خبرگزاری کار ایران

حتی در صورت قهرمانی آسیا؛

ملی پوشان فوتبال معاف نمی‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۹۱۰

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران حتی در صورت راهیابی به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا از خدمت مقدس سربازی معاف نمی‌شوند.

به گزارش ایلنا، سردار مهرعلی باران چشمه در گفت‌وگویی که از وی منتشر شده بود اعلام کرد با تغییر قانون معافیت سربازی برای ورزشکاران، اگر بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کنند از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

پیش از این قانون معافیت از سربازی برای ورزشکاران مرد به اینگونه بود که در رشته‌های مختلف، در المپیک کسب مقام های اول، دوم یا سوم کسب کنند و در بازی‌های آسیایی هم که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود به این گونه بود که تنها مقام اول از خدمت سربازی معاف می شدند.

حال رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح در مصاحبه جدیدی اعلام کرد: "در صورت قهرمانی در مسابقات آسیایی که زیر نظر کمیته ملی المپیک هر 4 سال یکبار انجام می‌شود، افراد از خدمت سربازی معاف می‌شوند و مسابقات جام ملت‌ها در سطح تیم‌های ملی و باشگاهی شامل این موضوع نمی‌شود."

او ادامه داد: "فقط مدال آوران مسابقات المپیک و جهانی و مسابقات آسیایی از خدمت سربازی معاف می‌شوند و مجوزی برای معافیت قهرمانان جام ملت‌ها وجود ندارد. بر اساس قوانین اعزام به خدمت سربازی فوتبالیست‌های عضو تیم ملی تا ۳۱ سالگی به تعویق می‌افتد و آن‌ها تا این سن می‌توانند به ورزش حرفه‌ای خود ادامه دهند و بعد از این تاریخ به خدمت سربازی اعزام می‌شوند."

بدین ترتیب شاگردان کارلوس کی روش که مشمول خدمت سربازی هستند حتی در صورت قهرمانی در جام ملت‌های آسیا هم نمی‌توانند کارت معافی خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز