خبرگزاری کار ایران

گراهام آرنولد در نقش امیر قلعه‌نویی فوتبال استرالیا!

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۶۷۲

فدراسیون فوتبال استرالیا خیلی زود روی انتخاب گراهام آرنولد به اجماع رسید. وقتی پوسته‌کوگلو پس از صعود به جام جهانی ناگهان استعفا داد، فدراسیون دنبال مربی موقتی برای جام جهانی بود و اصرار داشت هدایت تیم در بازگشت از روسیه به آرنولد سپرده شود.

به گزارش ایلنا، این مربی در جام ملت‌های آسیا 2007 تجربه ناموفقی داشت، ولی پس از عملکرد خوب در لیگ استرالیا توانست یک بار دیگر نظر فدراسیون را برای نشستن روی این نیمکت جلب کند.

آنها امید داشتند آرنولد بتواند در جام ملت‌های آسیا به خوبی از عنوان قهرمانی دفاع کند، ولی عملکرد استرالیا در بازی اول به قدری بد بود که کمتر هواداری امید دارد این تیم امارات را با کارنامه خوبی ترک کند.

ایراد بزرگ به آرنولد سبک بازی سنتی تیم‌های اوست که مبتنی بر سانتر از جناحین است و برای حریفان کاملا قابل پیش‌بینی شده. سبک بازی کلاسیک انگلیسی که حالا تقریبا منسوخ شده. در بازی با اردن هم استرالیا اصرار به سانتر داشت، ولی حریف توانست به خوبی با این تاکتیک مقابله کند و از گل زده نیمه اول محافظت کرد.

 پوسته‌کوگلو تلاش کرده بود بازی مالکانه را در استرالیا پیاده کند و برای تجمع بیشتر بازیکنان و برتری عددی در خط میانی حتی گاهی از خط دفاع سه نفره استفاده می‌کرد. برت فان‌مارویک هم در جام جهانی روسیه تلاش کرد فوتبال مدرنی با استرالیا بازی کند، هرچند نتوانست از گروهش صعود کند، ولی با آمدن آرنولد دوباره همه چیز به سبک قدیمی برگشته.

آرنولد را از نظر عملکرد حرفه‌ای‌اش می‌توان به امیر قلعه‌نویی تشبیه کرد. این مربی هم در لیگ برتر ایران معمولا نتایج خوبی می‌گیرد، ولی سبک فوتبالش در تیم ملی پاسخگو نبود و در جام ملت‌های آسیا 2007 نتوانست موفق باشد. جالب اینکه فوتبال مورد علاقه قلعه‌نویی هم به آرنولد شباهت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز