خبرگزاری کار ایران

رکوردزنی تیم‌های عربی در جام ملت های امارات

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۷۶۳

با توجه به سرمایه‌گذاری زیادی که تیم‌های عربستان و قطر انجام داده‌اند و میزبانی امارات در این دوره از بازی‌ها شانس قهرمان شدن یکی از تیم های عربی در این دوره از مسابقات بسیار زیاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جام ملت های 2019 امارات متحده عربی شاهد یک رکورد تازه از حضور تیم های عربی در این رویداد ورزشی کهن ترین قاره جهان است.

در جام ملتهای استرالیا 9 تیم عربی حضور پیدا کردند در حالی که در امارات شاهد رقابت یازده تیم عرب زبان به همراه 13 تیم آسیایی دیگر هستیم.

با وجود حضور گسترده تیم های عربی در دوره های مختلف جام ملت های آسیا اما این تیم ها نتوانستند به موفقیت های آنچنانی دست پیدا کنند این در حالی است که در طول تاریخ جام ملت‌ها تیم‌های عربی 5 بار توانستند جام قهرمانی را مال خود کنند که عربستان سه بار ، کویت و عراق هر کدام یک بار به این عنوان دست پیدا کرده‌اند. آخرین باری که یک تیم عربی توانست قهرمان جام ملتهای آسیا شود عراق بود که در سال 2007 و در لبنان توانست این عنوان را مال خود کند.

رکوردار قهرمانی این رویداد جهانی متعلق به ژاپن با 4 عنوان قهرمانی است.

امسال علاوه بر امارات که میزبان بازی‌ها است عربستان ، بحرین، عمان ، اردن ، سوریه ، یمن ، فلسطین، عراق ، لبنان و قطر تیم های عربی شرکت کننده در جام ملتهای آسیا هستند که امارات و عربستان و قطر برای دهمین بار ،عراق نهمین بار، سوریه و بحرین برای ششمین بار و اردن و عمان برای چهارمین بار و لبنان و فلسطین دوبار در این دوره مسابقات حضور پیدا کرده‌اند. ضمن اینکه یمن برای اولین بار است توانسته در این رویداد قاره کهن حضور پیدا کنند.

در تاریخ جام ملت های آسیا در سال 1972 که این بازیها در هنگ کنگ برگزار می شد تیم های عربی به دلیل حضور تیم فوتبال اسراییل حضور در این بازیها را تحریم کرده‌اند.

 با توجه به سرمایهگذاری زیادی که تیم‌های عربستان و قطر انجام داده‌اند و میزبانی امارات در این دوره از بازی‌ها شانس قهرمان شدن یکی از تیم های عربی در این دوره از مسابقات بسیار زیاد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز