خبرگزاری کار ایران

بهترین پایان برای شماره ۷

از شرق آسیا تا امارات با کاپیتان مسعود شجاعی

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۶۷۳

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند با قهرمانی در جام ملتهای آسیا و بالا بردن جام قهرمانی به بهترین شکل از تیم ملی خداحافظی کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی ایران تا چندروز دیگر باید در جام ملت‌های آسیا شرکت کند و مسعود شجاعی این شانس را دارد که به عنوان کاپیتان جام قهرمانی را بالای سر ببرد. شجاعی برای چهارمین بار در جام‌ملت‌های آسیا حضور خواهد داشت و در این موضوع به رکورد مهدوی کیا و نکونام خواهد رسید. شجاعی در سال‌های 2007، 2011، 2015 در این تورنمنت حضور داشته و در امارات برای چهارمین بار پیراهن تیم ملی ایران را بر تن خواهد کرد.

2007، جوانی به نام مسعود

شجاعی اولین بازی خود در تیم ملی را در سال 2006 مقابل لائوس انجام داد. تکنیک چشمگیر او همگان را شگفت‌زده کرد و باعث شد برانکو ایوانکوویچ متقاعد شود و او را به جام جهانی ببرد و در جدال مقابل آنگولا دقایقی وی را به زمین بفرستد. پس از جام جهانی شجاعی در قامت یک پدیده در فوتبال ایران شناخته شد و عضو تیم امیرقلعه‌نوعی در جام ملت‌های 2007 هم بود اما در این تورنمنت چندان فرصت عرض اندام پیدا نکرد.

از شرق آسیا تا امارات با کاپیتان مسعود شجاعی

2011، مصدومیت و اختلاف با قطبی

مسعود شجاعی در جام ملت‌های 2011 قطر با مصدومیتی از ناحیه شانه دست و پنجه نرم می‌کرد و با آمادگی صددرصد در این رقابت‌ها شرکت نکرد که همین مورد باعث شد انتقادات فراوانی به افشین قطبی برای دعوت او به تیم ملی با وجود مصدومیت وارد شود. شجاعی اما در قطر حضور داشت و در دیدارهایی که به میدان رفت هم نتوانست عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. از طرفی شایعه اختلاف برخی بازیکنان با سرمربی وقت تیم ملی یعنی افشین قطبی فضای رسانه‌ای کشور را دربر گرفته بود. حتی کار به جایی رسید که برخی از بازیکنان تیم ملی علنا علیه تاکتیک‌های آقای سرمربی جبهه گرفتند و آن را اشتباه نامیدند. هر آنچه که بود سال 2011 برای شجاعی خوب پیش نرفت و وی یکی از ضعیف‌ترین روزهای خود را سپری کرد.

از شرق آسیا تا امارات با کاپیتان مسعود شجاعی

2015، آماده، آماده و آماده

پس از جام‌جهانی 2014 برزیل و عملکرد درخشان تیم ملی ایران در این تورنمنت امیدها برای قهرمانی یوزپلنگ‌های ایران در استرالیا افزایش یافته بود و رسانه‌های مختلف از ایران به عنوان یکی از شانس‌های مسلم عنوان قهرمانی یاد می‌کردند. شجاعی در بازی نخست مقابل بحرین بارها و بارها با دریبل مدافعان این تیم برای مهاجمان موقعیت سازی کرد و در نهایت توانست گل دوم را وارد دروازه این تیم کند و در سه بازی بعد هم توانست همراه با تیم ملی ایران عملکرد خوبی از خود نشان داده و تحسین همگان را برانگیزد. شجاعی در دیدار مقابل عراق هم که منجر به حذف تیم ملی ایران از دور رقابت‌ها شد فوق العاده کار کرد اما اخراج مهرداد پولادی از زمین باعث شد وحید امیری در بین دو نیمه به جای او وارد زمین شود و شجاعی نتواند از آمادگی خود به خوبی استفاده کند.

از شرق آسیا تا امارات با کاپیتان مسعود شجاعی

2019، کاپیتان شجاعی، در انتظار بالا برد جام

حالا مسعود آن بازیکن صورت نتراشیده و جوان قبلی نیست و تبدیل به یک کاپیتان به تمام معنا در ترکیب تیم ملی ایران شده است و با کوله‌باری از تجربه به امارات قدم خواهد گذاشت تا با رهبری کارلوس کی‌روش به بهترین نحو دوران ملی خود را به پایان برساند و با قهرمانی در جام ملت‌های 2019 به اولین کاپیتانی تبدیل شود که بعد از انقلاب جام قهرمانی آسیا را بالای سر می‌برد.

از شرق آسیا تا امارات با کاپیتان مسعود شجاعی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز