا با بازگشت کاروان تیم ملی به ایران قرار است دوباره به جریان بیافتد.

باید دید تاج باز هم مقابل مصوبه مجلس مقاومت می‌کند و سعی دارد با گروکشی از قوانین فیفا بر مسند خود بماند یا با تبعیت از قانون کنار می‌رود تا فرد جدیدی در رأس فدراسیون روی کار بیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز