خبرگزاری کار ایران

روی تاوارس؛ از حامد لک تا اخباری و مظاهری و نیازمند

مرد پرتغالی مخفی لیگ برتر و معرفی دروازه‌بان به کارلوس کی‌روش برای تیم ملی

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۹۳۰

مربی گلرهای پرتغالی سپاهان در طول دوران حضورش در ایران همیشه یک گلر در فهرست تیم ملی داشته است تا از این حیث ویژگی جالب توجهی به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال کشورمان که این روزها برای سفر به امارات و حضور در جام ملت‌های آسیا آماده می‌شود، در فهرست خود یک میهمان تازه وارد به نام پیام نیازمند دارد که اولین حضورش در اردوی تیم ملی مصادف با تورنمنت مهمی مثل جام ملت‌ها بوده و او حالا در شرایط سنی خوبی حضور در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند و قطعاً این موضوع برای آینده وی به کمکش خواهد آمد.

نیازمند که فصل گذشته در پیکان درخشش خوبی داشت و توانست از یک مقطع به بعد، رحمان احمدی با تجربه را نیمکت نشین کند، در فصل جدید به سپاهان پیوست و توانست مشکلات دروازه این تیم در 3-2 سال اخیر را تا حد زیادی برطرف کند و تیمش چهارمین آمار خوب لیگ برتر از نظر گل خورده را داشته باشد.

نکته جالب در مورد ملی‌پوش شدن نیازمند، کارکردن وی زیر نظر روی تاوارس، مربی گلرهای پرتغالی سپاهان است که نشان داده در ملی‌پوش کردن گلرهای زیر نظرش تبحر دارد.

تاوارس به همراه تونی اولیویرا به ایران آمد و در مدتی که او در تراکتورسازی حضور داشت در مقطعی حامد لک به عنوان گلر این تیم زیر نظر او کار می‌کرد و اتفاقا این همکاری مصادف بود با دوره‌ای که لک از سوی کی‌روش به تیم ملی دعوت می‌شد ولی بعد از آن به ندرت پیش آمد لک در فهرست کی‌روش باشد.

در مقطع بعدی که تاوارس بار دیگر با اولویرا به تبریز رفت، این محمدرضا اخباری بود که زیر نظرش فعالیت می‌کرد و گلر آن روزهای تراکتورسازی هم بعد در طول آن مدت پای ثابت فهرست کی‌روش برای تیم ملی بود. تاوارس پس از جدایی دوم اولیویرا از تراکتور در این تیم ماند و از آن پس یکی از نفرات ثابت کادرفنی امیر قلعه‌نویی شد. تا پایان حضور تاوارس و قلعه‌نویی در تراکتورسازی گلرشان همچنان محمدرضا اخباری بود و این بازیکن در اکثر اردوها به تیم ملی دعوت می‌شد.

فصل بعد تاوارس همراه قلعه‌نویی به ذوب آهن رفت که در این مقطع یکی از درخشان‌ترین فصل‌های رشید مظاهری در دروازه ذوب آهن بود. گلر ذوبی‌ها اگرچه سابقه دعوت به تیم ملی را داشت ولی بیشترین تداوم حضورش در فهرست کی‌روش را فصل گذشته تجربه کرد و توانست یکی از 3 گزینه نهایی سفر به جام جهانی شود. مظاهری پس از جدایی تاوارس به همراه قلعه‌نویی از ذوب آهن در فصل جاری کمی دچار تزلزل شده است.

حالا در لیگ هجدهم هم که شاهد همکاری تاوارس با نیازمند هستیم این گلر به تیم ملی دعوت شده است. صد البته که رسیدن به پیراهن تیم ملی حاصل تلاش و تمرین و استعداد خود بازیکن است ولی یک مربی خوب می‌تواند بازیکن را در بهترین شرایط خود قرار دهد تا بهترین کارایی ممکن را داشته باشد.

گفته می‌شود جذب پیام نیازمند برای سپاهان هم به واسطه مشورتی بوده که تاوارس به قلعه‌نویی داده است و او را در پیکان گلری مستعد دیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز