خبرگزاری کار ایران

جدال با ژاپن؛ بازی خاطره انگیز برای کارلوس کی‌روش

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۷۲۶

سرمربی پرتغالی تیم ملی در حساس‌ترین جدال خود روی نیمکت ایران حاضر خواهد شد و امیدوار است در یکصدمین تجربه‌اش به فینال دست یابد.

به گزارش ایلنا، دیدار ایران و ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا در کنار تمامی حساسیت‌های خاص خود، از یک نظر دیگر برای سرمربی تیم ملی ایران خاص خواهد بود چرا که کارلوس کی‌روش در این بازی برای بار صدم هدایت تیم ملی ایران را برعهده خواهد داشت و از این حیث صاحب یک رکورد ویژه خواهد شد.

کی‌روش نخستین بار در تیرماه 1390 هدایت تیم ملی را برعهده داشت. نخستین مسابقه‌ای که با هدایت او برگزار شد مقابل ماداگاسکار بود که تیم ملی ایران با تک گل سید جلال حسینی توانست از سد حریف خود بگذرد. حالا 8 سال از آن روز می‌گذرد و تا به حال کی‌روش در 99 بازی هدایت تیم ملی را برعهده داشته که در این بین 60 بازی با پیروزی، 27 بازی با تساوی و 12 بازی با شکست تیم ملی ایران به پایان رسیده است. در این مدت تیم ملی ایران 183 گل زده را در کارنامه خود دارد و 57 گل هم خورده است.

پیروزی در 62 درصد بازی‌ها، میانگین گل زده  85/1 و میانگین گل خورده 58/0 دیگر آمار به ثبت رسیده برای تیم ملی تحت هدایت کارلوس کی‌روش بوده است. این سرمربی پرتغالی همراه با تیم ملی ایران در دو جام جهانی و دو جام ملت‌ها حضور یافته و در دومین حضور خود به‌عنوان سرمربی در جام ملت‌ها، تیم ملی را به مرحله نیمه‌نهایی رسانده و امیدوار است تا با کسب پیروزی در بازی مقابل ژاپن در یکصدمین حضور خود به‌عنوان سرمربی در کادر‌فنی تیم ملی، طلسم 43 ساله حضور در فینال جام ملت‌های آسیا را بشکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز