خبرگزاری کار ایران

فرشید طالبی در گفت‌وگو با ایلنا:

از معرفتی که برای سپاهان و ذوب‌آهن گذاشتم پشیمانم/ تراکتور گفت پولت را نمی‌دهیم برو شکایت کن/ فدراسیون اجازه نداد در مالزی کراوات بزنم/ مافیا به من اجازه برگشت نداد

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۷۳۶

مدافع سابق تیم‌های لیگ برتری از مشکلات دوران بازی خود و تصمیمش برای خداحافظی صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فرشید طالبی، مدافع سابق تیم ملی و تیم‌های سپاهان، ذوب آهن و تراکتورسازی روز گذشته با انتشار متنی، خداحافظی خودش را از دنیای فوتبال اعلام کرد. این تصمیم در حالی گرفته شد که طالبی مدتی از فوتبال دور بود و به گفته خودش پایان دوران فوتبالش با دلخوری‌هایی از باشگاه‌های سابقش همراه بوده است.

 

مافیای فوتبال اجازه نداد برگردم

خداحافظی از فوتبال تصمیم راحتی برای من نبود ولی مجبور شدم این تصمیم را بگیرم. من در اوج فوتبال خودم بودم که به دلیل مشکلات شخصی مجبور شدم یک سال بیرون بمانم و بعد از آن هربار خواستم برگردم دیدم قدرت حاشیه‌های بیرون از مستطیل سبز‌ خیلی بیشتر از داخل آن است و دست‌هایی در کار بود که مانع از بازگشت من می‌شد. نمی‌خواهم خیلی این موضوع را باز کنم ولی مافیای فوتبال اجازه بازگشت من را نداد.

 

پیشنهاد داشتم ولی فکر رزومه‌ام بودم

من شانس این را داشتم در طول دوران بازی همیشه در تیم‌هایی باشم که هم پرطرفدار هستند و هم در کورس قهرمانی قرار دارند و برای همین حضور در تیم‌های سطح پایین‌تر با روحیه من سازگار نبود. همین 2 ماه قبل هم پیشنهاداتی از لیگ یک وجود داشت ولی نمی‌خواستم رزومه خودم و دیسیپلینی که برای فوتبالم قائل هستم را از بین ببرم و نتوانستم خودم را راضی کنم در تیم‌های پایین‌تر از سپاهان و ذوب آهن و تراکتورسازی بازی کنم.

 

سپاهان در حقم نامردی کرد

در دوران فوتبالم همیشه برای پیراهن تیم‌هایی که برایشان بازی کردم ارزش قائل بودم و معرفت گذاشتم ولی اکثرا جواب معرفت من با بی‌‌معرفتی داده شد. در سپاهان وقتی پیگیر طلبم شدم به من گفتند کل پولت را گرفته‌ای و از ما طلبی نداری و پس از بررسی مشخص شد مبلغی که تحت عنوان مبلغ مازاد به من پرداخت کرده بودند را به عنوان دریافتی قرارداد رسمی سند زدند. من برگه قرارداد داخلی‌ام را نداشتم و وقتی هم سراغ آقای تابش رفتم گفت باید برای طلبت مدرک نشان بدهی. به من گفتند طبق اسناد مالی طلبت را دریافت کرده‌ای و من پرسیدم طبق سند معرفتی و وجدانی چطور؟ آن زمان قانون سقف قرارداد اجرا شده بود ولی همه تیم‌ها در قرارداد داخلی مبلغی بالاتر از قرارداد رسمی امضا کرده بودند و من متاسفانه قرارداد داخلی را نداشتم و دستم هم به جایی بند نبود. منی که از پیشنهادات چند برابر گذشته بودم و با 650 میلیون در سپاهان ماندم.

 

قراردادم در باشگاه ذوب آهن گم شد

ماجرای باشگاه ذوب آهن هم جالب است وقتی برای طلبم رفتم به من گفتند قراردادت گم شده است. مگر می‌شود در باشگاه‌هایی مثل سپاهان و ذوب آهن قرارداد گم شود؟ همان زمان که من در ذوب آهن بودم از قطر پیشنهاد میلیاردی داشتم ولی ماندم و به این تیم کمک کردم و معرفت گذاشتم ولی جواب من با بی‌معرفتی داده شد. واقعاً بابت بعضی از کارهایم در زمان بازی پیشمانم. چند سال پیاپی از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشتم ولی نرفتم و حالا جوابم را اینطور می‌دهند. وقتی سعید آذری به من گفت قراردادت گم شده است نمی‌دانستم چه بگویم.

 

تراکتورسازی گفت برو شکایت کن

باشگاه تراکتورسازی هم حکایت خودش را داشت و علناً به من گفتند پولت را نمی‌دهیم و برو شکایت کن. باز دم آنها گرم که بیخود من را سر ندواندند و از همان ابتدا صادقانه به من گفتند که قصد ندارند پولم را بدهند و بهانه بیخود نیاورند. من مجبور شدم برای رسیدن به طلبم شکایت کنم. باز خدا پدر AFC را بیامرزد که برای وصول مطالبات ما وارد عمل شد و باشگاه‌ها را مجبور به پرداخت کرد و می‌گویم شیر مادرشان حلالشان باشد. در فدراسیون فوتبال ما که کسی به فکر طلب بازیکن نیست.

 

فدراسیون گفت در مالزی کراوات نزن

سالی که یکی از کاندیداهای مرد سال فوتبال آسیا شدم هیچ حمایتی از من نشد. باشگاه ذوب آهن اگر یک شاخه گل نرگس بابت قرار گرفتن من در این فهرست به من داده باشد بیاید بگوید من قبول می‌کنم و هیچ حمایتی از من انجام نشد. فدراسیون هم هیچ کاری برایم نکرد و تنها کاری که کردند آمدند به من گفتند در مراسم کراوات نزن و من کراواتم را باز کردم و در آن تصویر فقط من بودم که کراوات نداشتم. این همه حمایت فدراسیون از من در مالزی بود.

 

کرانچار بابت اخراجم جلوی استقلال از من تشکر کرد

یکی از حاشیه‌هایی که در دوران فوتبالم داشتم ماجرای دو بازی مقابل استقلال در لیگ و جام حذفی و اخراجم بود که مسائلی به من نسبت داده شد. اخراج من در بازی اول تصمیم اشتباه داور بود و عادل فردوسی‌پور هم در برنامه 90 آن صحنه را بررسی کرد و مشخص شد تصمیم داور اشتباه بوده است. در بازی دوم هم در دقیقه 40 آرش برهانی در حال تک به تک شدن با دروازه‌بان بود و اگر در آن دقیقه گل می‌خوردیم و در آن جو وحشتناک ورزشگاه 1-0 به رختکن می‌رفتیم کار بازگشت مان خیلی سخت می‌شد و کرانچار از من تشکر کرد و گفت ممنونم از خودت گذشتی به خاطر تیم. هنگام خروجم از زمین امیر قلعه‌نویی مرا در آغوش کشید و گفت ناراحت نباش چرا که خدا را داری. در آن مقطع برای چند بازیکن دیگر مثل محسن ایران‌نژاد، احسان حاج‌صفی و احمد جمشیدیان هم حرف‌هایی درآوردند ولی من با شناختی که از این عزیزان دارم واقعاً از سالم‌ترین فوتبالیست‌های ما هستند و این وصله‌ها به آنها نمی‌چسبد. من چند وقت خیلی حرف شنیدم و اذیت شدم و در آن مقطع هم هرسال از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشتم ولی آن حرف و حدیث‌ها باعث شد نتوانم به استقلال بروم و تراکتورسازی را انتخاب کردم.

 

قرار بود با کیانی کاپیتان تراکتور باشیم

من یک فصل خیلی خوب در تراکتورسازی داشتم و این تیم را بعد از چند سال قهرمان جام حذفی کردیم و در کنار هواداران خوب این تیم بودم. فصل بعدش پیشنهاد تمدید قرارداد به من داده شد و حتی گفتند در کنار مهدی کیانی کاپیتان و بزرگتر تیم باش. این موضوع برای من افتخار بزرگی بود ولی متاسفانه به دلیل مشکلات شخصی نتوانستم یک سال بازی کنم و بعد از آن هم نتوانستم دیگر به فوتبال برگردم. همان دست‌هایی که اجازه نداد تعداد بازی‌های ملی من به عدد 5 برسد اجازه بازگشتم به فوتبال را هم نداد.

 

شرمنده قلعه‌نویی شدم

یکی از مربیانی که در طول بازی من چند سال دنبال جذب من بود امیر قلعه‌نویی بود که من شرمنده‌اش شدم و قسمت نشد حتی یک سال شاگردی ایشان را بکنم. الان پشیمانم که چرا چنین فرصتی را از دست دادم. چند وقت قبل من ایشان را در فرودگاه دیدم و به من گفت در مورد بار فنی تو صحبتی ندارم ولی خصوصیت ویژه‌ای که داری بار معرفتی و شخصیتی توست. به نظرم امیر قلعه‌نویی و مدیریت قوی‌ او روی فوتبال در ایران بی‌نظیر است و مانندش را دیگر نداریم. نگاه کنید که چطور سپاهان را از بحران چند سال اخیرش خارج کرده و الان صدرنشین است و یا با ذوب آهن فصل گذشته چکار کرد. باید قدر داشته‌های داخلی‌مان و امثال قلعه‌نویی و گل‌محمدی را بدانیم.

 

دوره‌های مربیگری را میگذرانم

در حال حاضر در کلاس‌های مربیگری شرکت کرده‌ام و دوست دارم اگر شرایطش فراهم باشد در این لباس به فوتبال خدمت کنم ولی متاسفانه برای مربی شدن هم باید از همان راه‌هایی عبور کنم که باید برای بازگشت به فوتبال طی می‌کردم و این فضا اصلاً مناسب نیست و برای همین نمی‌دانم مربیگری کنم یا نه.

 

چند پیشنهاد بازیگری دارم

چند وقت قبل یک نقش کوتاه در یک فیلم بازی کردم و بعد از آن پیشنهاداتی به من شد و گفتند فیزیک و بیان خوبی برای بازیگری داری ولی من چون در همه زمینه‌ها مثل فوتبال سختگیر هستم و کمتر سراغ ریسک می‌روم قبول نکردم. بازیگری را دوست دارم ولی در شرایطی سراغش می‌روم که به جایگاه خودم آسیبی نرسد و جای کسی را هم تنگ نکنم و شرایط یکی مثل من با پژمان جمشیدی متفاوت است و ممکن است موفق نشوم.

 

عاشق هواداران سپاهان و تراکتور هستم

باید در پایان عنوان کنم که حضور در تیم‌هایی مثل سپاهان، ذوب آهن و تراکتورسازی و خدمت به هواداران خوبشان برای من افتخار بود و صحبت‌هایی که انجام دادم علیه مدیران باشگاه بود و خدای ناکرده قصد ندارم علیه این تیم‌ها صحبت کنم چرا که رابطه خوبی با هوادارانش داشتم و بهترین و شیرین ترین دورانم بود و هنوز هم در صفحه من در اینستاگرام پیام‌های محبت آمیز می‌گذارند که وقتی آنها را می‌خوانم اشک از چشمانم جاری می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز