خبرگزاری کار ایران

از بیلاردو تا پکرمن؛ خارجی‌های سرزمین پابلواسکوبار

کی‌‌روش اولین اروپایی بعد از 45 سال در کلمبیا!

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۴۴۳

کارلوس کی‌روش با کلمبیا به توافق رسید؟ هنوز هیچ‌کس رسما این خبر را تایید نکرده و تنها منابع سایت‌های کلمبیایی و برخی اخبار غیررسمی هستند.

به گزارش ایلنا،کارلوس کی‌روش با کلمبیا به توافق رسید؟ هنوز هیچ‌کس رسما این خبر را تایید نکرده و تنها منابع سایت‌های کلمبیایی و برخی اخبار غیررسمی هستند. با این وجود گفته می‌شود که کی‌روش بعد از بازی‌های جام ملت‌های آسیا بعد از هشت سال ایران را به مقصد کلمبیا ترک خواهد کرد.

تیم دوازدهم رنکینگ

کلمبیا چهارمین کشور بزرگ قاره آمریکای جنوبی و هم مرز با کشورهایی مثل برزیل، ونزوئلا، اکوادور و پرو است. تیم ملی فوتبال کلمبیا در حال حاضر در رتبه دوازدهم رنکینگ بهترین تیم‌های فوتبال جهان قرار دارد. این تیم شش بار در رقابت‌های جام جهانی حضور داشته است. این تیم توانسته به مرحله نهایی جام‌های جهانی 1962 شیلی، 1990 ایتالیا، 1994 آمریکا، 1998 فرانسه، 2014 برزیل و 2018 روسیه راه پیدا کند و بهترین نتیجه این تیم در جام جهانی 2014 برزیل رقم خورد که کلمبیا توانست به مرحله یک چهارم نهایی برسد. تیم ملی کلمبیا در جام جهانی 2018 به مرحله یک هشتم نهایی رسید.

اولین اروپایی

تیم ملی کلمبیا از سال 1975 تا امروز هیچ مربی اروپایی را استخدام نکرده است. درواقع کلمبیا در طول تاریخ فوتبالش تنها سه بار از مربی اروپایی و یا به بیان بهتر مربی با ملیتی خارج از قاره آمریکای جنوبی استفاده کرده است. آخرین مربی اروپایی این تیم بلاگوژ ویدینیچ است که در سال 1975 هدایت این تیم را به عهده داشت و بعد از چهار سال و در سال 1979 این سمت را به کارلوس بیلاردو سرمربی معروف آرژانتینی داد.

بدون برزیلی بدون خارجی

از زمان حضور بیلاردو در سال 1979 روی نیمکت کلمبیا 13 مربی بومی و 3 مربی خارجی هدایت این تیم را به عهده داشته‌اند. به غیر از بیلاردو مربیان دیگری به نام رینالدو روادا که اصلیتی  آرژانتینی-کلمبیایی داشت و خوزه نستور پکرمن آرژانتینی روی نیمکت این تیم نشسته‌اند. با این وصف می‌تواند گفت که کی‌روش اگر سرمربی تیم ملی کلمبیا شود اولین اروپایی بعد از 45 سال است که روی نیمکت این تیم می‌نشیند. ضمن این که تنها پرتغالی است که تا به حال هدایت کلمبیا را به عهده گرفته است.

سایه پکرمن

خوزه نستور پکرمن سرمربی آرژانتینی تیم ملی کلمبیا در فاصله سال‌های 2012 تا 2018 هدایت این تیم را به عهده داشت و بیشترین تعداد بازی را به عنوان سرمربی این تیم به نام خودش ثبت کرده است. او 6 سال و 7 ماه و 29 روز مربی تیم کلمبیا بود. هرمان گومز در خلال سرمربی این تیم در سال‌های 94 تا 96 نیز با سه سال و 11 ماه و 30 روز دومین مربی است که زمان زیادی را در تیم ملی کلمبیا مربیگری کرده است. خوزه پکرمن اما در 78 بازی سرمربی تیم ملی کلمبیا بود و 43 برد 17 مساوی و 18 باخت و میانگین 87/1 را به نام خودش ثبت کرد. او تیم ملی کلمبیا را در جام جهانی به مرحله یک هشتم رساند اما در بازی برابر انگلستان در ضربات پنالتی شکست خورد. او با کلمبیا نتایج خوبی در بازی‌های دشواری که در این قاره برگزار شد گرفت از جمله برد برابر برزیل در کوپا امریکا که در کارنامه او می‌درخشد.

هر مربی 18 مسابقه

کلمبیایی‌ها مثل تیم‌های آسیایی زیاد مربی عوض می‌کنند. همانطور که گفته شد حضور 6 ساله پکرمن در این کشور تا حدودی میانگین حضور مربیان در تیم ملی کلمبیا را بالا برده چون در غیر این صورت آمار حضور مربیان در این کشور خیلی کمتر هم خواهد شد. با این وصف اما میانگین تعداد بازی‌هایی که مربیان به عنوان سرمربی تیم ملی کلمبیا تجربه کرده‌اند 18 مسابقه است. اما اگر 78 بازی که این تیم با پکرمن انجام داده را از این میانگین کسر کنیم آن وقت میانگین بازی‌هایی که مربیان در این تیم حضور دارند به عدد 11 مسابقه م

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز