خبرگزاری کار ایران

قول‌ و قرار برای احیای پاس؛ بگذار با همان خاطره ها خوش باشیم!

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۲۵۰

پیشکسوتان باشگاه بزرگ و قدیمی پاس به دیدار وزیر ورزش رفته و قول‌هایی مبنی بر حمایت وی از احیای دوباره این قطب مطرح فوتبال ایران گرفته اند.

به گزارش ایلنا، پاس آخرین قهرمان ایرانی باشگاههای آسیاست که بخش عمده ای از مفاخر و افتخارات ورزش ما را در تاریخچه خود جای داده است.تیمهای ملی ما از شصت سال پیش تا قبل از انتقال به همدان هرگز خالی از پاسی ها نبوده اند. بسیاری از بهترین مربیان و بازیکنان فوتبال ما پرورش یافته در مکتب پاس بوده اند که  اشاره به نام تک تک ایشان نیازمند صفحات زیادی خواهد بود. در لابلای صفحات مجلات و روزنامه های قدیمی بقدری به پاس و پاسی ها بر خواهید خورد که حسرت فقدان چنین مجموعه منسجم و با امکاناتی در ناخود آگاه ذهنتان نقش می بندد.

اما امروز از آن همه شکوه و شکوفایی و خاطرات شیرین چه مانده است؟ از مجموعه شهید دستگردی؟ یا زمین کوی پلیس ؟ همانجا که خاستگاه بسیاری از نوجوانان جنوب شهری بوده و از همان زمین به فوتبال ما معرفی شده اند.

از آن پاس قهرمان آسیا که بارها در جام‌تخت جمشید و لیگ برتر و ...  بر قله فوتبال ایران می ایستاد  تنها نامی تبعیدی و سراسر مشکلات و بدهی باقی مانده است که هر سال به دسته پایین تر سقوط کرده و طلبکاران را همچون سایه پشت سر خود میبیند.

این صرفا پاس نیست که با چنین عاقبت شومی مواجه شده است.به تیم ملی نگاه کنید که چهار بازیکن ترکیب اصلی اش همین چهار پنج سال پیش عضو باشگاه نفت بوده اند.نفتی که دیگر نیست! یا راه آهن که تا همین چند سال پیش کارخانه ستاره سازی اش همچنان روی خط تولید قرار داشت و بسیاری از چهره های مطرح امروز تیم ملی و باشگاههای بزرگ ما رشد یافته این باشگاه بوده اند.کمی دور تر بانک ملی ، آرارات ، هما و...

اما وضعیت اداره فوتبال ما به گونه ای پیش رفت که این باشگاهها توان رقابت با رقبای متمول و بالکل وابسته به دولت را نداشتند.

پاسی های قدیم حق دارند تیمشان را دوباره احیا کنند اما در شرایط فعلی چه کسی هزینه های تیم داری شان را پرداخت میکند؟ وزیر ورزش؟! یقینا نه که اگر جز این بود چه نیازی به واگذاری استقلال و پرسپولیس؟

نیروی انتظامی هم بعید است به این مهم ورود کرده و هزینه ای را متقبل شود.پس تکلیف چیست؟ جز اینکه نهایتا امتیازی با وساطت وزیر محترم خریداری شود؟ آیا تیم بازیکن ، مربی ، تشکیلات اداری ، زمین تمرین  و سایر امکانات معمولی تیمداری نمی خواهد؟ آیا پیش بینی چنین موردی شده است؟

به زعم نگارنده که خود را معتخر به عضویت در خانواده بزرگ پاس میداند اگر مقصد همان پاس موفق در عرصه قهرمانی و اخلاق است بدون هزینه های سرسام آور ممکن نیست و اگر صرفا بدون در نظر گرفتن عواقب ،  بدنبال سر زبان انداختن نام پاس هستید بهتر است منصرف شده و اجازه ندهید بیش از این با این نام شایسته و سزاوار بازی شود

 

سید مهدی فاطمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز