خبرگزاری کار ایران

حلالی: با علم بر مشکلات وارد معرکه شدم / به ناچار یک بازیکن را حذف کردیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۶۳۱

سرمربی تیم امید پرسپولیس در مورد سال سختی که بر او و امیدهای پرسپولیس گذشت به اظهار نظر پرداخت.

به گزارش ایلنا، اسماعیل حلالی در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: سال سخت و پرفشاری را پشت سر گذاشتیم که محرومیت از جذب بازیکن، آن را سخت‌تر کرد اما این شرایط برای خود من تجارب خوبی به همراه داشت. مدیریت اتفاق‌های خوشایند و ناخوشایند در شرایط سخت و بحرانی، شرایطی بود که با آن روبرو شدیم. عبور از مشکلات در آن لحظات خیلی سخت بود اما وقتی از این مدیریت سخت خارج می‌شوید، برای شما تبدیل به یک تجربه و درس بزرگ می‌شود. این مساله هم برای من و هم برای بازیکنان وجود داشت.

وی ادامه داد: من در ابتدای فصل می‌دانستم با چه چالش‌هایی روبرو هستیم و با علم نسبت به آنها وارد معرکه شدم. از آن استقبال کردم تا به خانواده خودم پرسپولیس کمک کنم و باری را از روی زمین بردارم. با عنایت به خداوند چیزهایی را که باید یاد  می‌دادم، یاد دادم و مشکلاتی را که باید حل می‌کردیم، حل کردیم.

سرمربی امیدهای پرسپولیس درباره بازیکنانی که در اختیار داشتند، خاطرنشان کرد: فهرست ما در ابتدای امر 22 نفره بود ولی یکسری نفرات را به ناچار کنار گذاشتیم، محرومیت باعث نشد از اصول بگذریم. در نهایت ما فصل را با 17 بازیکن که دو نفر آنها دروازه‌بان بودند، به پایان رساندیم. از این نفرات همیشه یک تعداد هم محروم، مصدوم و بیمار بودند. در بعضی بازی‌ها که برای ما حکم 6 امتیازی داشت، در عمل بیشتر از 10 بازیکن در اختیار نداشتیم. از تیم جوانان هم نمی‌شد استفاده کنیم. آنها خودشان تحت فشار بودند. برای چند بازی چاره‌ای نداشتیم، دو، سه نفر از تیم جوانان گرفتیم ولی برای اکثر بازی‌ها فقط بازیکنان خودمان بودند. نمی‌خواستیم فشار روی بازیکنان جوانان زیاد شود که با آسیب‌دیدگی روبرو شوند، به ویژه که فاصله بازی‌های دو تیم خیلی کم بود. از سوی دیگر هدف ما این است که این بچه‌ها را رشد بدهیم و سایر موارد نباید این موضوع را تحت‌الشعاع قرار بدهد.

وی درباره اینکه با وجود کمبود بازیکنان و محرومیت از جذب نفرات، یکسری بازیکنان را کنار گذاشت و در بعضی موارد دلیل این مساله، فنی نبوده است، تصریح کرد: همانطور که گفتم این دشواری‌ها، تجربه‌های خوبی برای من داشت. مواردی که کنار رفتند غیر از یک مورد، همگی دلیل فنی داشتند و در مورد آن یک نفر هم تلاش خودم را کردم تا روش خودش را عوض کند. او بچه‌های دیگر را هم تحت تاثیر خود قرار می‌داد. ما به آرامش نیاز داشتیم. در نهایت نتوانستیم به او کمک کنیم و به ناچار او را حذف کردیم چون اصل بر ساختن این بچه‌ها است. ساختن هم دو بخش فنی و حرفه‌ای دارد. حتی مسائل حرفه‌ای، شخصیتی و ظرفیت روانی خیلی مهمتر است. ما استعدادهای طراز اول در فوتبال ایران خیلی زیاد داریم و شاید بعضی از آنها به خاطر چرخه ناقص فوتبال به حق خودشان نرسند ولی بسیاری هم به دلیل عملکرد خودشان موفق نمی‌شوند.

حلالی ادامه داد: ما به اهدافی که داشتیم رسیدیم. با توجه به این محرومیت و مشکلات، رتبه پنجم در جدول پیش از آن چه بود که همه برای ما پیش بینی می‌کردند. با توجه به رتبه و میانگین  امتیازات تا اینجا بهترین تیم پایه باشگاه در این فصل بودیم. البته هدف اصلی ما پرورش بازیکنان بود و در این بخش آمار فوق‌العاده‌ای داشتیم، ما حتی از بازیکنان امیدی که در تیم بزرگسالان داشتیم استفاده نکردیم. آن اوایل برخلاف میل باطنی و به اصرار دوستان رفتم که با آقای برانکو برای در اختیار گرفتن آن نفرات صحبت کنم، ولی او موافق نبود. او گفت: خودش با کمبود بازیکن روبرو است. راست هم می‌گفت. من سر تمرینات می‌رفتم و می‌دیدم که گاهی برای انجام یک تمرین استاندارد به اندازه کافی مهره ندارد. در آن شرایط اصلا درست نبود ما از آن بازیکنان استفاده کنیم و من به کلی بی‌خیال شدم و سعی کردم تمرکز را روی بچه‌های خودم بگذارم. بازده خوبی هم داشت و الان می‌توانم بگویم حداقل 5 نفر داریم که با توجه به نفرات موجود در تیم اصلی، می‌توانند با بزرگسالان تمرین کنند. البته عماد علیپور قبلا رفت که مورد توجه هم قرار گرفت ولی رباط صلیبی پاره کرد. محمد حسینی که هافبک است در روزهای گذشته اضافه شد و برای نفرات دیگر باید مرحله به مرحله پیش برویم. ما الان آقای گل تهران و یکی دو نفر از بهترین مدافعان امیدهای تهران را در تیم خودمان داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز