خبرگزاری کار ایران

سرمربی سابق ویتنام: بازیکنان ما در لحظات دشوار عقلشان را از دست می‎‌دهند / می‌دانیم که تیم ایران مشکلاتی دارد

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۴۲۸

مربی اسبق تیم ویتنام به بازیکنان این تیم هشدار داده که ایران تیم فیزیکی است و در دقایق پایانی بازی بسیار خطرناک می‌شود.

به گزارش ایلنا، انگویه تان وین، مربی اسبق تیم ملی ویتنام درباره اینکه آنها در بازی عراق پس از دقیقه 60 روند بازی را از دست دادند و آیا برابر ایران هم چنین اتفاقی می‌افتد یا خیر، گفت: چگونگی انتخاب روش بستگی به عوامل بسیاری از جمله افراد، حریفان و تصمیم سرمربی دارد. ویتنام در موقعیت پایین‌تر با ایران قرار دارد و انتخاب بسیار سخت است. هر بازی وضعیت متفاوت دارد، اما نکته این است که تیم‌ها اکنون به خوبی بازی ویتنامی را مطالعه می‌کنند. ایران همچنین برای ما احتیاطی خاصی دارد، همانطور که در اظهارات سرمربی کارلوس کی روش و بازیکنان نشان داده شده است. مطمئنا آنها فیلم دیدار برابر عراق را با دقت تماشا کردند تا ضعف‌ها را تشخیص بدهند.

*پس منظور شما این است که باید در نیمه اول آنها دفاع کنند و در نیمه دوم به دنبال فرصت گلزنی باشند؟

سطح تیم‌های حاضر در فوتبال آسیا برابر است. همانطور که مشاهده کردم، سطح سازماندهی و استقرار سبک بازی ویتنام خیلی کمتر از سایر تیم‌ها نیست. ایران تیم قدرتمند و سطح بالایی است اما ویتنام از آن نمی‌‌ترسد. در جام ملت‌های آسیا ما دو بار عراق را شکست داده بودیم و آنها در سال 2015 ایران را حذف کردند. این نشان می‌دهد، اگر به نقطه ضعف حریف برسید، ویتنام همیشه فرصت دارد.

همانطور که گفتم، هر بازی نقاط قوت و ضعف خود را دارد. اما دفاع جامع، درست از ابتدای مسابقه مانند مسابقه با کره در سال 2018، چیزی است که باید از آن اجتناب کنیم. ایران، مانند دیگر تیم های آسیای غربی، در قدرت فیزیکی قوی است. ویتنام با احتیاط، به آرامی بازی می‌کند، اما هر زمان که شانس وجود داشته باشد، باید با جدیت حمله کند. اگر غیر از این باشد دوباره اتفاق بازی با عراق را مشاهده می‌کنیم. تکرار استراتژی مسابقه قبلی نیز یک روش شگفت انگیز است، به ویژه هنگامی که تیم‌هایی که دائما فکر می‌کنند پارک هانگ-سئو همیشه در هر مسابقه تاکتیک‌ها و بازیکنان را تغییر می‌دهد.

- ویتنام می‌تواند این روند را حفظ کند اما با چه رویه‌ای؟

ترکیب 3-4-3 که آقای پارک نیاز دارد در موقعیت مرکزی زمین مسابقه بسیار زیاد است. ویتنام در حال حاضر هیچ بازیکن جامعی در این موقعیت ندارد. در بازی برابر عراق آنها همام طارق را به میدان آوردند و ویتنام را به دردسر انداختند. هر دو بازیکن خط میانی، ژان ترونگ و هونگ دونگ می‌دانند که چگونه می‌توانند حملات را هماهنگ کنند و آن را انجام دهند، اما به خوبی نمایش ندادند. من فکر می‌کنم آقای پارک یکی از این دو موقعیت را، شاید هر دو، در بازی با ایران تغییر بدهد، زیرا این حریف بیشتر از عراق قدرتمند است. 

- قدرت تیم‌های غربی آسیا این است که در موقعیت‌های ایستا و ضربه سر باهوش هستند. باید ویتنام برای محدود کردن خطر چه کار کند؟

- ایران امروز می‌تواند قوی‌ترین تیم در غرب آسیا در نظر گرفته شود، اما سبک بازی آنها ویژگی‌های بسیاری از فوتبال در این منطقه را به طور کلی بر پایه قدرت تقویت می‌کند. ویتنام تجربه زیادی در این نوع بازی دارد، از مسابقات زیر 23 سال آسیا و کاپ آسیا 2018 و اخیرا مسابقه با عراق. هر بازیکن تجربه زیادی برای خود به ارمغان آورده است و یک چیز دیگر این است که شما باید از اشتباهات شخصی اجتناب کنید. بازیکنان ویتنام در لحظات حساس و دشوار عقلشان را از دست می‌دهند! اشتباهات، اکثر آنها ارزش آن را ندارند، نه به خاطر حریف و نه برای ما. تنها کاری که می‌توانم بکنم این است که بازیکنان را به تمرکز و هشدار یادآوری کنم. 

- شانس ویتنام در کسب امتیاز را چگونه می‌بینید؟

اگر آنها به چهار امتیاز از دو بازی پیش رو دست پیدا کنند ما می‌توانیم به دور یک هشتم نهایی صعود کنیم. بهترین شیوه تساوی برابر ایران خواهد بود. از طریق مطبوعات، من می دانم که تیم ایران مشکلاتی دارد. فوتبال همیشه غیر منتظره است. ویتنام می‌تواند به هدفش دست پیدا کند اما این آسان نیست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز