خبرگزاری کار ایران

سرمربی عربستان بیان کرد:

همانطور که شیلی را قهرمان کردم عربستان را نیز قهرمان می‌کنم/می دانم این آخرین فرصت من است

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۴۵۷

من سابقه حضور در این گونه تورنمنت‌ها را دارم و توانستم شیلی را قهرمان را کوپه آمریکن کنم. اکنون به دنبال ان هستم که این مقام را با عربستان در آسیا نیز تکرار کنم من از طرفداران فوتبال عربستان می‌خواهم که به استادیوم بیایند و از بازی‌ها لذت ببرند ما امسال آماده‌ایم تا با یک عملکرد استثنایی اتفاقات جدیدی را رقم بزنیم و در نهایت جام را به خانه ببریم.من می دانم که این آخرین فرصت من است.

به گزارش ایلنا، به نقل از رویترز خروج زودهنگام عربستان از جام جهانی روسیه برای طرفداران این تیم قابل پیش بینی بود اما اکنون علاقمندان عربستان منتظر درخشش این تیم در جام ملت‌های آسیا هستند. در سال‌های نه چندان دور عربستان سعودی یکی از قدرت‌های بزرگ فوتبال آسیا بود و در هشت دوره جام ملت‌ها از سال 1984 تا سال 2007 همواره یک پای نیمه نهایی بوده. به طوری که توانسته سه بار عنوان قهرمانی و دو نائب قهرمانی را به دست آورد اما در دوره قبل این بازی‌ها فقط توانست از دور مقدماتی عبور کند.

درجام جهانی مربی تیم عربستان خوان آنتونیو پیتزی بوده است که به رغم شکست‌های پیاپی در جام جهانی اما باز هم در سمت خود باقی ماندکه این برای مدیران فوتبالی عربستان یک نوع سنت شکنی است.

عربستان پس از پایان جام جهانی پنج بازی دوستانه برگزار کرد که معروفترین آن رویارویی با برزیل بود که دو بر صفر بازی را برگزار کرد. پس از آن سه بازی را مساوی و در بازی  آخر توانست یمن را شکست دهد.

عمر هوساوی مدافع تیم عربستان در گفت‌وگو با خبرنگار رویترز گفته است که سطح رقبا در این دوره از بازی‌های جام ملت‌های آسیا بسیار با یکدیگر متفاوت است و هر تیم برای خود کلاس خاصی دارد. با توجه به  طولانی بودن این تورنمنت بازیکنان و کارهای روانی نقش مهمی در ثبات تکنیکی و روحی تیم دارند. عربستان سعودی امسال با ترکیبی متشکل از جوان‌ها و با تجربه‌ها به میدان آمده که همگی آنها به دنبال یک هدف هستند و آن قهرمانی است.

در ادامه این گزارش رویترز به بررسی عملکرد عربستان در جام ملت‌های آسیا پرداخته و با اشاره به میزبانی امارات در سال 1996 که عربستان درآن دوره از بازی‌ها به فینال رسید بیان کرد: در سال‌های 2007 و 2015 این تیم در مرحله حذفی ازعراق و کره شمالی شکست خورد و حالا در هشتم ژانویه با کره شمالی در گروه E روبرو خواهد شد.

پیتزی سرمربی عربستان در گفت‌وگو با خبرنگار رویترز بیان کرد: من سابقه حضور در این گونه تورنمنت‌ها را دارم و توانستم شیلی را قهرمان را کوپا آمریکا کنم. اکنون به دنبال ان هستم که این مقام را با عربستان در آسیا نیز تکرار کنم من از طرفداران فوتبال عربستان می‌خواهم که به استادیوم بیایند و از بازی‌ها لذت ببرند ما امسال آماده‌ایم تا با یک عملکرد استثنایی اتفاقات جدیدی را رقم بزنیم و در نهایت جام را به خانه ببریم.من می دانم که این آخرین فرصت من است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز