خبرگزاری کار ایران

نتیجه یک انتقال بزرگ؛ برد لالیگایی عربستان

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۱۹۹

بعد از پیروزی ایران مقابل یمن، عربستان نیز یکی بهترین نتیجه جام ملت‌های آسیا را کسب کرده؛ برد 4 بر صفر مقابل کره‌شمالی که البته از روزهای اوج فاصله داشت.

به گزارش ایلنا، عربستان در این بازی 4 گل زد و چند موقعیت هم از دست داد تا رکورد بهترین پیروزی جام ملت‌ها را فعلا ایران در اختیار داشته باشد. برای عربستان در این بازی، دو بازیکن گل زدند که سابقه بازی در لالیگا را دارند. فصل قبل، فدراسیون فوتبال عربستان برنامه ویژه‌ای تدارک دید تا چند بازیکن از این کشور، تمرین و بازی در باشگاه‌های حاضر در لیگ اسپانیا را تجربه کنند. تصمیمی که مخالفان و موافقان بسیاری هم داشت اما حالا می‌بینیم عربستان نتیجه این انتقال‌ها را در جام ملت‌های آسیا دیده است. گل‌های عربستان به کره‌شمالی را سالم‌الدوساری، حاتم بابحیر، محمد‌الفتیل و فهد‌المولد به ثمر رساندند.

از جمع این 4 بازیکن، فهد‌المولد و سالم‌الدوساری تجربه انتقال به لالیگا و بازی در این لیگ معتبر را در کارنامه دارند. سالم‌الدوساری که پیراهن ویارئال را در اسپانیا پوشید، بیشتر بازیکن تمرینی این باشگاه بود تا اینکه در ترکیب قرار بگیرد و بازی کند. سالم‌الدوساری البته یک بازی هم با پیراهن ویارئال انجام داد. مقابل رئال‌مادرید و در دیداری که ویارئال از حریف خود 2 گل خورده بود. سالم‌الدوساری در دقیقه 57 جای ژاوی فوئه‌گو را گرفت و توانست نتیجه بازی را تغییر دهد. ویارئال با مربیگری ژاوی کاله‌خا دو گل زد و بازی را با کسب یک امتیاز به پایان رساند. این تنها بازی الدوساری برای ویارئال بود؛ هافبک 27 ساله‌ای که این روزها عضو باشگاه الهلال است و در 41 بازی ملی، 7 گل نیز وارد دروازه حریفان کرده.

دیگر گلزن لالیگایی عربستان، فهد‌المولد است. بازیکنی که فصل قبل 2 بازی در لالیگا و در ترکیب لوانته انجام داد. المولد مقابل سلتاویگو و لگانس فرصت بازی به ‌دست آورد و روی هم سابقه 25 دقیقه حضور در لالیگا را در کارنامه دارد. المولد، مهاجم باشگاه الاتحاد عربستان است که در 49 بازی ملی 12 گل هم زده است. محمد‌الفتیل و حاتم بابحیر هم مقابل کره‌شمالی گل زدند. الفتیل، مدافع 27 ساله باشگاه الاهلی عربستان است که 12 بازی انجام داده و نخستین گلش را با پیراهن ملی به ثمر رسانده. درست مانند حاتم بابحیر که او هم در پانزدهمین بازی خود برای عربستان، نخستین گل ملی خود را زد. بابحیر، هافبک 26 ساله‌ای است که در باشگاه الشباب عربستان عضویت دارد.

انتقال بازیکن به باشگاه‌های اسپانیایی، حالا نتیجه داده و عربستان با اتکا به فهد‌المولد و سالم‌الدوساری یکی از مدعی‌های جدی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا است. تیمی که با مربیگری پیتزی و بعد از گذراندن یک جام جهانی ناموفق، پا به امارات گذاشته تا شاید پس از سال‌ها عنوان قهرمانی را کسب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز