خبرگزاری کار ایران

مقایسه چگونگی حضور منصوریان و مجیدی در استقلال

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۸۲۰

خبر رسید فرهاد مجیدی کاپیتان پیشین و شماره هفت محبوب آبی‌ها، بعد از مذاکرات طولانی مدت با مسوولان باشگاه استقلال و وینفرد شفر به عنوان مربی استقلال انتخاب شده و از نیم فصل دوم روی نیمکت آبی‌پوشان خواهد نشست.

به گزارش ایلنا، خبر رسید فرهاد مجیدی کاپیتان پیشین و شماره هفت محبوب آبی‌ها، بعد از مذاکرات طولانی مدت با مسوولان باشگاه استقلال و وینفرد شفر به عنوان مربی استقلال انتخاب شده و از نیم فصل دوم روی نیمکت آبی‌پوشان خواهد نشست. خبری که قطعا خبری ویژه و روحیه بخش برای هواداران استقلال محسوب شود. چرا که استقلالی‌های زیادی او را به عنوان یک ستاره بزرگ در تاریخ باشگاه خود قبول دارند و از جهت دیگر مجیدی کسی است که از او به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری استقلال در آینده نام برده می‌شود و می‌تواند در کنار سرمربی آلمانی آبی‌ها کسب تجربه کند. مجیدی در حالی به عنوان یک چهره و پیشکسوت محبوب روی نیمکت استقلال می‌نشیند که پیش از این یک چهره محبوب دیگر استقلال یعنی علیرضا منصوریان هم به حوزه مربیگری در این تیم وارد شد و دوران پرفراز و نشیبی را سپری کرد و برای همین می‌توان ایام حضور او در استقلال و نوع ورودش به این تیم را به عنوان مربی با مجیدی مقایسه کرد.

 

منصوریان 4 تیم قبل از استقلال

منصوریان که متولد 11 آذر 1350 در استقلال است، 3 دوره حضور در این تیم را به عنوان بازیکن تجربه کرد او از سال 74 تا 75، از سال 76 تا 77 و از سال 82 تا 87 (لیگ دوم تا هفتم)، برای استقلال بازی کرد. علیمنصور با قهرمانی در جام حذفی سال 87 با استقلال از فوتبال خداحافظی کرد. منصوریان پس از کناره‌گیری از بازی، از سوی علی فتح‌ا...زاده مدیر عامل باشگاه، به‌عنوان رییس آکادمی فوتبال باشگاه استقلال منصوب شد. در بهمن ماه ۱۳۸۷ پس از بازی تیم فوتبال زنان استقلال با تیم نوجوانان این باشگاه که زیر نظر آکادمی اداره می‌شود، از سوی کمیته انضباطی باشگاه استقلال به پنج میلیون تومان جریمه نقدی و توبیخ کتبی محکوم شد. در پی این ماجرا تیم فوتبال زنان استقلال منحل شد. منصوریان که در 38 سالگی رییس آکادمی شده بود در ادامه مربیگری در تیم‌های پاس همدان، دستیاری افشین قطبی در تیم ملی ایران، سرمربیگری تیم امید ایران و سرمربیگری نفت تهران را بر عهده داشت و مدتی هم آنالیزور تیم ملی در ابتدای حضور کارلوس کی‌روش بود. وی در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ به عنوان سرمربی استقلال و جانشین پرویز مظلومی انتخاب شد و یک عنوان نایب قهرمانی لیگ شانزدهم را به دست آورد اما در ۲۹ شهریور ۹۶ از سرمربیگری استقلال و پس از نتایج ضعیف در آغاز لیگ هفدهم از سمت خود استعفا داد.

 

مجیدی بدون سابقه مربیگری

اما مجیدی که متولد 13 خرداد 55  در تهران است هم، 4 دوره حضور در استقلال را به عنوان بازیکن تجربه کرد. او از سال 76 تا 78، سال 80، سال 87 تا 91 و سال 92 برای استقلال بازی کرد. در سال 2014 این خبر منتشر شد که مجیدی مربی جوانان اسپانیول شده است ولی سایت اسپانیول، توضیح داد که مجیدی قرار است در کاتالونیا، با ساختار باشگاه اسپانیول آشنا شود و به توسعه برند این باشگاه در خاور میانه کمک کند. مجیدی در این مدت در باشگاهی مربیگری نکرد تا این که حالا و در 43 سالگی می‌خواهد اولین روزهای جدی مربیگری‌اش را تجربه کند. او پنج سال دیرتر از منصوریان و بدون سابقه مربیگری کار خود را در استقلال آغاز می‌کند. این در حالی است که علیمنصور حداقل در 4 تیم به عنوان مربی و سرمربی کار کرده بود و حالا باید دید این حضور مجیدی محبوب آبی‌ها تا چه میزان به خودش و استقلال کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز