خبرگزاری کار ایران

اینجا دبی؛ وقت انتقام از عراق رسید

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۱۱۵

ایران و عراق فردا برای پنجمین بار در جام ملت‌های آسیا با هم روبه‌رو می‌شوند و هرچند این بازی تشریفاتی است، ولی نتیجه آن هم به خاطر تعیین مسیر تیم ملی در مرحله حذفی و هم بابت جبران شکست چهار سال قبل اهمیت بالایی دارد.

به گزارش ایلنا، تیم کی‌روش برای طی مسیری آسان تا نیمه‌نهایی به دنبال سرگروهی است که با پیروزی یا حداقل تساوی مقابل عراق به دست می‌آید و هرچند بازیکنان تیم ملی گفته‌اند که به فکر انتقام نیستند، تردیدی نیست که انگیزه زیادی برای جبران شکست چهار سال قبل کانبرا دارند که به امید قهرمانی‌مان پایان داد.

تیم ملی در چهار سال گذشته تغییر زیادی داشته، ولی 12 بازیکن از دوره قبل هنوز در تیم کی‌روش حاضرند. در آن بازی وریا غفوری، مرتضی پورعلی‌گنجی، احسان حاجی‌صفی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و سردار آزمون در ترکیب اصلی بودند که در امارات هم حاضرند. علیرضا جهانبخش و وحید امیری در ادامه به ترکیب اصلی اضافه شدند. علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، امید ابراهیمی و کریم انصاری‌فرد هم بازیکنانی هستند که در آن بازی فرصت رفتن به زمین پیدا نکردند. آن مسابقه دراماتیک پس از 120 دقیقه به تساوی 3-3 ختم شد و ایران که با یک بازیکن کمتر مقاومت فوق‌العاده‌ای داشت در ضربات پنالتی شکست خورد. حالا تیم ملی در اوج آمادگی می‌تواند درس خوبی از فوتبال به عراق بدهد.

عراق هرچند افتخارات فوتبال ایران را ندارد، ولی همیشه حریف خطرناکی برای تیم ملی بوده. در چهار مصاف قبلی دو تیم، ایران توانسته دو بار به پیروزی برسد و عراق با احتساب برتری چهار سال قبل در ضربات پنالتی دو بار تیم برنده این جدال بوده.

نخستین بازی دو تیم در جام ملت‌های آسیا به سال 1976 برمی‌گردد که ایران در مرحله گروهی توانست عراق را با گل‌های روشن و نورایی دو بر صفر شکست دهد. در سال 1996 ایران در نخستین بازی مرحله گروهی دو بر یک مغلوب عراق شد که زننده گل دایی بود. البته تیم ملی با وجود شکست از گروه صعود کرد و در نهایت به مقام سوم رسید. در سال 2000 هم ایران در مرحله گروهی موفق شد عراق را با تک گل دایی شکست دهد. آخرین مصاف دو تیم در جام ملت‌ها به نبرد کانبرا برمی‌گردد که پایان تلخی برای ما داشت. امیدواریم شاگردان کی‌روش فردا در دبی کاری کنند که غم آن شکست برای همیشه فراموش شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز