خبرگزاری کار ایران

از استقلال پیشنهاد دارم

نیکبخت: تا فینال جام ملت‌ها همدل باشیم / برای مجیدی بهترین‌ها را آرزو می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۰۵۴

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران و سرخابی‌های پایتخت می‌گوید شاگردان کارلوس کی روش در آزامش می‌توانند به قهرمانی جام ملت‌های آسیا دست پیدا کنند.

به گزارش ایلنا، علیرضا نیکبخت‌واحدی، بازیکن سابق سرخابی‌های پایتخت همانند اکثر همبازیان دوران خودش به عرصه مربیگری ورود کرده و با حضور در کلاس B آسیا درصدد کسب تجارب بزرگ است. با این چهره محبوب درباره حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال، تیم ملی فوتبال ایران و جام ملت‌های آسیا گفت و گو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

از حضورت در کلاس مربیگری برای‌مان بگو.

کلاس‌های بسیار خوبی را پشت سر می‌گذاریم و احساس این است که بعد از پایان هر جلسه کلاس‌مان چیز جدیدی یاد می‌گیرم. آن روزی که مدرک C آسیا را گرفتم، تصور می‌کردم که فاصله زیادی بین کلاس‌های C  با B  نباشد اما حالا مطمئنم هر یک کلاس که بالاتر می‌رویم اتفاق‌های جدید می‌افتد و چیزهای بیشتری یاد می‌گیریم.

چرا برای کلاس A ثبت‌نام نکردید؟

من مسافرت بودم و چون از برگزاری کلاس‌ها خبر نداشتم نتوانستم ثبت‌نام کنم اما مطمئن باشید که بعد از گرفتن مدرک B حتما در کلاس‌های A شرکت می‌کنم.

سحرخیز شدن نیکبخت واحدی کمی عجیب است!

(خنده) وقتی آدم یک کار خاص و هدف مشخص داشته باشد حتما به آن می‌پردازد. من آدمی هستم که همیشه هدف‌هایم را به خوبی دنبال می‌کنم و خودتان به خوبی مرا می‌شناسید. آن زمانی که بازیکن استقلال بودم، به خاطر رقبایی که داشتم با جدیت به کارم چسبیدم و خدا را شکر موفق شدم. این جزو خصوصیات اخلاقی من است که وقتی قرار است کاری را انجام دهم، به آن می‌چسبم و با جدیت آن را دنبال می‌کنم.

چه اندازه برای سرمربیگری اشتیاق دارید؟

من عاشق فوتبال هستم... عاشق کار کردن... عاشق مدرسه فوتبال و بچه‌هایی که آنجا دارم.... اما بدون شک خیلی دوست دارم تا با قدرت و علم کافی روی نیمکت یک تیم لیگ برتری بنشینم تا رسیدن به آن روز احتیاج به زمان بیشتری دارم اما مطمئن باشید که این اتفاق می‌افتد.

در این مدت از تیمی هم پیشنهاد داشتید؟

بله... از باشگاه استقلال برای تیم‌های پایه پیشنهاد دارم اما ترجیح می‌دهم تا با دست پُرتری کارم را شروع کنم.

بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال و نشستن او روی نیمکت مربیگری آبی‌ها از اتفاق‌های جالب تعطیلات نیم‌فصل بود.

به نظر من بازگشت فرهاد به استقلال از اتفاق‌های خوب این تیم بود. فرهاد از خانواده استقلال است و امیدوارم که حضور پررنگ و خوبی در استقلال داشته باشد.

فکر می‌کنید فرهاد مجیدی به موقع وارد حرفه مربیگری شد؟

دیر و زود بودن این موضوع خیلی مهم نیست. مهم این است که فرهاد توانایی‌های خاص خودش را دارد و هواداران استقلال نیز او را قبول دارند.

اما بعضی‌ها نگران فرهاد مجیدی هستند.

فرهاد برای من عزیز است و دلم نمی‌خواهد که خدای ناکرده دچار ناکامی شود. من برای فرهاد بهترین‌ها را می‌خواهم و امیدوارم برای او از آن اتفاق‌های عجیب و غریب نیفتد! یعنی طوری نشود که مثل علی منصوریان تمام کاسه کوزه‌ها سر او بشکند!

بازی ایران و یمن در جام ملت‌ها را تماشا کردید؟

این بازی را نمی‌توان ملاک خوبی برای بررسی وضعیت تیم ملی قرار داد اما بدون شک ما تیم ملی بسیار خوب و پرقدرتی داریم. در دیدار با یمن تیم ملی توانست بازی خوبی را انجام دهد و به دست آوردن آن نتیجه خوب باعث شد تا مردم حسابی خوشحال شوند.

بعد از مسابقه هم کارلوس کی روش صحبت‌های تندی را علیه برانکو ایوانکوویچ مطرح کرد؟

به هرحال این جور چیزها پیش می‌آید اما من امیدوارم که تیم ملی با خیال راحت و آرامش به دور بعدی بازی‌ها صعود کند. ما نباید گول برد تیم ملی مقابل یمن را بخوریم چون کار برای تیم ملی بازی به بازی سخت‌تر می‌شود پس با توجه به این موضوع همه باید با هم باشیم و تا رسیدن به فینال و قهرمانی همدل و هماهنگ رفتار کنیم.

زدن 5 گل در بازی اول اتفاق خوبی بود.

بله... به ثمر رساندن 5 گل در بازی اول می‌تواند روحیه تیم را حسابی بالا ببرد اما اینکه سطح توقعات از تیم ملی بالا برود اتفاق خوبی نیست. من مصاحبه‌های مردم را در مورد تیم ملی در کانال‌‌های تلویزیون دنبال می‌کنم خیلی از آنها از شش تایی کردن یمن و حریفان بعدی‌مان سخن می‌گویند و این نشان می‌دهد که توقع مردم از تیم ملی به شدت بالا رفته. من تجربه این اتفاق‌ها را دارم و می‌دانم که وقتی توقع مردم از یک تیم بالا می‌رود چه حواشی و اتفاق‌هایی رخ می‌دهد و چطور بازیکنان تحت فشار قرار می‌گیرند البته خدا را شکر که بچه‌ها این مصاحبه‌ها و این چیزها را نمی‌بینند و کمتر در حریان این مسایل قرار می‌گیرند.

فکر می‌کنید که تیم ملی یک پای فینال باشد؟

به نظر من تیم ملی تا مرحله نیمه‌نهایی به راحتی بالا می‌رود. از آنجا به بعد همه چیز بستگی به مربیان تیم و بچه‌ها دارد. من امیدوارم که تیم ملی در ادامه کار نیز بتواند منسجم و پرقدرت جلو برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز