خبرگزاری کار ایران

در مورد تفاوت‌های فرهاد مجیدی با کریم باقری

دستیار خاموش، دستیار مدعی

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۳۶۲

از زمان بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال و حضور او در کادرفنی به عنوان دستیار وینفرد شفر، خیلی‌ها ستاره سابق استقلال را با کریم باقری مقایسه کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، از زمان بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال و حضور او در کادرفنی به عنوان دستیار وینفرد شفر، خیلی‌ها ستاره سابق استقلال را با کریم باقری مقایسه کرده‌اند و معتقدند فرهاد می‌تواند همان نقش آقا کریم در تیم برانکو را برای آبی‌ها ایفا کند. با این وجود به نظر می‌رسد کاراکتر و نقش این دو نفر تفاوت‌های بسیار مهمی با هم دارد.

به عنوان نمونه کریم باقری در تمام طول مدتی که دستیار برانکو بوده هرگز ادعای فنی خاصی نداشته و این باور هم در مورد او به وجود نیامده که ولو به‌طور موقت جای سرمربی تیم را بگیرد و یا در یک باشگاه دیگر چنین نقشی ایفا کند. این یک باور نانوشته دسته‌جمعی بین همه پرسپولیسی‌هاست که کریم باقری بیشتر از مهره فنی، نوعی «وزنه» برای نیمکت سرخپوشان تلقی می‌شود. او به‌طور غیررسمی برخی از امور سرپرستی تیم را برعهده دارد و بیشتر حواس‌اش به جنبه‌های رفتاری بازیکنان معطوف است.

در نقطه مقابل اما فرهاد مجیدی به‌طور کامل ادعای فنی دارد و حضورش در این تیم به خاطر تجربه‌اندوزی و برداشتن گام‌های بلند به سمت سرمربیگری است. مجیدی سه سال قبل پیشنهاد هدایت استقلال را داشته و طبیعی است که فضا در مورد او با کریم باقری فرق دارد. به‌طور مثال نمی‌توان انتظار داشت فرهاد برای چند فصل متوالی دستیار سرمربی در استقلال باقی بماند. اینکه رویه مجیدی درست‌تر است یا باقری، بحث دیگری است، اما به هر حال مسلما جهان‌بینی این دو نفر با هم تفاوت‌های کلیدی دارد.

از این گذشته یکی از اثرات حضور کریم باقری در پرسپولیس، کنترل حداکثری حاشیه‌هاست؛ به‌طوری که بسیاری از مسایل تیم بدون درز کردن به رسانه‌ها حل و فصل می‌شود. این درحالی است که تنها یک هفته بعد از معارفه فرهاد مجیدی و 24 ساعت پس از حضور او در اردوی ترکیه، بازیکنان استقلال در اقدامی عجیب و هماهنگ روی صفحه‌های شخصی‌شان مدیران باشگاه را «دروغگو» نامیدند. البته که در پرسپولیس هم اعتصاب و نظیر آن را داشته‌ایم، اما هیچ‌گاه موضوع این‌قدر تند نشده بود. ضمن اینکه انتظار می‌رفت مجیدی حداقل در بدو ورودش بتواند فضا را کنترل کند، اما او نشان داد رویه‌اش به‌طور کامل فرق دارد. به علاوه کریم باقری از نظر محبوبیت و ضریب نفوذ به‌طور کامل زیر سایه برانکو قرار دارد.

کریم یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس به شمار می‌آید و به خودی خود پایگاه اجتماعی قدرتمندی دارد، اما نتایجی که برانکو روی نیمکت سرخ‌ها گرفته، طوری بوده که جز خود او فرد دیگری به چشم نمی‌آید. این درحالی است که موازنه محبوبیت بین دستیار و سرمربی استقلال کمی فرق می‌کند و درحال حاضر مجیدی از نظر ضریب نفوذ، چیزی کم از خود شفر ندارد. شاید بعدها موفقیت سرمربی آلمانی شرایط را به سود او تغییر بدهد، اما فعلا باید انتظار داشت هواداران استقلال در ورزشگاه، بیشتر از او فرهاد مجیدی را تشویق کنند؛ اتفاقی که مشابهش را هرگز در پرسپولیس نمی‌بینیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز