خبرگزاری کار ایران

ناکامی گواردیولا از رقابت با بارسا و رئال

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۷۴۷

پپ گواردیولا فاش کرد منچسترسیتی از تلاش برای جذب فرانکی دیونگ دست کشیده تا به هم خوردن ساختار دستمزد باشگاه، بازیکنان دیگر را دلخور نکند.

به گزارش ایلنا، دیونگ از تابستان به بارسلونا می‌رود با قراردادی که گفته می‌شود تا 74 میلیون پوند ارزش دارد. او حداقل هفته‌ای 300 هزار پوند دستمزد می‌گیرد. کوین دبروین با دریافت 300 هزار پوند در هفته بالاترین دستمزد را در سیتی می‌گیرد، البته با احتساب تمام پاداش‌ها، رحیم استرلینگ و سرخیو آگوئرو نفرات بعدی این فهرست هستند.

چنین دستمزدی باعث می‌شود این بازیکن 21ساله که پنج بازی برای تیم ملی هلند انجام داده، در صدر فهرست دستمزد سیتی قرار می‌گیرد و گواردیولا چنین اجازه‌ای نمی‌دهد چون دیونگ در ابتدای راه بازیگری است: «ما تلاش می‌کنیم هماهنگی دستمزدها از بین نرود. اگر تعادل نباشد حالت رختکن به هم می‌خورد. یکی از نقاط مثبت درباره سیتی حفظ این تعادل است. واقعیت این است که تنها یکی، دو تیم پول زیادی بابت دستمزد نمی‌دهند، تعداد تیم‌هایی که دستمزد بالا پرداخت می‌کنند خیلی زیاد است. شایعه شده بود منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن این بازیکن را می‌خواهند اما تمام شد. هر کسی می‌تواند پول و دستمزد زیاد بدهد، فقط هم مربوط به انگلیس نیست؛ ایتالیا، اسپانیا و فرانسه هم هستند. ما نمی‌توانیم با این تیم‌ها رقابت کنیم، باید سرعت بیشتری داشته باشیم و عصبانی نشویم، در نهایت هم بازیکنانی را می‌خواهیم که دوست دارند اینجا بازی کنند. بارها گفته‌ام تقریبا مبارزه با بارسلونا و رئال‌مادرید غیرممکن است. به‌خاطر اعتبارشان و لیگ‌شان، رقابت خیلی سخت است اما هر باشگاهی باید برای خودش تصمیم بگیرد. وقتی آنها وارد مبارزه‌ای نمی‌شوند یعنی سرشان جای دیگری گرم است. گزینه‌های دیگر هستند و ما باید نیازمان به آنها را بررسی کنیم.»

ثروت سیتی که از خاندان سلطنتی امارات می‌آید، باور این حرف‌ها از گواردیولا را سخت می‌کند. این تیم در دو پنجره نقل و انتقالات اخیر حداقل یک بازیکن مهم خریده، 12 ماه قبل آیمریک لاپورته را با 57 میلیون پوند از اتلتیک‌بیلبائو خریدند و در تابستان برای ریاض محرز به لسترسیتی 60 میلیون پوند دادند. البته این گران‌ترین خرید سیتی است که در مقایسه با امثال بارسلونا، یوونتوس، رئال‌مادرید، منچستریونایتد و پاری‌سن‌ژرمن زیاد نیست: «در بازار بازیکنانی هستند که به آنها نیاز داریم اما حتی اگر هیچ‌کس را در پنجره نقل و انتقالات بعدی نخریم، تیم خوب است و از عملکرد باشگاه در این مدت واقعا راضی‌ام.»

سیتی در حال ارزیابی بازار برای تقویت خط میانی و دفاع چپ خود است و شاید برای جذب ماتیس دلیخت از آژاکس دوباره وارد رقابت شود.

گواردیولا همچنین ابراز امیدواری کرد داوید سیلوا بعد از سال 2020 نیز بماند. این بازیکن 33ساله که سال 2010 از والنسیا آمده، سه قهرمانی لیگ برتر به دست آورده. او 370 بازی انجام داده و 70 گل زده. او تا پایان فصل آینده قرارداد دارد: «در چنین مواردی به بازیکن بستگی دارد. اگر آماده بماند و سطح بازی‌اش افت نکند، خیلی خوشحال می‌شوم. پیدا کردن بازیکنی مثل سیلوا در جهان کار آسانی نیست اما به خودش بستگی دارد که آمادگی جسمی و روانی و انگیزشی خود را حفظ کند.» سیلوا در 26 بازی این فصل در رقابت‌های مختلف 9 گل زده و 5 پاس گل داده.

منچسترسیتی که دیشب در جام حذفی با برنلی بازی کرد، سه‌شنبه میزبان نیوکاسل است و یکشنبه آینده میهمان آرسنال.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز