خبرگزاری کار ایران

گلر بمب های ملی و پنجره نقل و انتقالات ایران

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۲۷۷

در حالی به پنجره نقل و انتقالات نیم فصل رسیده ایم که بیشتر شایعات، حول و حوش دروازه بان بزرگ لیگ فوتبال کشور می چرخد.

به گزارش ایلنا، به طور معمول  دروازه بانان فوتبال اول فصل جابه جا می شوند چرا که شناخت و هماهنگی با بازیکنان خط دفاعی برای سرمربیان فوتبالی خیلی مهم است. این مسئله در کشور ما هم بیشتر اوقات صادق بوده است و در بین فوتبالی های ایران مَثلی است که می گوید:

"داشتن گلر خوب از نان شب واجبتر است. "

نقش گلرها در رقابت مدعیان قهرمانی 

 در فصلی که رقابت برای قهرمانی  لیگ برتر بسیار نزدیک است و فرق بین سپاهان صدر نشین و پرسپولیس سوم، تنها تفاضل گل  بیشتر و گل خورده کمتر است اهمیت دروازه بانان دو چندان می شود. به همین خاطر در پنجره نقل و انتقالات نیم فصل شایعاتی پیرامون انتقال گلرهای مشهور کشور مانند علیرضا بیرانواند، محمد رشید مظاهری، سید حسین حسینی، محمدرضااخباری، علیرضا حقیقی مطرح است که در واقع آنها گلربمب های نقل و انتقالات هستند.

وضعیت گلر بمب ها در بازار 

از این لیست محمد رضااخباری با قراردادی چهارساله به تراکتورسازی ملحق شد، سید حسین حسینی ضمن تایید پیشنهادات انتقالش ترجیح داد در استقلال بماند و به رقابت خود با مهدی رحمتی ادامه بدهد. شایعاتی پیرامون لژیونر شدن علیرضا بیرانوند وجود داد و  تکلیف رشید مظاهری و علیرضا حقیقی هنوز صد در صد مشخص نیست. 

احتیاط لازمه مدعیان قهرمانی 

 در اینکه تیم ها برای تقویت خود به تمام پست ها اهمیت ویژه ای قائل باشند، اشکالی وارد نیست. اما مشخص نبودن تکلیف قطعی دروازه مدعیان قهرمانی لیگ  وضعیت مناسبی برای آنها نیست. اگر نگاهی به سابقه دروازه بان قهرمانان لیگ نگاه داشته باشیم جز ثبات و آرامش موردی مشاهده نشده است:

برای مثال فرناندو دخسوس استقلال خوزستان  و علیرضا بیرانوند پرسپولیس با ثبات ترین بازیکنان  تیمشان در راه قهرمانی بودند.

تاثیر گلربمب‌ها روی گلرهای کنونی تیم ها

نکته دیگری که نباید فراموش کرد روحیه دروازه بانان فعلی، تیم هایی خریدار گلرهای جدید در بازار نقل و انتقالات است. گلرهای قبلی با خود فکر می کنند  سرمربی تیمشان از عملکرد آنها رضایت نداشته  وگرنه دلیلی ندارد به دنبال خرید گلر جدید برود به همین خاطر هیچ بعید نیست که تمرکزشان از دست برود یا اثر منفی روی عملکردشان داشته باشد.

مدیران پشت گلربمب‌ها؟

مسئله مهم دیگر نقش مدیران باشگاه ها است. از آنجا که مدیریت باشگاهی در ایران ثبات وضعیت بسیار کمی دارد اهمیت واکنش هواداران در روی سکوها یا فضای مجازی برایشان چند برابر می شود. آنها سعی می کنند هواداران  کمترین فشار یا انتقاد را به مدیریتشان داشته باشند بنابراین به دنبال "ترکاندن بمب"  یعنی خرید گُل های سرسبد نقل و انتقالات می روند که در این نیم فصل برای بمب ترکاندن ناگزیرند به سراغ دروازه بان مطرح بروند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز