خبرگزاری کار ایران

از پشت پرده استعفای اسدی و تقوی تا گزینه‌های هدایت این تیم

احتمال حضور کی‌روش و سایر گزینه‌های هدایت تراکتورسازی (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۸۵۸

استعفای محمد تقوی از نیمکت تراکتورسازی بازار شایعات در مورد گزینه‌های مربیگری این تیم را داغ کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، محمد تقوی بامداد امروز با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود از هدایت تراکتورسازی کناره‌گیری کرد و اعلام کرد که دیگر با این تیم فعالیت نخواهد کرد.

استعفای تقوی به نوعی روی شایعات چند هفته اخیر مبنی بر تلاش محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه برای جذب سرمربی جدید صحه گذاشته و از حالا به بعد دیگر بدون تردید نسبت به تغییر در کادرفنی تراکتورسازان باید به دنبال معرفی شخصی باشیم که قرار است نیمکت یکی از جذاب‌ترین تیم‌های لیگ برتر را تصاحب کند و قطعاً نامی که برای این سمت معرفی می‌شود خودش گزینه جذابی برای نیم فصل دوم لیگ برتر خواهد بود.

تراکتورسازی که از تابستان سال جاری به بخش خصوصی منتقل شده است با بودجه مناسبی که از سوی محمدرضا زنوزی به این باشگاه تخصیص داده شده توانسته کارهای بزرگ و مهمی انجام دهد و تیمی در قامت یک مدعی تشکیل دهد و این پالس‌هایی که از تبریز در طول شش ماه گذشته دیده شده نشان می‌دهد این سقف آمال زنوزی و تراکتور نیست و برنامه‌های بزرگی برای درخشش این باشگاه در آسیا ترتیب دیده شده که به مرور در حال انجام است.

تراکتورسازی در تابستان علاوه بر خرید استوکس، اروین و سوگیتا به عنوان 3 مهره خارجی کارآمد و مسعود شجاعی، احسان حاج‌صفی و اشکان دژاگه به عنوان 3 کاپیتان تیم ملی، مجموعه‌ای قوی برای حضور در لیگ برتر تشکیل داد که این مجموعه با اضافه شدن جان توشاک، سرمربی نامدار ولزی که سابقه هدایت تیم‌‌های بزرگی مثل رئال مادرید را بر عهده داشته عزمش را برای حضور پرقدرت در لیگ برتر جزم کرد. اتفاقات اما در طول نیم فصل نخست باب میل تراکتوری‌ها پیش نرفت. توشاک خیلی زود از تراکتور کنار رفت و در ادامه استوکس و اروین به بهانه‌های مختلف تیم را ترک کردند ولی حضور تقوی به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت این تیم با نتایج خوبی همراه بود و توانست اوضاع را تا پایان نیم فصل نخست به طور نسبی سر و سامان دهد. این نتایج خوب عمر حضور تقوی روی نیمکت تراکتورسازان را بیشتر کرد و حتی صحبت از بقای او تا پایان فصل در این سمت مطرح بود ولی برنامه‌های بلند پروازانه زنوزی مانع از ادامه این همکاری شد.

 

داستان جذاب کی‌روش و آزمون

از همان ابتدای فصل که تراکتورسازی اقدام به خرید 3 کاپیتان تیم ملی کرد صحبت‌هایی در مورد احتمال حضور کی‌روش روی نیمکت تراکتورسازی مطرح شده بود. اینکه زنوزی دارد فهرست کی‌روش را خریداری می‌کند و بازیکنانی که در طول این سال‌ها با پیشنهادات سنگین راضی به بازگشت به لیگ برتر نشده بودند به پیشنهاد تراکتور جواب مثبت دادند و گفته می‌شد به درخواست کی‌روش این پیشنهادات پذیرفته شده است. آن زمان سرمربی تیم ملی درگیر آماده‌سازی تیم برای جام ملت‌ها بود و امکانش نشستنش روی نیمکت تراکتور فراهم نبود و به همین منظور عنوان شد که سرمربی پرتغالی از نیم فصل یا ابتدای فصل نوزدهم کارش را در تبریز شروع می‌کند.

در ادامه راه هم صحبت‌هایی مطرح شد در مورد اینکه ملی‌پوش بعدی فهرست تراکتور که در کنار زنوزی عکس می‌گیرد سردار آزمون است و تصور اینکه کی‌روش و آزمون از نیم فصل در تراکتورسازی حضور داشته باشند هم تصور جذابی است.

چندی پیش علیرضا اسدی، مدیرعامل تراکتورسازی هم یکباره از سمت خود استعفا داد و چند شغله بودن را دلیل آن عنوان کرد ولی این کناره‌گیری شایعه آمدن کی‌روش را تقویت کرد. یکی از نفراتی که چالش عمیقی در طول سال‌های حضور کی‌روش در ایران با وی داشته اسدی بوده است. دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال در نهایت مجبور شد با کنار رفتن از سمت خود در فدراسیون فوتبال به این چالش پایان دهد و از همان ابتدا مشخص بود همکاری دوباره این دو نفر در یک مجموعه غیر ممکن است.

با وجود اینکه هنوز از کی‌روش به عنوان سرمربی جدید تراکتورسازی یاد می‌شود ولی به چند دلیل باید این اتفاق را فعلاً منتفی دانست. اول اینکه استعفای تقوی در مقطع کنونی نشان می‌دهد سرمربی جدید به زودی معرفی خواهد شد و کی‌روش تا حدود یک ماه آینده درگیر تیم ملی است و البته طبق اخباری که در مدت اخیر منتشر شده،‌ آینده او و اینکه کارش با تیم ملی یا تیم دیگری ادامه پیدا کند بستگی زیادی به نتایجش در جام ملت‌ها دارد و اگر او با تیم ملی موفق شود بعید است از این تیم کنار برود. ضمن اینکه رسانه‌های مطرح بین‌المللی گزینه اصلی کی‌روش بعد از بلندشدن از روی نیمکت مربیگری تیم ملی ایران را حضور در کلمبیا می‌دانند و این خبر فراتر از یک گمانه‌زنی است. سوای تمام این موارد بعید است کی‌روش راضی به حضور در لیگ برتر ایران شود و خودش را در فضای ملتهبی که در طول این سال‌ها و به واسطه چالش‌های عمیق با مربیان شاغل در لیگ برتر ایجاد کرده قرار دهد و البته کسی که هرگز به چیزی کمتر از بهترین راضی نیست چطور می‌تواند با یک تیم لیگ برتری از این شهر به آن شهر سفر کند و بازی در زمین‌های چمن مختلف را تجربه کرده و با داورهای کوچک و بزرگ لیگ برتر سر و کله بزند و البته ریسک قرار گرفتن در معرض قضاوت تماشاگران تیم‌های لیگ برتر قرار بگیرد؟ کی‌روش در ایران یک جایگاه ملی کسب کرده که تا کنون به واسطه آن و با وجود چالش‌های عمیق و مختلفی که با تیم‌های مختلف و تماشاگرانشان داشته توانسته در آن دوام بیاورد و قطعاً کار در یک تیم لیگ برتری ریسک خیلی بزرگی برای او خواهد بود.

پس بعید است کی‌روش گزینه تراکتورسازی باشد و باید روی نام او قلم قرمز کشید.

 

خط قرمز روی نام مربیان ایرانی

بازار شایعات در تبریز پس از کنار رفتن جلالی به شدت داغ شده و حتی اسامی داخلی مثل مجید جلالی و جواد نکونام و امثالهم مطرح شده‌اند ولی همانطور که گفته شد برنامه‌های زنوزی برای تبدیل تراکتور به یک باشگاه مطرح آسیایی بلند پروازانه‌تر از رضایت دادن به مربیان داخلی است و اگر قرار بود سرخ‌های تبریزی با مربی ایرانی راه خود را ادامه دهند با تقوی ادامه می‌دادند و گزینه‌ ایرانی مناسب‌تر از او در این شرایط برای تراکتورسازی وجود نداشت. برای همین نباید خیلی به گزینه‌های ایرانی نیمکت تراکتورسازی توجه کرد و گزینه هدایت تراکتورسازی سرمربی خارجی خواهد بود.

 

از تونی اولیویرا تا اسکوچیچ

گزینه‌های دیگری هم در ساعات اخیر نزدیک به نیمکت تراکتورسازی مطرح شده‌اند که ایرانی نیستند ولی سابقه چند سال حضور در لیگ برتر را دارند و با فوتبال ایران آشنا هستند. از تونی اولیویرا که محبوبیت بالایی در تبریز دارد گرفته تا دراگان اسکوچیچ نفراتی هستند که در این مورد مطرح شده‌اند ولی رجوع به این گزینه‌ها هم بعید به نظر می‌رسد. اسکوچیچ در آخرین تجربه حضورش در فوتبال ایران به لیگ یک رفته بود و البته در کورس صعود با خونه به خونه ناکام ماند و تونی اولویرا هم در دو مقطع به دلایل خانوادگی و البته مشکلاتی که در مورد کار کردن در تبریز برایش ایجاد شده بود مجبور به ترک ایران شد و پس از ترک تراکتور هم هدایت کاظمه کویت را بر عهده داشته است.

با توجه به شنیده‌ها از تبریز زنوزی قصد دارد یک مربی بزرگ و نامدار به تبریز بیاورد و این اسامی هم منتفی هستند.

 

در انتظار یک نام بزرگ، منتظر سورپرایز زنوزی باشید

باشگاه تراکتورسازی از ابتدای فصل سیاست سکوت و پرهیز از رسانه‌ای کردن فعالیت‌هایش را در پیش گرفته است. جان توشاک، استوکس، اروین، شجاعی، دژاگه و حتی کوین کنستانت، خرید اخیر این تیم همه در سکوت خبری جذب تراکتورسازی شدند و تا پیش از انتشار عکس آنها در کنار زنوزی هیچ خبری از مذاکره با آنها رسانه‌ای نشد.

زنوزی ترجیح داده مذاکرات با نفرات مهم و کلیدی را خودش در ترکیه مدیریت کند و بدون حضور واسطه‌ها به این موارد برسد تا به این شیوه آرامش باشگاه برهم نخورد و به همین دلیل هنوز شاید کسی به جز خود زنوزی از گزینه اصلی هدایت تراکتورسازی خبر نداشته باشد ولی صحبت‌ها پیرامون جذب یک مربی بزرگ و کارنامه‌دار بین‌المللی است. یک مربی در قد و قواره جان توشاک یا حتی نامی‌تر از او که سابقه نشستن روی نیمکت تیم‌های بزرگ و کسب جام‌های مهم را در کارنامه خود دارد.

روز گذشته عباس الیاسی در نشستی که با تقوی داشت به او پیشنهاد ماندن در این تیم به عنوان دستیار اول سرمربی جدید را داده بود که با مخالفت تقوی روبرو شد و همین امر منجر به استعفای وی شد. تصمیم غیرمنتظره تقوی نشان می‌دهد توافقات تراکتور با سرمربی جدید انجام شده و به زودی باید شاهد معرفی وی باشیم.

استعفای چند روز قبل علیرضا اسدی هم به نوعی حمایت وی از تقوی و گزینه ایرانی روی نیمکت تراکتور بوده و وی با جذب سرمربی نامدار بین‌المللی در این مقطع مخالفت کرده است ولی مناسبات تراکتورسازان از ابتدا نشان داده تصمیم‌گیرنده اول و آخر در این باشگاه محمدرضا زنوزی است.

در هر صورت باید منتظر ماند و دید مالک تراکتورسازی چه خوابی برای تیمش دیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز