خبرگزاری کار ایران

یک گزارش هیجان انگیز

دکتر فاوست؛ شخصیت عجیب و باورنکردنی کلمبیا

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۱۱۷

وقتی از فوتبال کلمبیا چیزی نوشته می‌شود این خبر یا گزارش می‌تواند به‌جای صفحات ورزشی در صفحه‌های حوادث روزنامه‌ها چاپ شود. از به قتل رسیدن آدرس اسکوبار، ملی‌پوش کلمبیایی بعد از گل‌به‌خودی در بازی با آمریکا به‌دست پابلو اسکوبار، اسطوره قاچاق کوکایین در آمریکای لاتین تا دستگیری دروازه‌بان افسانه‌ای آنها، رنه ایگوئیتا به جرم همدستی در پرونده کودک‌ربایی و بازداشت کاشف خامس رودریگز به اتهام چندین مورد کودک‌آزاری و تجاوز و... همه و همه نشان از سرزمین حادثه‌خیز فوتبال این کشور دارد.

به گزارش ایلنا، فاستینو آسپریا را آنهایی که فوتبال را بیش از یک دهه است دنبال می‌کنند حتما به یاد دارند. والدراما، کاپیتان و اسطوره فوتبال کلمبیا درباره او گفته بود که فاوست می‌توانست بهترین بازیکن جهان بشود. فاوستوس قصه ما اما گاهی روحش را به شیطان می‌فروخت. او یک‌بار هم در سال1995 که در اوج فوتبالش بود به جرم دو بار شلیک با مسلسل بدون اجازه حمل آن به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود و مدتی در حصر خانگی قرار داشت. مهاجم سابق تیم‌های پارما و نیوکاسل که استیلی شبیه امباپه داشت، عاشق اسلحه بود؛ یک‌بار دیگر وقتی در اواخر فوتبالش در تیم یونیورسیداد شیلی بازی می‌کرد با دیدن نحوه تمرین کردن همبازیانش به سمت ساک ورزشی‌اش رفت و یک سلاح کمری از داخل آن بیرون کشید و به زمین برگشت و رو به بازیکنان گفت: «اصلا از نوع دویدن شماها خوشم نمی‌آید. ما باید قهرمان شویم. سریع‌تر بدوید...» و بعد از نثار یک فحش به بازیکنان چندتیر مشقی هوایی خالی کرد. هواداران لقب «تینو» را به او داده بودند؛ نه به‌خاطر بخش پایانی نامش که تینو بود بلکه به‌خاطر اینکه تینو در اسپانیایی معنی «هدف» یا سیبل می‌داد و فاستینو هدف همه توپ‌های همبازیانش بود. او که از لقبش خوش‌اش آمده بود علاقه زیادی به استفاده از تفنگ واقعی نشان می‌داد. او کم حاشیه نداشت؛ در سال2013‌ کاملا برهنه روی جلد مجله سوهو رفت. مدتی بعد با همکاری یک شرکت چینی برند خودش را در حوزه وسایل پیشگیری از بارداری راه‌اندازی کرد با نام تینو. در یک شوی کمدی تلویزیونی به‌جای شخصیت عروسکی خمیری خودش حرف زد که برنامه‌ای کاملا بی‌مزه و انتقادآمیز از آب درآمد. در صنعت فیلمسازی مخصوص بزرگسالان هم مدتی فعالیت کرد.

فاستینو به‌تازگی با والدراما در یک دورهمی رسانه‌ای حضور یافته و درباره رفتارش توضیحاتی داده. او از نقش ثروت در تغییر رفتارش حرف زده و گفته: «وقتی پولی برای خرج کردن نداشتم، آدم قانونمند و خوبی بودم. زمانی که پول زیادی برای خرج کردن به‌دست آوردم بد شدم.» البته هرگز به منتقدانش توجهی نکرد. او در پاسخ به منتقدان می‌گوید: «برای آنها سخت است یک سیاهپوست را با مقدار زیادی پول و ثروت ببینند. چیزی که آنها می‌خواهند این است که من همچنان با کفش‌های پاره و لباس‌های مندرس در خیابان پرسه بزنم». یک سال پس از قرارداد با پارما وقتی برای دیدن مادرش به شهر فقیری که در تولوا آن زندگی می‌کردند رفته بود با یک اتوبوس تصادف کرد و از ماشین پیاده شد و به اتوبوس لگد زد. همین حرکت باعث مصدومیت و دوری یک‌ماهه او از فوتبال شد. هیچ‌وقت از خرج الکی رویگردان نبود. در سال2015 یک اسب 44هزار پوندی خرید که دوستی که از آن نگهداری می‌کرد دائم‌الخمر شد و ادعا کرد اسب دزدیده شده. بعدها این اسب در فلوریدا پیدا شد. او در پاسخ به اظهارنظر والدراما می‌گوید: «به آنهایی که معتقدند من از استعدادم استفاده نکرده‌ام باید بگویم که من تا جایی که بدنم اجازه می‌داد از فوتبالم بهره بردم و از این حیث راضی‌ام».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز