خبرگزاری کار ایران

درباره مهند علی، ستاره تیم ملی عراق

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۴۳۴

مهند علی را پیش تر به عنوان یکی از استعدادهای ناب فوتبال عراق می‌شناختیم اما حالا او بهترین بازیکن حریف سوم ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا است.

به گزارش ایلنا، مهاجمی 18 ساله که در امارات، 2 بار دروازه ویتنام و یمن را باز کرده و نام خود را به عنوان یکی از مدعیان کسب عنوان آقای گلی و تصاحب کفش طلا مطرح کرده.  اگر کمی به عقب برگردیم و بخواهیم درباره مهند علی و آغاز فوتبالش بنویسیم، به نام تکراری علی بابا می‌رسیم. یک مدرسه فوتبال قدیمی که بهترین بازیکنان فوتبال عراق در آن پرورش یافته و به سطح عالی رسیده‌اند.

مهند علی هم مثل خیلی از ستاره‌های دیگر، فوتبال را از آکادمی علی بابا آغاز کرد و بعدها پیراهن پلیس را در لیگ عراق پوشید.

25 سپتامبر 2013، مهند علی نخستین قرارداد حرفه‌ای خود را با باشگاه پلیس امضا کرد. او آن زمان عضوی از تیم زیر 14 ساله‌های عراق بود و در مسابقات قهرمانی آسیا می‌درخشید. مهند علی در تیم زیر 14 ساله‌های عراق، در 10 بازی 12 گل زد. یعنی به ازای هر بازی، کمی بیشتر از یک گل. همین درخشش باعث شد تا حکیم شاکر، سرمربی پلیس از او در ترکیب تیم اصلی استفاده کند. این اتفاق در بغدادکاپ رخ داد و مهند در 15 سالگی نخستین بازی رسمی خود را برای تیم اول پلیس انجام داد.

مهند علی در شرایطی که برای پلیس در لیگ عراق بازی می‌کرد، پیراهن تیم زیر 16 ساله‌ها را هم پوشید و در 4 بازی، 5 گل به ثمر رساند. آمار درخشانی که در کنار گلزنی‌های متعدد او در لیگ عراق، نشان از شکوفایی یک استعداد درخشان می‌داد.

 استعدادی که درباره‌اش می‌گویند جانشین خلف یونس محمود. همان چیزی که ما درباره سردار آزمون می‌گوییم و او را جانشینی مناسب برای علی دایی می‌دانیم.

می‌می- لقب مهند علی در عراق- از فصل 2015 تا امروز پیراهن پلیس را بر تن کرده و در 45 بازی، 24 گل به ثمر رسانده. او البته یک فصل را هم با انتقالی قرضی به کربلا رفته و در 30 بازی، 12 گل برای این تیم زده. آماری درخشان برای مهاجمی که متولد 20 ژوئن 2000 میلادی است. یعنی تازه 18 ساله شده.

23 دسامبر 2017، سرمربی تیم ملی عراق تصمیم به استفاده از مهند علی گرفت. مقابل بحرین و در جام خلیج‌فارس، این مهاجم که در آن مقطع تنها 17 سال داشت پیراهن عراق را پوشید و برای تیم اصلی این کشور بازی کرد. می‌می نخستین گل خود را نیز در تاریخ 28 فوریه 2018 وارد دروازه عربستان کرد. دیداری که در بصره برگزار شد و مهند علی ستاره‌اش بود.

می‌می که در ماه‌ها و سال‌های اخیر پیشنهادهای بسیاری از اروپا دریافت کرده، مورد توجه باشگاه‌هایی نظیر سانتاکلارا در پرتغال، قوزتپه و بشیکتاش در ترکیه قرار گرفته اما فعلا پاسخی به آنها نداده. سانتاکلارا همان تیمی است که اوساما رشید، هافبک شماره 8 تیم ملی عراق را در اختیار دارد. تیمی متوسط در لیگ پرتغال.

مهند علی تا امروز، 13 بار در ترکیب تیم ملی عراق قرار گرفته و 8 گل زده. گل‌هایی که مقابل عربستان- دو گل- سوریه، کویت، چین- دو گل-، ویتنام و یمن به ثمر رسیده و آماری جذاب را به نام این مهاجم ثبت کرده. شوت‌های می‌می را که حمایت یونس محمود را هم پشت سر خود دارد، با دیبالا مقایسه می‌کنند. هافبک آرژانتینی یوونتوس در سری آ. می‌می با قدی در حدود 183 سانتی‌متر، پرش‌های در جا و بلندی دارد و همین مساله در کنار آمادگی بالای این روزهای او، کار مدافعان ایران را برای مهارش سخت می‌کند. بازیکنی که در 4 بازی اخیر عراق، 4 گل زده و مترصد کوچکترین فرصتی است تا دروازه ایران را هم باز کند. او امید اول عراق برای غلبه بر ایران است.

 

محمد حاجی خانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز