خبرگزاری کار ایران

بررسی عملکرد مارچلو لیپی در تیم ملی چین

الگوی فرگوسن مقابل دستیار سرالکس؛ انتقام شکست تهران در ابوظبی؟

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۵۷۵

سرمربی بزرگ و ایتالیایی تیم ملی چین کار سختی برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا خواهد داشت چرا که باید مقابل تیم ملی ایران قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی ایران باید در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم چین برود. هدایت تیم چین را مارچلو لیپی بزرگ بر عهده دارد و همین موضوع می‌تواند کار را برای شاگردان کی‌روش سخت کند.

مارچلو لیپی در دنیای فوتبال به افتخارات بزرگی دست یافته و یکی از برزگ‌ترین مربیان تاریخ فوتبال است. از جمله افتخاراتی که لیپی در دنیای مربیگری کسب کرده می‌توان به 5 قهرمانی با یوونتوس در سری‌آ، قهرمانی در لیگ قهرمان اروپا به همراه این تیم، قهرمانی در جام جهانی به همراه ایتالیا و قهرمانی در لیگ قهرمان آسیا به همراه تیم گوانگژو اشاره کرد. در بزگی مارچلو لیپی همین بس که سرالکس فرگوسن در مورد او گفته "یوونتوس مارچلو لیپی همواره برای من الگوی مناسبی بوده است".

لیپی در 22 اکتبر 2016 هدایت تیم ملی فوتبال چین را بر عهده گرفت تا تحول بزرگی را در فوتبال این کشور رقم بزند. او از آن زمان تاکنون در 27 بازی روی نیمکت تیم ملی چین قرار گرفته و که حاصل این 27 بازی 11 برد، 7مساوی و 9 باخت بوده است.

لیپی برای دومین بار مقابل کی‌روش قرار خواهد گرفت. بار اول در مقدماتی جا‌م‌جهانی و در تهران رودروی مرد پرتغالی قرار گرفت که در آن مسابقه تن به شکست یک بر صفر داد.

سرمربی کهنه‌کار ایتالیایی در جدال مقابل ایران به دنبال دوازدهمین برد خود در تیم ملی چین خواهد بود و باید برای این مهم از سد شاگردان کارلوس کی‌روش بگذرد. امری که با توجه به قدرت تیم ملی ایران کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد و باید ببینیم سرمربی کهنه‌کار ایتالیایی در این مسابقه مقابل کارلوس کی‌روش چه چیزی در چنته خواهد داشت.

گفتنی است دیدار ایران و چین از مرحله یک‌چهارم‌نهایی جام ملت‌های آسیا روز پنجشنبه از ساعت 19:30 به وقت ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز