خبرگزاری کار ایران

کشورهای عربی از فوتبال ما می‌ترسند

مرفاوی: کی‌روش همیشه طلبکار است اما نتیجه می‌گیرد / تیم ملی چند سر و گردن بالاتر از آسیاست

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۹۳۹

سرمربی سابق استقلال تهران ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با کارلوس کی روش پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را مفید می‌داند.

صمد مرفاوی در گفت و گو با ایلنا، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 اظهار داشت: شرایط خیلی خوبی داریم و بازی‌های بازیکنان‌مان را که نگاه می‌کردم خیلی هماهنگ و یکدست بودیم. این را دیگر همه می‌دانند که مسابقات فعلی با جام جهانی تفاوت دارد و تیم‌هایی که در آسیا هستند به لحاظ کیفیت فنی خیلی نسبت به جام جهانی پایین‌تر هستند.

او درباره عملکرد دوراز انتظار برخی تیم‌های بزرگ مانند استرالیا و کره جنوبی در جام ملت‌های گفت: چون کیفیت خوبی نداشتند اما تیم ما کامل و جامع است؛ آنها چندین سال در کنار هم هستند و همدل هستند. این بسیار مهم است و یک سرمربی 8 سال به همراه آنهاست. طبیعی است که تیم ما از سایر تیم‌های بالاتر است و حیف است که این تیم قهرمان نشود. 

سرمربی سابق استقلال تهران درباره رویارویی امروز بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان برابر ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: این را برای چندمین بار می‌گویم که تیم ملی ما از همگروه‌های خود چند سروگردن بالاتر بود. چین و عمان هم تیمی نبودند که بخواهند ما را اذیت کنند. اینطور نبود که آنها ضعیف باشند بلکه برابر قدرت ایران نتوانستند عرضه اندام کنند.

او ادامه داد: بازی با ژاپن خیلی فرق دارد، قطعا بازی سختی پیش رو ماست، بازیکنان باتجربه و 14 لژیونر دارند. اینکه خیلی‌ها می‌گویند اقتصادی به نیمه نهایی رسیده برنامه ریزی‌های دقیقی صورت گرفته است. توانایی برنده شدن مقابل آنها را داریم. قطر و امارات نمی‌توانند مقابل ما کار پیش ببرند چرا که نوع فوتبال آنها به گونه‌ای است که از فیزیک، قدرت و تاکتیک‌های تیمی ما می‌ترسند. بنابراین ما به لحاظ فنی قدرت بیشتری نسبت به همه‌ی آنها داریم.

مرفاوی درخصوص کلین شیت علیرضا بیرانوند و عملکرد خط دفاعی گفت: تیم ملی ما در سطحی است که بازیکنان داخل و خارج آن تفاوتی با هم ندارند. این یکی از شاخصه‌های خط دفاعی ماست که پرفشار بازی می‌کند و اجازه به حریف نمی‌دهد که خطرناک ظاهر شود. ما در جام جهانی سطح بالای آن را تجربه کردیم و اجرای آن در جام ملت‌ها بسیار آسان‌تر است.

او درباره عملکرد کارلوس کی روش و امکان قطع همکاری با فدراسیون فوتبال پس از جام ملت‌های آسیا گفت: علاقه‌ای ندارم درباره حواشی صحبت کنم اما به هر حال ایشان هم سرمربی مطرحی هستند. ما باید قبول کنیم که در جام جهانی نمی‌توانستیم باز بازی کنیم و برابر قهرمان‌های بزرگ تفکر خوبی داشتیم. کی‌روش خیلی خوب کار کرده است و قطعا فوتبال ما به همراه او پیشرفت داشته است.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ادامه داد: فدراسیون فوتبال هم در حد بضاعت امکانات را برای ملی پوشان فراهم کرده و هیچ زمان مانند امروز امکانات در دسترس تیم ملی قرار نمی‌گرفت. ماندن یا رفتن او در اختیار فدراسیون فوتبال است اما به نظرم ادامه همکاری او با تیم ملی مفید است. وقتی تیمی اینگونه مقابل تمام رقبای آسیایی خود شکست ناپذیر بوده نشان می‌دهد که عملکرد کی روش قابل تقدیر است. البته باید این را بگویم که کی روش همیشه انتقاد داشته و نوع اخلاقش به گونه‌ای است که همیشه طلبکار است و طی 8 سال همیشه به این صورت بوده اما در کنار آن نتیجه هم گرفته است. اگر فدراسیون کمک نمی‌کرد ایشان نمی‌توانست کارش را انجام بدهد؛ این همکاری متقابل بوده و در کنار آنها هم حمایت مردم ما بوده است. هواداران تیم ملی این روزها از برد خوشحال می‌شوند و حمایت ویژه‌ای از تیم ملی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز