خبرگزاری کار ایران

ژاپن و کره شانس اصلی قهرمانی هستند

کی روش: بازیکنان تیم ملی باید باعث سربلندی مردم شوند / هزاردرصد روی بازی با یمن تمرکز داریم

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۱۲۳

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار برابر یمن گفت: مدعیان اصلی ژاپن و کره هستند که سرمایه گذاری های بزرگی روی ساختارها و آموزش مربی و تولید بازیکن در چند دهه اخیر داشته‌اند.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار مقابل یمن در کنفرانس خبری اظهار داشت: عرض سلام و خسته نباشید به همگی.

کی روش در پاسخ به این که روزهای گذشته درخصوص بازی با یمن اظهارات او به نوعی بود که نشان می‌داد ایران یمن را حریف قدرتمندی می‌داند، گفت: تشکر می‌کنم از تمام اصحاب رسانه و هواداران و خانواده فوتبال آسیا این افتخار بزرگی برای ماست که در اینجا حضور داریم و با هواداران فوتبال آن را تقسیم می‌کنیم. شاید اظهاراتی که اخیرا داشتم درست ادا نشده باشد. درباره ما تنها مطلبی که روی آن تمرکز داریم بازی با یمن است. 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه کدام تیم‌ها را مدعی اصلی قهرمانی می‌داند گفت: مدعیان اصلی ژاپن و کره هستند که سرمایه گذاری های بزرگی روی ساختارها و آموزش مربی و تولید بازیکن در چند دهه اخیر داشته‌اند. البته در کنار استرالیا. البته 21 تیم دیگر تیم هایی هستند که آرزویی در دل دارند و با بازی خوب خودشان را به خانواده طلایی و مدعیان قاره نزدیک کنند مانند ایران ازبکستان عربستان و سایر تیم ها. همانطور که مسعود شجاعی گفت ما هزار درصد تمرکز را روی بازی یمن داریم. امیدوارم استحقاق برد در بازی با یمن را داشته باشیم.

سرمربی پرتغالی درخصوص اینکه با غیبت چند بازیکن از نظر فنی با چالش مواجه خواهد شد یا خیر، گفت: ما در چند ماه گذشته با موجی از مصدومیت‌ها رو به رو بودیم. سعی کردیم گروهی از بازیکنان را آماده کنیم که در خدمت تیم ملی باشند ولی این موضوع جزوی از فوتبال است و در مقابل راهکارهای مناسبی برای بازی فردا در نظر داریم. تیم ملی امارات عبدالرحمن را از دست داده و بازیکن ژاپن هم در این مسابقات نیست و مطمئنا این ضربه بزرگی برای آنها خواهد بود.

کی روش درباره شکست استرالیا و تساوی امارات که نشان داد مدعیان هم می‌توانند غافلگیر شوند، گفت: همیشه این برای ما یک هشدار است و با دیدن این بازی‌ها متوجه می شویم هیچ تیمی کارت اعتباری برای پیروزی ندارد. ما نقاط قوت و ضعفمان را می دانیم و خبر داریم مربی یمن در آلمان کار کرده و مربی خوبی است. آنها بازیکنان خوبی مثل القاضی و الصاصی دارند ولی ماموریت اصلی ما این است که پل هایی از امید ایجاد کنیم نه پل هایی از ترس. پس تلاش می کنیم تا هوادارانمان را خوشحال کنیم و آنقدر هیجان وجود دارد که حتی من نمی توانم اینقدر صبر کنم که بازی فردا شروع شود.

سرمربی ایران در پایان به پیام هواداران تیم ملی واکنش نشان داد و اظهار داشت: پیام من ساده است، قبلا هم به بازیکنانم گفته ام که وقتی بازی تمام می شود باید سر بلند زمین را ترک کنید. آنها باید باعث سربلندی مردم شوند، فوتبال را به عنوان یک سرگرمی بازی می کنیم پس وظیفه بازیکنان این است که به فکر شاد کردن مردم کشورشان باشند. به خصوص وقتی که اتفاقاتی خارج از فوتبال هم می افتد این وظیفه بازیکنان است که مسئولیت پذیر باشند. فیفا می گوید خانواده بین المللی فوتبال باید با هم باشند و بازیکنان باید این شادی و ایجاد اتحاد را در خانواده ایجاد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز