خبرگزاری کار ایران

الان فوتبال ایران با عراق قابل مقایسه نیست

اسدی: ذخیره‌ها و اصلی‌های تیم‌ملی اختلاف 5 درصدی دارند

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۲۳۴

استارت بسیار خوب تیم ملی در جام ملت‌های آسیا باعث شده خیلی از کارشناسان ایران را مدعی اصلی قهرمانی بدانند.

به گزارش ایلنا،استارت بسیار خوب تیم ملی در جام ملت‌های آسیا باعث شده خیلی از کارشناسان ایران را مدعی اصلی قهرمانی بدانند. گرچه هنوز تیم ملی بازی سختی را انجام نداده و دیدار با عراق عیار شاگردان کی‌روش را مشخص می‌کند اما نتیجه دو بازی قبلی و نوع بازی آنها همه را امیدوار کرده که باید دید در ادامه چه نتایجی حاصل می‌شود.

در این راستا مرتضی اسدی کاپیتان سابق تراکتورسازی گفتگویی انجام داده که او هم به قهرمانی ایران امیدوار است.

دو بازی اخیر تیم ملی را چطور دیدی؟

همان‌طور که انتظار می‌رفت تیم ملی در دو دیدار قبلی طوری بازی کرد که خودش را مدعی نشان دهد. الان موقعش رسیده که  کی‌روش یک قهرمانی با ایران به دست آورد. او دو دوره تیم ملی را به راحتی به جام جهانی برد و وقتش رسیده که یک جام هم بگیرد. او هشت سال زحمت کشیده و لیاقت این را دارد که پس از سال‌ها به حقش برسد.

تیم ملی دو بازی تقریبا آسان را با برتری پشت‌سر گذاشته. به نظر شما تیم ملی فعلا محک جدی نخورده است؟

من اصلا قبول ندارم که دو بازی تیم ملی راحت بوده چون همین یمن را که خیلی‌ها جنگ‌زده می‌دانند جلوی عراق فوتبال بسیار خوبی انجام داد و تیم دست و پا بسته‌ای نبود. ویتنام هم تیم ضعیفی نبود و شک نکنید اگر دیگر تیم‌ها با همین دو تیم بازی کنند بعید می‌دانم که بتوانند با اختلاف به برتری برسند. تیم ملی در جام جهانی هم بازی‌های بسیار خوبی انجام داد که دیدید از همان بازی‌های خوب هم انتقاد شد. در هر حال من خودم به این تیم ملی امیدوارم چون با انگیزه و با برنامه بازی می‌کند.

بازی با عراق را چطور می‌بینی؟

بازی با عراق یک بازی کاملا حیثیتی است که فوتبال نزدیک به خود ما را دارد. هر دو تیم جوان شده‌اند و قطعا برای سرگروهی به مصاف هم خواهند رفت. به نظر من با اینکه عرق هم شش امتیازی شده و شانس سرگروهی دارد اما فوتبال عراق با فوتبال این روزهای ایران قابل مقایسه نیست و ما نباید از این تیم ترسی داشته باشیم. من شک ندارم که ایران مقابل عراق هم نتیجه خوبی کسب خواهد کرد.

به عنوان یک مدافع باسابقه خط دفاعی ایران را در دو بازی گذشته چطور دیدی؟

ما نباید فکر کنیم که چون تیم ملی گل نخورده خط دفاعی‌اش عملکرد خوبی داشته است. این کار تیمی بوده که باعث شد تیم ملی گل نخورد و خط دفاعی مستحکمی داشته باشد. کی‌روش از لحاظ روحی و روانی کل تیم را آماده کرده و شما می‌بینید که هر بازیکنی به میدان می‌رود چقدر با انگیزه بازی می‌کند.

دلیل چرخشی بازی دادن به تعدادی از بازیکنان چیست؟

این سیاست سرمربی است که از بازیکنانش چرخشی استفاده می‌کند. کی‌روش می‌خواهد در بازی‌های سبک‌تر از بازیکنان چرخشی استفاده کند تا آنها خسته نشوند. کی‌روش انرژی شاگردانش را ذخیره می‌کند تا در مراحل بعدی که بازی‌ها سخت‌تر می‌شود با آمادگی کامل بهره بگیرد. کی‌روش هوش بالایی دارد که بارها شاهد بودیم ترکیب تیم برنده را دست زده و نتیجه هم گرفته است.

فکر می‌کنی تیم ملی در یکسری پست‌ها بازیکن اصلی ندارد؟

به نظر من بین بازیکنان اصلی و ذخیره تیم ملی فرق آنچنانی وجود ندارد و نهایتا پنج درصد تفاوت دارد. به نظر من تیم ملی از بازیکنانی در جام ملت‌ها بهره می‌برد که همگی نزدیک به هم هستند و وقتی که ذخیره‌ها نیز به میدان می‌روند، خودشان را نشان می‌دهند و نزدیک به اصلی‌ها هستند.

تو کدام تیم را حریف اصلی ایران برای قهرمانی می‌دانی؟

تیم‌هایی مثل ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان و حتی اردن را خوب دیدم و فکر می‌کنم همین تیم‌ها رقیبان ایران باشند. اگر به شخصیت تیم‌ها نگاه کنیم باز هم از لحاظ شخصیت ایران سرتر از همه است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، در این دوره شایستگی قهرمانی را داریم. البته تا مرحله گروهی به پایان نرسد خیلی نمی‌شود در مورد تیم‌ها نظر داد اما فعلا همین تیم‌ها مدعی نشان داده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز