خبرگزاری کار ایران

کیفیت بازی‌های ایران بالاست

یزدانی: استقلال تقویت شود بهترین نتایج را به دست می‌آورد

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۹۹۶

داریوش یزدانی بازیکن سابق استقلال و تیم ملی اعتقاد دارد تیم ملی با همین روندی که در پیش گرفته، می‌تواند عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا را به دست آورد.

به گزارش ایلنا، داریوش یزدانی بازیکن سابق استقلال و تیم ملی اعتقاد دارد تیم ملی با همین روندی که در پیش گرفته، می‌تواند عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا را به دست آورد. با یزدانی که این روزها مشغول مربیگری است درخصوص شرایط تیم ملی، رویارویی با تیم ملی چین و همچنین عملکرد استقلال و شفر همکلام شدیم.

بازی‌های تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا پیگیری می‌کنی؟

به عنوان بازیکن سابق تیم ملی همه بازی‌ها را تماشا می‌کنم. من فکر می‌کنم تیم ملی در بهترین شرایط بدنی و روحی چند سال اخیر خودش قرار دارد و مدعی اصلی قهرمانی در این مسابقات است. کیفیت بازی‌های ایران بسیار بالاست بخصوص در فاز هجومی که بازیکنان بسیار خوبی در این منطقه از زمین حضور دارند.

یعنی شما بیشتر  از کیفیت خط حمله تیم ملی رضایت داری؟

خب شما نگاه کنید ما بازیکنان خوبی چون آزمون، طارمی، ترابی و جهانبخش را در خط حمله داریم. در پشت این بازیکنان، بازیکنی چون دژآگه حضور دارد که همیشه تلاش کرده در بهترین سطح کیفی قرار گیرد. پیش‌بینی من این است که اگر بازیکنان ما چون طارمی و آزمون در این مسابقات از موقعیت‌ها بهتر استفاده می‌کردند، شاید الان خط حمله ما گل‌های بیشتری را هم به ثمر می‌رساند.

عملکرد خط دفاع را چطور ارزیابی کردی؟

تیم ملی هنوز در فاز دفاعی محک جدی نخورده است فقط بازی با عمان بود که یک اشتباه کردیم و همین باعث شد آنها در موقعیت گلزنی قرار بگیرند و یک پنالتی را به حریف بدهند. البته ما در بازی با عمان، روی توپ‌های بلند مشکل داشتیم و به نظرم ما وقتی با 4 دفاع بازی می‌کنیم، عملکرد ما بهتر است.

ما باید فردا به مصاف چین برویم. به نظرتان می‌توانیم به جمع 4 تیم راه پیدا کنیم؟

چین حریف بسیار قوی است. آنها از یک مربی بسیار بزرگ و درجه یک سود می‌‌برند که دیدید در بازی قبل و در شرایط بد، بهترین تصمیم را گرفت و دو تعویض انجام داد و باعث پیروزی تیمش شد. فکر می‌کنم کی‌روش این مساله را می‌داند و باید مراقب باشد که از لیپی رکب نخورد.

ما وحید امیری را در این بازی به دلیل محرومیت دراختیار نداریم.

کی‌روش آن‌قدر نیمکت قوی دارد که می‌تواند سمت چپ تیمش را درمان کند. مهم‌ترین فاکتور تیم ملی در حال حاضر این است که ما یک تیم بسیار خوب و قوی داریم. بازیکنان جوان  ما هم تجربه‌دار هستند و همین باعث می‌شود کی‌روش با خیال راحت بتواند در هر بازی با توجه به سیستم حریف، تغییر تاکتیک دهد. من امیدوارم تیم ملی با همین روند در ادامه بازی‌ها ظاهر شده و در نهایت بهترین عنوان را کسب کند. در مورد امیری هم باید بگویم او نیاز به کمی استراحت دارد تا بتواند دوباره خودش را بسازد.

بازی‌های استقلال را که تیم سابقت بوده، پیگیری می‌کنی؟

استقلال تیم محبوب من است و همیشه پیگیر وضعیت این تیم هستم. استقلال باید در فصل نقل و انتقالات بهترین نفرات را جذب کند زیرا بازی‌های آسیایی هم شروع می‌شود و تیم باید از نظر مهره، تقویت شود تا بتواند همچون فصل گذشته بهترین نتایج را کسب کند.

فرهاد مجیدی هم به عنوان دستیار انتخاب شده است.

حضور مربیان جوان در کل خوب است. مجیدی می‌تواند در کنار شفر، تجربه کسب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز